שוב תאונה במקום העבודות בכביש 1, המשטרה חוקרת
כביש 1 נחסם לזמן קצר לשני הכיוונים ליד מקום העבודות באזור מחלף חמד עקב התהפכות מכונית שבה נפצעה קל אישה. לאחר התאונה הקטלנית אתמול, חוקרת המשטרה אם הבטונדות הוצבו בניגוד לנהלים. החברה: כל הסדרי התנועה אושרו על ידי המשטרה
שוב תאונה ליד מבשרת ציון: כביש 1 נחסם אחר הצהריים (יום א') לזמן קצר לשני הכיוונים עקב התהפכות מכונית שבה נפצעה נהגת באורח קל. באותו המקום נהרג אתמול צעיר בן 26 ושניים נפצעו קשה ובינוני. ביום חמישי אירעה באותו המקום תאונה נוספת. בעקבות התאונה נחסם כביש 1 לשני הכיוונים.
איציק דניאל, עד לאירוע, סיפר: "התאונה התרחשה סמוך למקום האירוע אתמול, אך לכיוון הנגדי - לכיוון תל אביב". נהגים שנסעו במקום אומרים כי התאונה הייתה מיד לאחר קטע עלייה וירידה פתאומיות, מעין רמפה, וככל הנראה הנהגת איבדה שליטה והתהפכה על הצד.
משטרת ישראל החלה לחקור אם חברת נתיבי ישראל פעלה בניגוד לנהלים בכך שהציבה בטונדות בצד כביש 1 באופן מסכן חיים. במקום נגרמו שתי תאונות קשות
בסוף השבוע, אחת מהן הסתיימה במות צעיר בן 26.
במסגרת החקירה נגבו אתמול והיום עדויות מגורמים רלוונטיים בחברת נתיבי ישראל האחראים על העבודות, ונבדק אם הצבת הבטונדות נעשתה בהתאם לחוק. בעקבות הממצאים יוחלט אם וכיצד להמשיך בחקירה.
שעות ספורות לאחר התאונה הקטלנית שבה נהרג הצעיר ושני נוסעים כבני 30 נפצעו קשה ובינוני, החלו אתמול בערב עבודות לשיפור תשתית הבטיחות באזור, סמוך למחלף חמד בכביש 1. בשעות הערב החלה חברת נתיבי ישראל להחליף את גדר הבטיחות בצד הדרך מגדר בגובה 80 ס"מ לגדר בגובה מטר, לטענת החברה בשל הוראה חדשה של המשטרה. כלים כבדים של הקבלן המבצע פינו את ערימת מחסומי הבטון שבה התנגשו שתי המכוניות בשתי התאונות השונות.
קטע הכביש המדובר הוא זמני ונסלל במסגרת הקמת מחלף חדש. אחרי התאונה בשבת אמר גורם חירום שהוזעק למקום: "לשים גדרות בטיחות כאלו בקטע כביש כל כך מסוכן, לא לשנות את מהירות הנסיעה המותרת ולא לדאוג למערכת סימונים ראויה כפי שעושים במקומות אחרים שבהם מתבצעות עבודות - זה פשוט חוסר אחריות".
התאונה התרחשה אתמול מעט לפני 14:00 בצהריים. מכונית פרטית מסוג פורד פוקוס נסעה לכיוון ירושלים, סטתה מהמסלול ימינה והתנגשה בגדר הבטון הזמנית שהוקמה במטרה לתחום את קטע הכביש. הגדר לא מנעה את המשך הנסיעה וכלי הרכב המשיך, התנגש בעוצמה בגדרות בטון שהוצבו זו על זו בצד הכביש במסגרת
העבודות ו"טיפס" עליהן. בתאונה נפגעו שלושה צעירים: אחד מהם נהרג ושניים נפצעו - קשה ובינוני.
כרגע לא ברור מה גרם לנהג לסטות ימינה ולהתנגש בגדר ההפרדה. הסיבה יכולה להיות הסחת דעת רגעית של הנהג, סטייה מתוכננת עקב עצם על הכביש, תקלה טכנית ברכב או אפילו ניסיון התחמקות מתאונה אפשרית. מה שברור הוא שגדר בטיחות זמנית אמורה הייתה למנוע ממנו לסטות אל מעבר לאספלט. באותו מקום התרחשה כאמור תאונה קשה נוספת, בנסיבות דומות, גם ביום חמישי.
במשטרה מסרו כי לא יתייחסו לפרטים בנימוק שהנושא נמצא בחקירה. בנתיבי ישראל אמרו בתגובה כי אתר העבודות אושר על ידי מהנדס, קצין משטרה בדרגת רב פקד, והמהנדס הראשי של חברת נתיבי ישראל, וכי כל הסדרי התנועה אושרו על ידי המשטרה כבר בחודש פברואר. בחברה טענו כי הצבת הבטונדות נעשתה בהתאם לנהלים ובמרחק הנדרש.