"נתנו קול למי שמושתקות בעזרת הנשים"
אמיל בן שמעון ליהק את אוולין הגואל, אורנה בנאי ועינת שרוף לסרטו "ישמח חתני" כדי שיעשו רעש וגם שמח - וכל זאת בעזרת הנשים של בית כנסת קטן. במהלך הצילומים שחקנים נרטבו בגשם, וגם חטפו מבול של סוכריות - והכל בדרך לחתונה חגיגית, כמו במציאות. הערות הבמאי
אוולין הגואל, אורנה בנאי, ועינת שרוף אינן נחשבות נשים שתקניות במיוחד, גם לא השחקניות שרון אלימלך ויפית אסולין. בדרמה הקומית "ישמח חתני" הן מקבלות את קדמת הבמה בעלילה העוסקת במאבק על אופיה של שכונה ירושלמית העומדת בפני התחרדות. הבמאי אמיל בן שמעון, שקיבץ את צוות השחקנים הארוך שכולל גם את אביב אלוש, יגאל נאור, איציק כהן, אסף בן שמעון, הרצל טובי, אברהם סלקטר, וחיים זנאתי - מבקש לאפשר לנשים להתבטא, על אף שבדרך כלל הן נדרשות לשמור על שקט בבית הכנסת, שם למעלה בעזרת הנשים.
"הסרט מציג נשים חזקות ואמיצות", אומר הבמאי בן שמעון, "הוא נותן קול חדש לנשים, שבדרך כלל משתיקים אותן כשהן מדברות בעזרת הנשים בזמן שהגברים מתפללים. הסרט הזה בא לתת מקום לנשים ולחשיבות שלהן בתפילה, ובכלל במארג החברתי". יש לציין ש"ישמח חתני" הוא סרט הקולנוע הארוך הראשון של בן שמעון, שנודע לפני כן כבמאי הטלוויזיה של הסדרות "קטמנדו" ו"סוסי פרא".
במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet :
- דורית חכים על "ירח בבית 12"
- שי כנות על "ארבע על ארבע"
- קובי מחט על "האוצר מעבר לנהר"
- מיכל ויניק על "ברש"
- שמעון דותן על "המתנחלים"
- אודי אלוני על "ג'אנקשן 48"
- רועי פלורנטין על "ילד טוב ירושלים"
- אסף קורמן על "גאליס קונקט"
כדי להשיג את האימפקט הדרמטי המדויק, צילם בן שמעון בעיקר בשכונת מוסררה בירושלים. עם זאת, לצורך הסצנות בבית הכנסת נדד הצוות לתל אביב. הבמאי מספר כי הוא חיפש אחר בית כנסת שיסכים לבצע שינויים מבניים בעזרת הנשים שלו - כפי שקובע התסריט. אחרי חיפוש ארוך שכלל עשרות אתרים פוטנציאלים בכל הארץ, נמצא בית כנסת תל אביבי שהיה מועמד להריסה ובו צולמה הסצנה.
הפתרון לאתר הצילומים נמצא בגבולות ישראל, אולם כדי לספק את חזון המטריות הצבעוניות של הבמאי, הרחיקו אנשי ההפקה עד לבריטניה. משם הביאו בייבוא אישי מטריות מיוחדות איתן הסתובבו השחקנים על הסט במהלך הסצנות הגשומות בסרט. זה לא עזר לשחקנים הגברים כשבמהלך אחת מהסצנות בבית הכנסת, הופצצו במבול של סוכריות מצד עזרת הנשים, שם ניצבו השחקניות.
מי נרטב במהלך הצילומים ומי נשאר יבש? ואיך התקבצו מאה אנשים בבית הכנסת הקטן כדי לחגוג חתונה שלא הייתה באמת, אבל הרגישה כל כך חגיגית ומציאותית? הכל בכתבת הערות הבמאי עם אמיל בן שמעון על "ישמח חתני".