תערוכת פריז (חלק ג') - הונדה סיוויק טייפ R, קיה ריו, פיז'ו 5008
תערוכת הרכב הבינלאומית בפריז נפתחה לתקשורת עם שלל דגמים חדשים ומעודכנים, אבות טיפוס מרהיבים וטכנולוגיה עתידנית. סיקור ישיר, חלק שלישי
דלתות תערוכת פריז נפתחו אתמול (ה') לראשונה לקהל אלפי מבקרים, מרביתם עיתונאים המסקרים את אחת משתי התערוכות החשובות של השנה. ולמרות שחלק ניכר מהדגמים המוצגים נחשף זה מכבר באתרי היצרניות, נותרו עדיין מספיק דגמים מפתיעים שנצפים לראשונה.
תיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה לקיה
תערוכת פריז (חלק א') - סוזוקי איגניס, רנו זואי ודאצ'יה לוגאן
תערוכת פריז (חלק ב') - ניסאן מיקרה, יונדאי i30, סאנגיונג רקסטוןתשתלב סוף סוף בצמרת? קיה ריו
קיה חשפה בתערוכת פריז את הריו שהוצגה מוקדם יותר החודש במרחב הווירטואלי. הסופר-מיני של הקוריאנים היא אמנם המכונית הנמכרת ביותר של היצרנית, אך בארץ התקשתה לשכנע מבחינת מספרי מכירות, בוודאי מול יונדאי i20. הדגם החדש עשוי להביא לשינוי, עם מידות גדולות יותר - בסיס הגלגלים צמח בס"מ (258 ס"מ) והוא אחד הגדולים בקטגוריה, לאורך התווספו 1.5 ס"מ (406.5 ס"מ) לרוחב חצי ס"מ (172.5 ס"מ) ומהגובה נגרעו 50 מ"מ (145 ס"מ).
עיצוב המכונית החדשה אינו פורץ דרך, אך הריו נראית בכל זאת אגרסיבית ומעניינת מבעבר, עם פגוש קדמי עמוק ופתחי אוורור גדולים, יחד עם יחידות תאורה גדולות וחדשות. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי, והוא נראה כעת טוב מבעבר. הגה עם שלוש צלעות, לוח מחוונים עם מסך תצוגה במרכז ומסך מגע בקונסולה, מאפשרים לוותר על מתגים שונים שאינם הכרחיים. יהיו גם שלל מערכות בטיחות מתקדמות שחלקן הגדול יגיע לארץ כחלק מציוד תקני.
היצע המנועים יעבור בירושה מהדגם היוצא, כולל צמד מנועי בנזין בנפח 1.25 ליטר עם תיבת 5 הילוכים ידנית ו-1.4 ליטר עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית. אליהם יצטרף לראשונה מנוע טורבו-בנזין בנפח ליטר עם שלושה צילינדרים והספק מרבי של 100 או 120 כ"ס. לפחות בינתיים הוא ישווק רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית.
סופר האצ' - הונדה סיוויק טייפ R
הונדה סיוויק טייפ R שהוצגה בפריז על שלל ספוילריה, חצאיותיה וחלונותיה המושחרים ומשטחי סיבי פחם עצומים, היא בינתיים לא יותר מ"קונספט עיצובי", עם דגש בולט על "בינתיים". הגרסה הכוחנית ביותר של הסיוויק החדשה שהוצגה לאחרונה, תציע כנראה את אותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם יותר מ-300 כ"ס וגיר שישה הילוכים ידני עם הנעה קדמית. יש כמובן בלמי ברמבו גדולים, צמיגי קונטיננטל ספורט קונקט 6 במידות רחבות מבעבר (245-30-20) כנף עצומה מאחור, שלושה(!) מפלטים, כונסי אוויר בכל מקום כולל אחד במרכז מכסה המנוע.
הונדה תנסה - בין היתר בעזרת גרסה זו - להחזיר את הסיוויק למרכז הבמה באירופה, שכן בשנים האחרונות היא פחות מצליחה. בעיקר עקב רצונם של האירופאים במנועים חסכוניים במיוחד, עם נפח קטן ומגדש גדול. הונדה מניחה כי הסיוויק החדשה, עם עיצוב מאד יוצא דופן וכמובן גרסאות חזקות במיוחד (מי אמר שיא חדש בנורבורגרינג?), תצליח לשנות את המגמה.
רכב פנאי כמובן - פיז'ו 5008
פיז'ו 5008 החדש כבר אינו מיניוואן, אלא החליף הגדרה ל"רכב פנאי". לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהקהל נוהר לכיוון כלי רכב עם תדמית פחות רכה ויותר דינמית, ללא קשר לייעוד הצפוי. עם שבעה מקומות ישיבה - השניים האחוריים בעיקר עבור ילדים או מבוגרים מאד (מאד!) קטנים - ובסיס גלגלים של 284 ס"מ, הוא מציע את הנתונים הדרושים לתחרות מול סקודה קודיאק החדש, ניסאן X-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר המצליחים.
לישראל הוא צפוי להגיע בסוף הרבעון הראשון של 2017 כשהוא כולל היצע מרשים של מנועים - צמד מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (עם שלושה צילינדרים, 130 כ"ס) או 1.6 ליטר (עם ארבעה צילינדרים, 165 כ"ס), וצמד מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס) ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק - 150 או 180 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. מערכות בטיחות מתקדמות כוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים והתראה על עצמים בשטחים מתים, כמו-גם על חוסר עירנות הנהג.
עיצוב הפנים עודכן עם לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל "12.3, קונסולה מרכזית הפונה לכיוון הנהג עם מסך מגע בגודל "8, ידית הילוכים בצורת ג'ויסטיק והגה שלוש צלעות קטן-קוטר.