הונדה סיוויק חדשה - אצלנו באמצע 2017
הונדה חושפת את גרסת הייצור של הסיוויק האצ'בק, עם עיצוב מרהיב, תא נוסעים מרווח, מנועי טורבו-בנזין מודרניים ומערכות בטיחות מתקדמות. לישראל תגיע באמצע שנה הבאה
הסיוויק החדשה ארוכה ב-12.7 ס"מ (449.7 ס"מ) רחבה ב-3 ס"מ (180 ס"מ) ונמוכה ב-1.9 ס"מ (142.1 ס"מ) מקודמתה. בסיס הגלגלים, 270 ס"מ הוא מהארוכים בקטגוריה, ומציג צמיחה ניכרת בממדים (10.5 ס"מ) לעומת הסיוויק היוצאת. אלה אומרים להקנות מרחב נדיב יותר לרגליי וכתפי הנוסעים. תא המטען זהה (478 ליטר) וגדול למשל מזה שבפולקסוואגן גולף ב-100 ליטר. למרות הגידול בממדים, משקלה העצמי של הסיוויק נותר כמעט ללא שינוי תודות לשימוש בחומרים מורכבים ותכנון מתקדם יותר.
העיצוב החיצוני אגרסיבי מבעבר, וגם תא הנוסעים עוצב מחדש, עם לוח מחוונים דיגיטאלי אחיד (בשונה מהמפוצל בדגם הקודם). הונדה טוענת לשיפור באיכות החומרים, ומציעה גם מסך מגע בגודל "7 עם אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. באירופה יוצעו כסטנדרט מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על עצמים בשטחים מתים וזיהוי תמרורים.
גם היצע המנועים חדש וכולל צמד מנועי טורבו-בנזין; 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 127 כ"ס (יחליף את מנוע 1.4 ליטר 100 כ"ס שלא שווק בישראל), ו-4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 180 כ"ס (יחליף את מנוע 1.8 ליטר 142 כ"ס). שני המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית-רציפה. נתוני ביצועים, צריכת דלק ופליטת מזהמים טרם פורסמו, אך הם צפויים להיות עדיפים על המנועים האטמוספריים הוותיקים של הדור הקודם.
הסיוויק החדשה צפויה לנחות בישראל באמצע שנה הבאה, בגרסאות סדאן האצ'בק וסטיישן שתיחשף בקרוב, אם כי טרם ידועים היצע המנועים, רמות הגימור וצפי מחירים.