שתף קטע נבחר

 

נהגי המוניות חלוקים על ההוזלה בתעריפים

שר האוצר כחלון הורה על הוזלה של 11% בתעריפי הנסיעה, שתצא לפועל אחרי החגים. " זה יפגע בנו", אמר הנהג אליעזר. הנהג גדי דווקא חושב אחרת: "אולי עכשיו יזמינו לקוחות יותר מוניות"

 

"אם יבואו יותר לקוחות - הרווחנו"    (צילום: אסף מגל)

"אם יבואו יותר לקוחות - הרווחנו"    (צילום: אסף מגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

בעקבות ירידה בעלויות התפעול ועדכון מחירי הדלק, חתם אתמול (ג') שר האוצר משה כחלון על צו המורה על הפחתת תעריף הנסיעה במונית. נהגי המוניות חלוקים על החלטת שר האוצר להוריד את תעריף הנסיעה במונית בשיעור של 11%. חלקם טוענים כי ההחלטה תפגע קשה ביכולת השתכרותם, אך מנגד ישנם קולות הטוענים כי הדבר יגדיל את מספר הנוסעים במוניות ובכך הם יצאו ברווח. "צריך לראות את התמונה הרחבה", הם אומרים. 

 

ועדת המחירים הבין-משרדית, המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, היא שהמליצה על הפחתת המחירים לאחר הליך של שימוע ציבורי ודיון על ההערות שהתקבלו. ההחלטה תיכנס לתוקף מיד לאחר חגי תשרי. בקרב נהגי המוניות בתל רביב נשמעו הערב קולות חלוקים. "כל טיפול קטן היום במוסך עולה לפחות 800 שקלים", אמר אליעזר, שמפעיל מונית באזור גוש דן. "ההחלטה להוריד את מחירי הנסיעה תפגע בנו והיא לא הגיונית".

יניב: "אם יגיעו יותר לקוחות, שני הצדדים יצאו ברווח" (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
יניב: "אם יגיעו יותר לקוחות, שני הצדדים יצאו ברווח"(צילום: אסף מגל)

אליעזר:  "כל טיפול קטן היום במוסך עולה לפחות 800 שקלים" (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
אליעזר: "כל טיפול קטן היום במוסך עולה לפחות 800 שקלים"(צילום: אסף מגל)

 

בוריס, חברו, אמר על קו הטלפון כי מדובר בהחלטה פוליטית. "אין כאן שוב עניין כלכלי. ולראיה למה כחלון לא הוריד את מחירי האוטובוסים? עכשיו יהיה קשה יותר לעבוד ולהתפרנס בכבוד. אין לנו כבר מה לעשות עם ההחלטה הזאת, היא לא הגיונית. נהגי המוניות כועסים היום על שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה ישראל כץ".

 

גדי, שנסע במוניתו ברחוב אלנבי, דווקא חושב שההחלטה יכולה לשפר את יכולת השתכרותם של נהגי המוניות. "זאת החלטה מצוינת", אמר, והסביר: "אולי עכשיו אנשים יזמינו יותר מוניות. היום בגלל שזה יקר אנשים לא נוסעים. אם הייתה לי יכולת לעשות הנחות הייתי עושה את זה, אבל אני לא יכול להוריד מחירים בצורה עצמאית כי מי שקובע את התעריף אלו משרדי התחבורה והאוצר ולא אנחנו. התפעול של המונית יקר יותר מבעבר וגם הביטוחים, אך מצד שני אם יבואו יותר לקוחות בסוף ייצא שאני הרווחתי. זה צעד נכון".

 

יניב, שהמתין במונית ברחוב ביאליק, אמר כי הוא לא הכיר את ההחלטה שהתקבלה בשעות הצהריים. "מצד אחד זה יפגע בנהגים, אבל אם יגיעו יותר לקוחות, שני הצדדים יצאו ברווח. צריך תמיד לראות את התמונה המלאה ויש שני צדדים לסיפור הזה".

 

כיום, בהתאם לרגולציה הקיימת, מרבית המוניות אינן מסיעות יותר מנוסע בודד. "ניצולת ההון הנמוכה מובילה בהכרח לחוסר יעילות ענפי", נכתב בטיוטת החוק. "במסגרת הרפורמה הנוכחית מוצע לאפשר לכל המוניות המיוחדות להציע 'שירות נסיעה שיתופי', שבו ניתן יהיה להסיע כמה נוסעים, במסלול דינמי, במחיר שונה לכל נוסע, בהתאם לציר המבוקש על ידו". 

 


פורסם לראשונה 20/09/2016 23:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף מגל
נהגי המוניות כועסים
צילום: אסף מגל
מומלצים