שתף קטע נבחר

איפה התיירים מבזבזים הכי הרבה כסף?

בירת תאילנד היא העיר המובילה במספר התיירים, יותר מלונדון, פריז וניו יורק. סקר מאסטרקארד: בדובאי התיירים מבזבזים הכי הרבה - 31 מיליארד דולר בשנה. ואיפה מדורגת תל אביב?

בנגקוק היא העיר המובילה בעולם במספר התיירים המבקרים בה. כך עולה ממדד יעדי הערים של חברת מאסטרקארד, שפורסם אתמול. בנגקוק עברה השנה לראשונה בדירוג את לונדון במספר המבקרים.

המדד בוחן את מספר שהיות הלילה, מספר המבקרים והיקף ההוצאות ב־132 הערים המתוירות בעולם. על פי המחקר, בנגקוק צפויה לקבל בשנת 2016 את פניהם של 21.5 מיליון תיירים בינלאומיים, שישהו בעיר לפחות לילה אחד. לונדון במקום השני עם 19.9 מיליון מבקרים ואחריה פריז (18 מיליון), דובאי (15.3 מיליון) וניו־יורק (12.75 מיליון מבקרים).

 

ההפתעה הגדולה בדירוג השנה מגיעה מכיוונה של דובאי, שזינקה לעשירייה הראשונה במספר המבקרים ואף תפסה את המקום הראשון מבחינת סך ההוצאה של המבקרים הבינלאומיים בה.

 

על פי מאסטרקארד, התיירים בדובאי צפויים להוציא בה השנה סכום של כ־31.3 מיליארד דולר, הרבה לפני לונדון שבמקום השני עם 19.76 מיליארד דולר, ניו יורק (17.62 מיליארד דולר), בנגקוק (14.84 מיליארד דולר) וטוקיו (13.48 מיליארד דולר).

 

מהזווית הישראלית ניתן לציין את תל־אביב שנמצאת במקום ה־86 במדד הכללי ובמקום העשירי בערים במזרח התיכון. על פי הנתונים של מאסטרקארד בתל

אביב מבקרים כ־990 אלף תיירים בשנה, שמוציאים בה כ־1.3 מיליארד דולר.

 

בדיקה נוספת בחנה את היעדים בעלי קצב הצמיחה הגבוה ביותר, שעל פי חוקרי החברה מרמז על עתידם כמרכזים כלכליים חשובים בנוף העולמי. על פי הנתונים, אוסקה שביפן מפגינה את קצב הצמיחה החזק ביותר בקרב מבקרים בינלאומיים עם 24.5% צמיחה ב־2016 ומשלימה בכך שבע שנים רצופות בראש הדירוג. לצידה ניתן לציין את צ'נגדו שבסין (20.1%), אבו דאבי (19.8%), קולומבו (19.6%) וטוקיו (18.5%).

 

השנה בחן המדד של מאסטרקארד האם המבקרים מגיעים לערים המרכזיות לצורכי עסקים או נופש וזאת על סמך מבנה ההוצאות שלהם. על פי הנתונים, מבין 20 הערים המובילות, יותר אנשים נוסעים למטרות נופש, למעט שנחאי, שבה עיקר התיירות היא עסקית.

 

רוב המבקרים מוציאים את הכסף שלהם על קניות, למעט בפריז, ניו־יורק, ברצלונה ואמסטרדם, שבהן ההוצאה העיקרית היא על מסעדות. סאול מובילה את הרשימה עם שיעור ההוצאה הגדול ביותר על שופינג לעומת כל הקטגוריות האחרות - 57.8%.

 

הכתבה פורסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים