תערוכת פריז (חלק א') - סוזוקי איגניס, רנו זואי ודאצ'יה לוגאן
תערוכת הרכב הבינלאומית בפריז נפתחה לתקשורת עם שלל דגמים חדשים ומעודכנים, אבות טיפוס מרהיבים וטכנולוגיה עתידנית. סיקור ישיר, חלק ראשון
דלתות תערוכת פריז נפתחו הבוקר (ה') לראשונה לקהל של אלפי מבקרים, מרביתם עיתונאים מסקרים. ולמרות שחלק ניכר מהדגמים המוצגים נחשף זה מכבר באתרי היצרניות, נותרו עדיין מספיק דגמים מפתיעים שנצפים לראשונה.
רק חשמל - רנו זואי
רנו זואי החשמלית בישראל - ארבע מכוניות הגיעו לצורך ניסוי
למשל רנו זואי החשמלית, שנותרה כמעט זהה לדגם העכשווי למעט מנוע חשמלי קומפקטי וקל יותר, מערכת קירור יעילה מבעבר, כיול חדש למחשב ניהול המנוע ובעיקר טווח מוגדל עם מצברים שונים המאריכים את הטווח עד ל-400 ק"מ תיאורטיים ו-300 מעשיים, לטענת רנו. הזואי המבוססת על פלטפורמת קליאו, היא המכונית החשמלית הנמכרת באירופה עם יותר מ-50 אלף יחידות מאז השקתה בתערוכת ז'נבה 2012. מחירה בבריטניה גבוה מקליאו בסיסית בכ-15%, ולכן היא עשויה לעלות בארץ כ-100 אלף שקלים, אם וכאשר תשווק כאן. לישראל הגיעו בעבר ארבע מכוניות המשמשות עדיין לצרכי ניסוי במחלקה הטכנית של היבואנית.
רנו זואי:
משדרגים - דאצ'יה לוגן וסנדרו
שני הדגמים של מותג הרכב דאצ'יה, הלוגאן והסנדרו שמתומחרים באופן ידידותי לצרכן, זוכים לרענון נחוץ בתערוכת פריז. הסבכה הקדמית שונה, וכך גם תאורת הלד של יחידות התאורה. מבפנים עברו מתגי החלונות ממקומם התמוה על הקונסולה הקדמית לאזור הגיוני יותר על הדלת, יחד עם נדידה מבורכת של מתג הצופר ממנוף האיתות הביזארי למרכז ההגה. הגיע הזמן. הדאסטר האוטומטי (בתמונה התחתונה) יוצע רק עם הנעה קדמית ומנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל עם 110 כ"ס, בשילוב תיבת 6 הילוכים מצמד-כפול, ויגיע ארצה ככל הנראה באמצע 2017.
רכב פנאי קטן - סוזוקי איגניס
סוזוקי איגניס תחזור לישראל בתחילת 2017
שתי מכוניות זו לצד זו, פער של 40 שנה. בתמונה שמעל נראית (מימין) סוזוקי סרבו, המכונית הראשונה שסוזוקי שיווקה באירופה לפני 40 שנים. משמאלה ניצבת מכונית הרבה יותר רלוונטית לשוק הרכב המקומי, איגניס החדשה בהופעת בכורה באירופה, האמורה לעשות עלייה ארצה כבר בינואר הקרוב. לדברי צבי נטע, בעלי היבואנית מכשירי תנועה, מחיר הרכב יהיה כ-85 אלף שקלים. המכונית המיוצרת ביפן תשווק עם מנוע 1.2 ליטר (90 כ"ס) המשולב בתיבה רציפה - היישר מהבאלנו.
סוזוקי איגניס
איך היא במציאות? נראית כמו להיט פוטנציאלי בשוק המקומי. היא נראית טוב מאוד חיצונית ובתא הנוסעים וסביב הנהג, מציעה מערכת בלימה אוטונומית מבוססת מצלמת סטריאו, התראה על סטייה מנתיב ועירנות נהג. גרסת ה-allgrip (הנעה כפולה) מצוידת בסרן חי מאחור עם קפיצי סליל לעומת קורת מתח בגרסת ההנעה הקדמית.