כנס הפורמטים הבינלאומי נפתח בישראל
אל כנס הפורמטים הטלוויזיוניים שנפתח אתמול בתל אביב הגיעו מכל העולם - קניינים, מפיקים ואנשי מפתח בתעשייה, שבאו להתעניין ביכולת וביצירתיות הישראלית. "היצוא בענף שילש את עצמו בשנים האחרונות. מקווים שנצליח לעשות את זה ענף ייצוא משמעותי", אומרת מירה גשל ממכון היצוא
אמש (19.9) נפתח בתל אביב, כנס הפורמטים (התוכן הטלוויזיוני) הבינלאומי הראשון בהובלת מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ. הכנס בן היומיים חושף בפעם הראשונה את כל גופי השידור וההפצה הישראלים בפני עשרות אנשי מפתח מהתעשייה הבין לאומית, במטרה לסייע להם ביצירת קשרים עם גופי מדיה, שידור והפצה מובילים בעולם.
ברוכים הבאים לכנס הפורמטים הבינלאומי הראשון בישראל
עשרות המפיקים ואנשי התוכן שהגיעו לכאן מכל העולם כדי לשמוע על הרעיונות החדשים לפורמטים ישראליים, מסבירים: מדוע ייצוא הפורמטים לכל העולם, הפך לענף ייצוא חדש ומבטיח. "אני חושב שהיצירתיות שלכם היא בין הטובות ביותר בעולם, ושפורמטים שלכם באמת מגיעים לכל העולם אז כן, אני חושב שאתם ממש טובים, בהפקה וגם ברעיונות טובים", אומר אלברט פארק מדרום קוריאה. גם טריפנטי סובנדראשי מהודו יודע למה הוא הגיע. "הודו כמדינה נפתחה להרבה פורמטים שונים. ישראל כמובן היא אחת ממייצרות הפורמטים הטובות ביותר בעולם".
אדם ברוקוביץ', ראש מחלקת הטלויזיה של סוכנות CAA, מסביר כי המבקרים הרבים הגיעו מכל העולם, בזכות ולא בחסד. "הם באים לפה כי פה הטלויזיה משמעותית והתכניות שלכם מתורגמות ברחבי העולם. אז הם באים לשם עסקים אבל הם גם מקבלים הזדמנות לראות איזו מדינה מיוחדת זאת וכמה מיוחדים האנשים בה".
רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא: "ישראל הפכה להיות יצואנית גדולה מאוד של פורמטים. השנה הגענו כבר לייצוא של 380 מיליון דולר בתחום הזה והיד עוד נטויה", אמר גבאי. "אתה רואה מסביבנו פה הרבה מאוד קניינים, מכל רשתות הטלוייזיה, מכל העולם ובעצם כולם באים לראות מה התעשיה הזאת יודעת לעשות".
מירה גשל, מנהלת אגף תוכן וטלוויזיה במכון היצוא מקווה כי הכנס ייהפך למסורת. "אם אנחנו יודעים שהייצוא בענף הפורמטים שילש את עצמו בשנים האחרונות אנחנו מאוד מקווים שנצליח לעשות את זה כענף ייצוא, אנחנו מאוד גאים פעם ראשונה לעשות את זה, אנחנו מקווים שזו תהיה מסורת".
בשיתוף מכון היצוא