שתף קטע נבחר

תחרות לניקול וסנו: ניאופרם תמכור מטליות לחות בזול

ניאופרם מוצרי צריכה מתכוונת להיכנס כשחקן חדש בקטגוריית מוצרי הניקיון, בה שולטות סנו וחוגלה קימברלי. ההשקה הראשונה: "קוויק", מותג מטליות לחות לניקוי, אחד מהמוצרים הצומחים ביותר בתחום הניקיון. "השקנו את המוצר ב-4 ריחות והוא לא אמור להימכר ביותר מ-8.90 ש'". ומה חושבים צרכנים על המוצרים?

חברת ניאופרם מוצרי צריכה החליטה להיכנס לשוק מוצרי הניקיון והמוצרים לבית ולהתחרות בחברות השולטות בקטגוריה זו: סנו, חוגלה קימברלי והנקל סוד, בין היתר. החברה משווקת בעיקר תוספי תזונה ודרמוקוסמטיקה, בין המותגים שהיא משווקת: צנטרום, אדויל, אבל גם את ליסטרין וסימילאק. היא חלק מקבוצת ניאופרם שמשווקת תרופות, ציוד ומיכשור רפואי.

 

ההשקה הראשונה של ניאופרם מוצרי צריכה היא מטליות לחות לניקוי, לשימוש חד פעמי, אחד המוצרים הצומחים ביותר בתחום הניקיון, שמגלגל כ-30 מיליון שקל בשנה. מתחילת השנה עד אוגוסט צמחו מכירות המטליות ב-12.1%. הקטגוריה נשלטת על-ידי המותג ניקול של חוגלה קימברלי, מותג שהחזיק בעבר 70% מהשוק וכיום: 48.5%, לפי נתוני סטורנקסט. 

 

המחיר יהיה נמוך כי יש פחות גוזרי קופון בדרך

השקת המטליות מגיעה אחרי שניאופרם רכשה השנה את חברת DPL, שמייצרת חיתולים (חיתולי בייביסיטר והמותג הפרטי של שופרסל) ומגבונים לחים והיא זו שמייצרת עבור ניאופרם את המטליות לניקוי, תחת המותג החדש "קוויק".

 

DPL" היא יצרנית מטליות וזה היתרון שלנו", אמרה ל-ynet אילנית רוט, סמנכ"לית שיווק ניאופרם מוצרי צריכה. "עבדנו על פיתוח גריד מצוין של בד, שהוא מספר 1 בשוק ורק לנו יש מגוון של ניחוחות. אצל המתחרים ניחוחות שונים זו מהדורה מיוחדת. כשהמפעל הוא שלך אתה יכול ליהנות מהעולמות האלה. אתה יכול גם להוריד מחירים לצרכן – חתכנו עוד יד באמצע.

 

"אצל המתחרים – מישהו אחר מייצר להם את המטליות. לכן אנחנו יכולים לומר שהמחיר המומלץ לצרכן הוא 8.90 שקלים. מדובר במחיר מדף, לא כולל מבצעים, כך שהמחיר עשוי להיות נמוך יותר ואין סיבה שיהיה גבוה יותר, בעוד שמחיר המדף של המתחרים גבוה מ-10 שקלים, אם כי כעת בזכות החג יש מבצעים אפילו של 2 ב-15".

 

אז תהיו שחקני מחיר? תורידו את מחיר המטליות הלחות?

 

"אנחנו לא הולכים להיות שחקני מחיר. נביא מוצרי פרימיום. אנחנו מסוגלים להיות שחקן הערך המוסף, במחירים מאוד נגישים. המחיר כן יהיה נמוך כי כשאתה היצרן - יש לך שרשרת ערך קצרה יותר. יש פחות גוזרי קופון בדרך".

 

השאיפה של החברה: להיות שחקן משמעותי בתחום טיפוח הבית

בשלב הראשון, ניאופרם תמכור מטליות לחות לניקוי וחיטוי כללי ומטליות לניקוי וחיטוי האמבטיה והשירותים. בכל אריזה יש 50 מטליות חד פעמיות ב-4 ריחות: לימון, פרחי בר, מנטה ולבנדר.

 

המותג נמכר כבר ברוב הרשתות, לא כולל שופרסל לשם ייכנס אחרי החגים. "הצלחנו להיכנס לרוב הרשתות לפני החגים למרות הסיכון", טוענת רוט. "בדרך כלל, הקמעונאי לא רוצה להתעסק עם מותג חדש עד אחרי החגים. כשהם ראו את מה שהבאנו והם מכירים טוב את הקטגוריה, היה להם ברור שמכניסים את המוצר לחנויות לפני החג כדי להגדיל את הקטגוריה".

 

במדפי מוצרי הניקיון שולטות חברות ענק. מה המטרות שלכם?

 

"המטרות שלנו לא נגמרות בעולם המטליות. זו סנונית ראשונית בהשקה שהיא אסטרטגית. DPL נקנתה לפני קרוב לשנה. עם הקנייה, כמה מהשאיפות של החברה החלו להתממש. אנחנו רוצים להיות שחקן משמעותי בתחום טיפוח הבית. בתחום הזה כשתסתכלי עליו – הסגמנטים שצומחים זה הניקיון. המזון והמשקאות בירידה או בקיפאון והניקיון בעלייה. זו החלטה אסטרטגית להתחיל במטליות ולאורך זמן נבנה מותג מאוד משמעותי על המדף".

 

מקווה לנתח שוק דו ספרתי

בעולם המטליות יש גם הרבה גדלי מארזים. למשל גליל עם 400 מטליות – ב-19.90 שקל, כלומר, 5 אג' למטלית, לעומת מחירים של 15-9.90 שקלים ל-50 מטליות – 28-20 אג' למטלית. זה מאוד מבלבל צרכנים – הגדלים השונים, לכן מומלץ תמיד לחפש את המחיר ליחידה. פחות מ-20 אג' זה מחיר טוב.

 

"אחד הדברים שאנחנו מתכננים לעשות זה שקיפות מלאה מול השוק לא יהיה מצב שננסה לבלבל את הצרכנים כי אין לי סיבה. הצדק לא צריך להיעשות אלא גם להיראות", טוענת רוט.

 

"הייתי מאוד שמחה בטווח של שנה להגיע לנתח שוק דו ספרתי ולהיות שחקן שלישי בשוק הזה. אנחנו רוצים ליצור מותג. מותג הוא מעבר לסתם מוצר, יש לו ערכים נוספים וזה תמיד טוב שיש יותר מתחרים, הקטגוריה רק גדלה מזה".

 

ביקורות צרכנים: איך המטליות?

ע', מכורה למטליות של ניקול, קיבלה לנסות מטליות לניקוי כללי בריח פרחי בר

אני מכורה לצהוב של ניקול, אחרי שניסיתי סוגים אחרים והם היו פחות טובים בניקיון ועם ריחות לא נעימים או חריפים מדי. הבעיה של ניקול היא שלעיתים נדמה שהם שמים מעט מדי חומר ניקוי ובמוצר החדש שניסיתי – יש שפע של חומר ניקוי וזה יתרון.

 

למוצר החדש יש ריח מעולה. ריח פרחי הבר מקסים ומזכיר כביסה נקייה. זה קצת כמו לנקות את הבית עם מרכך כביסה - חלום של כל חובב ריחות.

 

המטלית עצמה עבה יותר מזו של מותגים אחרים. ממש עבה. יש לזה יתרון – כי זה נוח יותר. במותגים אחרים צריך לפעמים 2 מטליות כדי להרגיש את האחיזה. הניקיון מצוין, אין מה לומר, כמובן שזה לא מיועד לניקיון ברמת האקונומיקה או מסיר שומנים, אבל בהחלט עושה את העבודה ואף מעבר למצופה. הברקתי כיריים בלי שום בעיה.

 

האריזה קצת בעייתית. קודם כל כמובן שתמיד אחרי שליפת מטלית אחת, יש מטלית נוספת שנשלפת, פחות או יותר עד השליש שלה ואז צריך לדחוף אותה חזרה פנימה. זה כאילו מישהו רוצה שתבזבז כמה שיותר מטליות, כמה שיותר מהר.

 

ד' מכור למטליות לחות – אך לא למותג מסוים. קיבל לנסות מטליות לניקוי אמבטיה ושירותים בריח מנטה

אני מכור למטליות, אבל לא נאמן: יש כמה מותגים שאני מסוגל לקנות. מתוכם, אני קונה את הכי זול או זה שיש עליו מבצע. יחד עם זאת לא אתקרב למוצר שלא מנקה טוב. חבל על הכסף ויש כאלה. אני צריך שהמטליות יהיו לא אגרסיביות לעור הידיים, אבל מנקות היטב. כמובן שזה לא מחליף ניקיון אמיתי, בדיוק כמו שואב אבק רובוטי, אבל כיף שיש את זה.

 

קיבלתי לנסות מוצר לאמבטיה ולשירותים בריח מנטה. לא התעלפתי מהריח. בהתחלה הוא הזכיר לי ריח של חומר לניקוי שירותים שלא הייתי רוצה לשים על הידיים. רק כשהתחלתי לנקות, שמתי לב לגוון המנטה שבניחוח והסלידה שלי ממנו התמתנה. הניקוי (של שיש האמבטיה, של הצד החיצוני של האסלה, של כתמי סבון ברצפת המקלחון) היה סביר. אפילו טוב. בהשוואה למותגים אחרים – היעילות דומה, אם כי נראה שיש פה יותר חומר. המטלית לחה מאוד וזה חיובי, והיא גם עבה.

 

במארז שאני קיבלתי, הסגירה הייתה מעט קשה. קשה היה לסגור את האריזה, לא רק כי השליפה של המטלית כיחידה בודדת כמעט בלתי אפשרית, אלא גם כי הסוגר פשוט לא נסגר כל כך טוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים