מלחמות מבטים ורובוט-משרת: סיכום השנה בשיווק
מכונת הקפה שתצייר אתכם על הקצף של ההפוך, מלחמת מבטים בחסות קיט קט ורובוט שירותי שמוותר על הטיפ - פעילויות השיווק והפרסומות היצירתיות ביותר השנה
ערב ראש השנה הוא זמן טוב לסיכומים - גם בעולם השיווק, שהופך בכל שנה ליותר ויותר יצירתי. לכבוד השנה החדשה אספתי את מי שבעיני היו היוזמות השיווקיות החדשניות, המקוריות, היצירתיות והמדליקות ביותר שנתקלתי בהן השנה ברחבי העולם. אז בלי הרבה הקדמות אני מציע לכם להתרווח בכיסא, להישען לאחור, לוודא שהרמקולים שלכם עובדים ולצאת איתי למסע סיכום שנתי עולמי, שיוכיח לכם שכשעושים את זה נכון, שיווק יכול להיות משהו שלא רק שתגידו עליו "וואו", אלא גם תרצו ממנו עוד.
כתבות נוספות של ערן יסעור:
שלטי חוצות שלא תוכלו להוריד מהם את המבט
מחוץ לקופסא: שלטי החוצות המקוריים ביותר זו הדרך של המשווקים לגרום לכם לקנות
לעשות סלפי מקצף קפה
אוהבים קפה הפוך? נהנים לראות שעושים לכם ציורים של פרחים ולבבות בקצף? אז הנה סטארט אפ שלקח את הרעיון הזה השנה צעד אחד קדימה ומאפשר לבתי קפה לצייר על הקצף של הקפה כל מה שעולה בדמיונכם, כולל הודעות אישיות ואפשרות להציג תמונות שצילמתם בסמארטפון שלכם:
מים שקטים חודרים עמוק (לתודעה)
ברזיל סובלת ממצוקת מים. שיתוף פעולה בין קולגייט לרשת המלונות מריוט מוכיח, שכשיש לך רעיון מבריק אתה יכול להעביר מסר רב עוצמה של חיסכון במים בפשטות, קלות ויעילות:
כשמברשת השיניים מצחצחת דקותיים
ואם אנחנו כבר בחדר האמבטיה, בואו ותראו יוזמה שיווקית מקורית של מברשות השיניים במותג אורל בי ושל משחת השיניים קרסט, שתשכנע גם את הילד הסרבן ביותר לצחצח שיניים במשך שתי דקות לפחות:
שתיקת הכבסים
ואחרי שלמדנו איך אפשר לשכנע ילדים לצחצח שיניים, נעלה מדרגה. אז איך לדעתכם אפשר לשכנע בני נוער לעזור להוריהם בעבודות הבית? התובנה של סמסונג הייתה, שאם הדבר שבני נוער הכי רוצים בעולם זה לשחק במחשב, אז ניצור להם מקום מפגש - שככל שיעזרו בו יותר בעבודות הבית, הם יקבלו יותר דקות משחק (אה, וכ"דרך אגב" גם נקדם מכירות של מכונת כביסה חדשה))
הפוך, גוטה, הפוך!
מותג המשקאות הקלים אורנג'ינה הוכיח לי השנה, שגם את הבעיה הקשה ביותר אתה יכול לפתור אם רק תבחן אותה בדרך אחרת. במקרה הזה: מהכיוון ההפוך.
אתגר נעיצת המבטים של קיט קט
המסר השיווקי של חטיף השוקולד קיט קט הוא: "קחו הפסקה מהחיים" (והכי טוב - העבירו את ההפסקה הזו עם קיט קט). פעילות מדליקה שהם ניהלו השנה "הכריחה" צרכנים לעשות הפסקה בחייהם העמוסים באמצעות השתתפות באתגרי נעיצת מבטים:
והיום בתפריט: רובוט
הסינגפורים ידועים כמאמצי חדשנות. יוזמה מעניינת של מאסטר קארד הציגה סביבת מסעדה עתידנית, שבמרכזה מלצר רובוטי חביב שיכול לקבל הזמנות, לענות על שאלות, ולחייב את כרטיס האשראי שלך. ולא פחות חשוב ואטרקטיבי - אין צורך לתת לו טיפ.
שקט, מנגנים
חדשנות שיווקית זה נחמד, אבל חדשנות שנועדה לסייע לקהילה - זה מצוין. ולכן היה מדהים ומרגש כל כך לראות את החולצה המיוחדת שהושקה השנה, ושמאפשרת לחרשים מלידה ליהנות ממוזיקה.
להקשיב למוזיקה זה כבר לא "תיק"
מותגי על שלא לוקחים את עצמם ברצינות זה כייף גדול. דולצ'ה וגבאנה החליטו קצת להשתטות השנה, והשיקו תיק שהוא לא רק תיק אלא גם נגן מוזיקה משודרג:
הלו, אפשר לקבל את שוודיה?
את מסענו מסביב לעולם נסיים בשוודיה, שיכולה ללמד את כל מומחי השיווק בישראל, איך משווקים מדינה לתיירים. משרד התיירות השוודי פרסם מספר טלפון שכשתיירים מתקשרים אליו הם יכולים לדבר עם אזרח שוודי רגיל, מהשורה, ולשאול אותו כל שאלה שרק ירצו. בכל פעם שמתקשרים למספר הזה, השיחה עוברת אוטומטית לאחד משגרירי הטלפון השוודים, שעונה לשיחה ומסביר את פניו לתייר.
אז שתהיה לנו שנה טובה של חדשנות, יצירתיות, מקוריות ורעיונות שיווקיים מדליקים!
ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג, ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה