אודי Q5 החדש - מכוכבי תערוכת פריז
דגמי פנאי הם הלהיט הגדול של תעשיית הרכב העולמית בשנים האחרונות, נתון שיכול להסביר את העניין הרב שעורר ה-Q5 החדש, עם מראה מעודכן מבחוץ ובפנים
אודי Q5 התעדכן והוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית של פריז. רכב הפנאי Q5 מהמשפחה הסופר-מצליחה של מותג היוקרה אודי, יוצא לגמלאות ומוחלף על-ידי דור שני. קל ממנו, מעוצב יותר בפנים ובחוץ ומתוחכם יותר טכנולוגית. אלינו צפוי להגיע הדגם הנמכר ביותר של אודי - 220 אלף יחידות ב-2015 - במהלך 2017 ובמגוון גרסאות.
תערוכת פריז (חלק א') - סוזוקי איגניס, רנו זואי ודאצ'יה לוגאן
תערוכת פריז (חלק ב') - ניסאן מיקרה, יונדאי i30, סאנגיונג רקסטון תערוכת פריז (חלק ג') - הונדה סיוויק טייפ R, קיה ריו, פיז'ו 5008אודי Q5 החדש מבוסס על פלטפורמת ה-A4 הנוכחית, והוא קל בכמה עשרת קילוגרמים (עד 90 ק"ג) מקודמו שהוצג לראשונה ב-2008 , בזכות שימוש באלומיניום. המראה המעודכן נראה כאבולוציה של הגרסה הקודמת, עם חזית דומה ל-Q7 הגדול, כולל סבכה קדמית משושה וצרה יותר ויחידות תאורה מלבניות וצרות מבעבר. גם מאחור מודגשים קווים אופקיים, עם יחידות תאורה צרות מבעבר וצמד מפלטים מלבני, בניגוד לצמד העגול בעבר.
ובכלל, ה-5 נראה עתה דומה מאד (ולא רק "משפחתי") ל-7 הגדול והיקר ממנו משמעותית, עקב צללית נמוכה ואגרסיבית מבעבר למראה, למרות שינויים קלים בלבד בממדים (עוד 3 ס"מ לאורך, אותו גובה ורוחב). התנהלות מוכרת בשנים האחרונות - הנתמכת על-ידי קווי עיצוב חדים ואגרסיביים מבעבר - של יצרניות המעוניינות לפתות לקוחות בעזרת מראה-כמו-של-דגם-יוקרתי-יותר.
בסביבת הנהג ניכר שינוי דרמטי יותר. ההגה, הקונסולה הקדמית והמרכזית ולוח המחוונים, כמו-גם פתחי המיזוג-חימום, הדלתות, מתגים ומנופים ומה בעצם לא. כולם עברו עדכון והתוצאה נראית טובה משמעותית. ה-Q5 הקודם נראה כבר מעט מיושן בפנים? הדגם החדש מטפל היטב בנקודה זו.
ההגה הספורטיבי יותר, בורר הילוכים בצורת מצערת מטוס, דרך לוח מחוונים דיגיטלי ומסך תצוגה גדול משמעותית ("12.3) וקבוע - במקום הנשלף בקודם - הנשלט על-ידי בורר. מיתלי אוויר מתכווננים מאפשרים הנמכה של המרכב לגישה נוחה יותר, והגבהה לשיפור יכולת שטח תיאורטית. תא המטען מציע 610 ליטר של נפח.
היצע המנועים כולל טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ו-3 גרסאות הספק (150, 163 ו-190 כ"ס), טורבו-דיזל בתצורת V6 עם 258 כ"ס, ו-2.0 ליטר בנזין-מוגדש עם 252 כ"ס. אלה ישודכו לתיבת 6 הילוכים אוטומטית "רגילה" או כפולת-מצמד, בהתאם למנוע. יש כמובן גם הנעת קוואטרו כפולה-קבועה. תהיה גם גרסת SQ5 ספורטיבית עם בנזין מוגדש ו-354 כ"ס, וגרסה היברידית-נטענת.