ריקול ענק למאזדה בישראל: 22 אלף מכוניות למוסך
הקריאה העולמית של מאזדה לתיקון 2.2 מיליון מכוניות עקב חשש לפגם בדלת תא המטען, הגיעה לישראל. הדגמים שיוזמנו למוסך: מאזדה 3, 5, 6, ו-CX-5
הריקול הענק של מאזדה הגיע לישראל. יבואנית הרכב דלק מוטורס, המשווקת בישראל את מכוניות מאזדה, הודיעה היום (ב') רשמית כי היא מזמינה כ-22 אלף מכוניות למוסכיה המורשים. זאת כחלק מקריאה עולמית לתיקון כ-2.2 מיליון מכוניות ברחבי העולם. לפני מספר ימים דיווח ynet לראשונה כי הריקול הענק יהיה רלוונטי כנראה גם בשוק המקומי.
בכל המקרים מדובר בחשש לכשל בציפוי ההגנה מפני חלודה של בוכנת חיבור הדלת האחורית, אשר עלולה לספוג לחות וכתוצאה מכך להתנתק. כתוצאה מכך עלולה הדלת האחורית ליפול ללא שיכוך באופן מפתיע ולפגוע בנוסע העושה שימוש בתא המטען. לטענת היצרנית, עד כה לא התקבל דיווח על שבירת החיבור, והתיקון מתבצע כפעולה מונעת בלבד.
בסך הכל תזמין היצרנית כמעט 22 אלף מכוניות למוסכים (21,958) לפי הפירוט הבא:
- CX-5: תאריכי ייצור בין 2.2012 ל-12.2015 - 12,813 יחידות
- 5: תאריכי ייצור בין 9.2010 ל-3.2015 - 5,108 יחידות
- 3: תאריכי ייצור בין 3.2009 ל-9.2011 - 2,208 יחידות
- 6: תאריכי ייצור בין 11.2007 ל-11.2011 - 1,346 יחידות
- 6: תאריכי ייצור בין 11.2012 ל-12.2015 - יחידות 483 יחידות
לדברי היבואנית, זמן העבודה הנדרש לצורך תיקון כלי הרכב יהיה כשעתיים, וחלפים רלוונטיים יהיו זמינים במהלך החודשים הקרובים. כל בעלי כלי הרכב המוזמנים לתיקון יקבלו הודעה בדואר, אך ניתן גם לבדוק באתר החברה או להתקשר למוקד שירות הלקוחות של דלק מוטורס: 08-9139995. בדלק מדגישים כי יש לתאם מראש הגעה למוסך מול מרכז השירות.
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.
הערה: בניגוד לכתוב במקור, הדלת האחורית אינה עולה ליפול תוך כדי נסיעה, שכן היא מחוזקת בצירים נוספים.