חדש במד"א: אפליקציה שמזעיקה אמבולנס בלחיצת כפתור
מגן דוד אדום השיק אפליקציה חדשה שמאפשרת להזעיק אמבולנס וניידת טיפול נמרץ בלחיצת כפתור. האפליקציה משדרת למוקד את מיקום האירוע, מאפשרת גם לנהל וידאו צ'אט עם המוקדן ולהזין מבעוד מועד את הנתונים הרפואיים של המשתמש ומינוני התרופות הקבועות
האפליקציה שמצילה חיים: מגן דוד אדום השיק אפליקציה חדשה בשם ״מד״א שלי״ שמאפשרת להזעיק צוותי חירום למיקום המדויק המזוהה על ידי הסמארטפון. בתוך כך מאפשרת האפליקציה להזין מבעוד מועד את הנתונים הרפואיים של המטופל, שיקלו על מתן המענה הרפואי בשעת חירום.
ארבע הדקות הקריטיות הן אותן דקות ראשונות שקובעות את סיכויי הנפגע לשרוד. כאשר לא מגיע דם עם חמצן במשך אותן ארבע דקות, מתרחש נזק מוחי בלתי הפיך עד למוות. מסיבה זו, מתן טיפול רפואי מיידי הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר להישרדות.
זו אחת הסיבות המרכזיות שהביאו את מד"א לפתח אפליקציה חדשה המאפשרת להזעיק עזרה ראשונה במהירות ובמדויק. האפליקציה היא למעשה חייגן חירום שמאפשר בלחיצה אחת ליצור קשר עם מוקד מד"א. הלחיצה הזו משדרת למוקד את המיקום המדויק בו נמצא המשתמש, וכך מקצרת משמעותית את הליך התשאול של המוקדן.
בתוך כך, מאפשרת האפליקציה להזין מראש פרטים רפואיים כמו מינוני תרופות קבועות, רגישויות, צילום אק"ג קודם ואשפוזים, מה שמקל על הצוות הרפואי את מתן הטיפול המיטבי.
עם הפעלת האפליקציה, ניתן להפעיל שיחה למוקד מד"א אשר נפתחת באופן אוטומטי על רמקול. האפליקציה מאפשרת גם לקיים וידאו צ'אט עם המוקדן. לדברי מד"א, האפליקציה עשויה לחסוך מעל 60 שניות של המתנה, תשאול ובירור פרטים, שניות משמעותיות ביותר בדקות הראשונות. האפליקציה תואמת אייפון ואנדרואיד.
לפני כתשעה חודשים השיק מד"א אפליקציה נוספת של פרויקט נאמני חיים, המאפשרת לכל אדם בעל רקע בעזרה ראשונה, לסייע במקרי חירום בסביבתו. מאז השקת הפרויקט נרשמו אליו אלפי מתנדבים שעברו הכשרה של לפחות 20 שעות בעזרה ראשונה, ומסוגלים לבצע פעולות החייאה בסיסיות.
מדי שנה נרשמים במד"א מעל 9,000 מקרי דום לב, אלא שמכל מאה איש שחוו דום לב מחוץ לבית החולים, רק שלושה יוצאים ללא נזק נוירולוגי מינימלי. הנתונים במדינות המתקדמות ביותר מדברים על 15-10 מקרים כאלו מתוך 100. במד"א משוכנעים שהפרויקט יביא לכך שמדי שנה לפחות כמה עשרות ישראלים ינצלו תודות לנאמני החיים.