הדוסראלי ה-1 הסתיים - "אתגר הזוי שהולך עד הקצה"
מאות קילומטרים של נהיגת שטח תובענית בשלושה ימים, רכב אחד שפרש, מנוע אחד שהוחלף, תיבת הילוכים שתוקנה ואינספור חילוצים. הדוסראלי הראשון בהיסטוריה הגיע לקו הסיום בסוסיא ויש מנצחים
זה היה קשה, מאתגר, אך עונג צרוף עבור המשתתפים. מירוץ הראלי לדתיים הראשון כנראה בהיסטוריה, הסתיים. 19 צוותים מתוך 20 הצליחו להגיע לקו הסיום בבית הכנסת העתיק בסוסיא שבדרום הר חברון.
דוסראלי - מרוץ גרוטאות ראשון לדתיים
מסע הנהיגה לדתיים הוזנק ביום שלישי בבוקר מהר הגלבוע שבצפון, עבר דרך בקעת הירדן ומזרח השומרון וגב ההר, כולל לינת לילה בישוב איתמר. למחרת המשיך דרך מזרח הרי בנימין וגוש עציון ועד לינת לילה במדבר יהודה. היום השלישי כלל חציית מזרח הר חברון, והסתיים בבית הכנסת העתיק בסוסיא הקדומה.
הצוותים עברו לבסוף 300 ק"מ במשך שלושה ימים בשטח קשה וסלעי, עם כלי רכב שבדרך כלל משביתים עצמם ברגע שהם רואים אבן שאינה קשורה לאספלט. בחלק מהדרך נאלצו המתחרים להתמודד עם סלעים ועליות, משיכת כלי רכב בעזרת חבלים, תיקונים מכאניים מורכבים בשטח ועוד.
מאחורי הפרויקט הייחודי שנחשף לראשונה ב-ynet עומד אופיר ישראלי, קיבוצניק מעמק יזרעאל ששאב את הרעיון ממסעות דומים שנערכים בחו"ל. הכללים פשוטים: אסור להשתמש ברכב שטח, מותר להשתתף עם רכב שעלותו עד 3500 שקלים, מותר (ואף רצוי) למגן את תחתית הרכב, וחובה לשאת את כל הציוד לשלושה ימים במכונית המשתתפת.
הצוות הנחוש ביותר שזכה באות הוקרה, היה צוות "סבתא זלדה" של אוריה דייפני (31) מגבעת הראל בבנימין, שיצא למסע בפורד פיאסטה מודל 1988. הצוות התגבר על מספר האתגרים הגדול מכולם, כולל החלפת מצנן (רדיאטור), החלפת מצמד (קלאץ') בשטח, החלפת ציריות וצמיגים וחיבור מכסה מנוע חדש.
צוות greenmadar זכה בפרס הרכב המעוצב ביותר, וחברים בו אתחן גרינברג (33) ממושב לבנים בצפון ועומר מדאר (40) מגבעת אבני, שאבזרו סובארו DL מודל 1993 יחד עם דורון אוהב-ציון ושיר הימן העוסקים במכונאות רכב ומומחים לרכבי שטח.
בפרס הצוות הטוב ביותר זכתה משפחת דל מאלקנה שבשומרון, אשר בחרה בדייהטסו שרייד מודל 1997 שנתרם על-ידי המאייר שי צ'רקה. בהרכב המשפחתי: אבא אשי (51) ושני ילדיו אלעד (26) ואוהד (20) . שם הצוות: "דל השמאטע". "נדלקנו על אתגר הזוי שהולך עד הקצה. החיבור המשפחתי החזק בא לידי ביטוי בהתמודדות עם אתגרי השטח, ובנוסף נוצר חיבור חזק עם צוות נאור מעין זיוון וצמד כישרוני של מתקני אופניים מתל אביב ששדרגו את המסע לרמות ביצוע גבוהות", כך אמר האב אשי.
חגית זיידנר דוד, מנהלת המסעות של הגרוטראלי, ליוותה את כל המסע במשך שלושה ימים ונשמעה מלאת אדרנלין והתרגשות: "זה היה המסע הכי קשה שלנו, אבל מדובר בקושי טוב. מסע קשוח מאוד. לא הכרנו את האזורים האלו ביהודה ושומרון, והיה קושי לארגן את המסע בגלל הרבה תיאומים מול הצבא. גם השטח היה קשה, עם עליות ושבילים קשים שלא ראינו במקומות אחרים בארץ. זה המסע הכי עוצמתי שהיה לנו מכל הבחינות, כולל ההפקה המאתגרת והחומר האנושי שפגשנו - אנשים שונים מאיתנו, דתיים וחרדים מכל הארץ, והחיבור היה מדהים, הרגשנו משפחה.
יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע שסייעה למארגנים, אמר לצוותים בסוף המסע: "עברתם ימים מאתגרים וחשוב להודות על כך גם לפיקוד מרכז ואוגדת איו"ש על הסיוע והתיאום המורכב. אתם פרצתם דרך. גם במסלולי השטח שעשיתם וגם כמסע הגרוטראלי הראשון בישע. אחריכם יגיעו עוד רכבים ומטיילים לאזור".