תערוכת פריז (חלק ב') - ניסאן מיקרה, יונדאי i30, סאנגיונג רקסטון
תערוכת הרכב הבינלאומית בפריז נפתחה לתקשורת עם שלל דגמים חדשים ומעודכנים, אבות טיפוס מרהיבים וטכנולוגיה עתידנית. סיקור ישיר, חלק שני
דלתות תערוכת פריז נפתחו הבוקר (ה') לראשונה לקהל אלפי מבקרים, מרביתם עיתונאים המסקרים את אחת משתי התערוכות החשובות של השנה. ולמרות שחלק ניכר מהדגמים המוצגים נחשף זה מכבר באתרי היצרניות, נותרו עדיין מספיק דגמים מפתיעים שנצפים לראשונה.
יונדאי i30 - הוצגה בתערוכה
תערוכת פריז (חלק א') - סוזוקי איגניס, רנו זואי ודאצ'יה לוגאן
קטנה חדשה - ניסאן מיקרה
ניסאן מיקרה נמכרה במהלך ה-30 שנים האחרונות ב-7 מיליון עותקים - מחציתם באירופה. המכונית החדשה נוטשת את העיצוב המתקתק עם יחידות תאורה עגולות וחביבות של קודמתה, ומאמצת את קו העיצוב העדכני של היצרנית היפנית, עם הרבה יותר דינאמיות וקריצה ספורטיבית. הסבכה הקדמית דומיננטית עם סממן V בולט במרכזה, קפלי-מרכב לאורך הצללית ויחידות תאורה זוויתיות מאחור, עם ידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסלקות במסגרת החלון.
היא מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי המאפשרת לה לחרוג משמעותית ממידות קודמתה. אורכה 399 ס"מ (17 ס"מ יותר), רוחבה 174 ס"מ (7.7+ ס"מ) וגובהה 147 ס"מ (6- ס"מ). גם בסיס הגלגלים גדל משמעותית ב-7.5 ס"מ (252 ס"מ). המיקרה תרד מפס הייצור במפעל רנו בצרפת החל מאמצע 2017, ולא בהודו כמו קודמתה, וצפויה להגיע ארצה לקראת סוף השנה הבאה. המנוע הבסיסי יהיה בנזין אטמוספרי בנפח ליטר עם שלושה צילינדרים ו-73 כ"ס, או 0.9 ליטר מוגדש עם 90 כ"ס. לצערה של היבואנית - המיקרה תצויד לפחות בתחילת הדרך רק עם תיבת 5 הילוכים ידנית. היא כן תציע מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב והתראה על שטחים מתים.
ממתינים בליסינג - יונדאי i30
יונדאי i30 החדשה, דור שלישי למשפחתית הקומפקטית, שומרת על בסיס גלגלים זהה (265 ס"מ) לדגם היוצא ונראית מרשימה מבחוץ ובפנים, אבל לפחות במקרה של מכוניות התצוגה בפריז, איכות הפלסטיקה אינה מרשימה כלל ועיקר. מאידך ובהתאם למקובל כיום, יש מסך מגע ענק בגודל "8. עוד ברשימת האבזור - מושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומקוררים, יחד עם מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית.
לדברי יונדאי, המרכב הוקשח ב-22% והמתלים וההגה כוילו מחדש לטובת נוחות נסיעה והתנהגות משופרות. יש צמד טורבו-בנזין חדשים; 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים ידנית ו-4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס) בשידוך לתיבה כפולת-מצמד עם 7 הילוכים.
קונספט, עד פרנקפורט - סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון נחשף בפריז בגרסת קונספט שתהיה מוכנה לייצור בעוד כשנה מהיום - כמעט שני עשורים לאחר שהדגם ראה אור בפעם הראשונה, וללא שינויים טכניים דרמטיים למרבה הפלא. צריך רק לזכור כי מדובר בקונספט ראשון שמוצג מאז רכשה מהינדרה ההודית, בעלת השליטה בסאנגיונג, את סדנת העיצוב פיניפארינה. שלא במפתיע, הרקסטון נראה כעת פשוט מצוין. כבעבר הוא ימשיך להתבסס על שלדת סולם נפרדת קשוחה וקשיחה, אך עוד לא ברור האם המתלה האחורי יוצע - כמו בדגם הנוכחי - בתצורת סרן חי או מתלה נפרד, כפי שהוא מוצע כיום כאופציה. יחידת ההנעה תגיע גם בעתיד ממרצדס, טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 178 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים אוטומטית.