תערוכת פריז (חלק ד') - ב.מ.וו X2 קונספט, איסוזו D מקס, לנד רובר דיסקברי
תערוכת הרכב הבינלאומית בפריז נפתחה עם שלל דגמים חדשים ומעודכנים, אבות טיפוס מרהיבים וטכנולוגיה עתידנית. סיקור ישיר, חלק רביעי
דלתות תערוכת פריז נפתחו בסוף השבוע לקהל של מאות אלפי מבקרים. ולמרות שחלק ניכר מהדגמים המוצגים נחשף זה מכבר באתרי יצרניות ואף אצלנו, נותרו עדיין מספיק דגמים מפתיעים שפגשנו לראשונה. קבלו סיקור מאולם התצוגה.
דור 5 במדבר - לנד רובר דיסקברי
הדור החמישי של לנד רובר דיסקברי, רכב הפנאי-שטח שנמצא עימנו קרוב ל-3 עשורים, נחשף מעט לפני התערוכה והפך לאחד מכוכביה. ולמעט מראה שעבר שינוי דרמטי ומציג כעת את שפת העיצוב העדכנית - והיותר עירונית - של היצרנית, הוא בעיקר קל במאות(!) קילוגרמים מקודמו. כך למשל, גרסת TDV6 הפופולרית שוקלת 300 ק"ג פחות - כמו ההבדל בין רכב מלא או ריק מנוסעים.
הבדל (גדול ומשמעותי) נוסף הוא היעלמתו של הילוך כוח(!) מדיסקברי, לראשונה בהיסטוריה. ה-TD4 עם מנוע ה-2.0 ליטר מגיע לא רק עם מתלי פלדה (או מיתלי אוויר כאופציה), אלא שלנד רובר לא מאפשרת כלל לרכוש אותו עם "low". זו אמירה חד-משמעית, וממש לא משנה מה ינסו להסביר לכם באולם התצוגה: הדיסקברי הבסיסי אינו מיועד לנסיעות שטח תובעניות כבעבר.
שינוי בולט נוסף הוא בתנוחת הנהיגה, שמציבה את הנהג נמוך יותר ופחות שולט על הנעשה. שטחי החלונות קטנים יותר, אך תא הנוסעים מרווח מבעבר ויש לא פחות מתשעה שקעי USB. לטריין-ריספונס שמתאימה את מערכות הרכב השונות לסוג השטח הנבחר, נוסף מצב "אוטומטי" כמו בריינג' רובר, המתאים את ניהול המנוע-תיבת הילוכים-בקרת יציבות-מתלים ועוד לתוואי הדרך באופן אוטומטי. בסך הכל, ברור לאיזה כיוון הולך הדגם. פחות קשוח, יותר ידידותי למשתמש.
עוד נקודות שווה להזכיר: שתי שורות המושבים שמאחורי הנהג מתקפלות באופן חשמלי. דלת תא המטען אינה מפוצלת עוד, סימן ההיכר של דיסקברי בעבר, ויש מדף נשלף שיכול לשאת עד 300 ק"ג, ומאפשר כמובן ישיבה להפסקת קפה.
לשיפונצניק המתקדם - איסוזו D מקס
הטנדר הנמכר ביותר בעשור האחרון בישראל, איסוזו D מקס, הוצג בפריז לאחר שעבר עדכון מקיף, במטרה להמשיך ולהתמודד בהצלחה מול מתחרים מודרניים דוגמת טויוטה היילקס ומיצובישי טריטון החדשים. שינויי המראה קטנים ומתבטאים בעיקר בחרטום עם יחידות תאורה חדות משולבות לד, סבבה קדמית מוגדלת וחישוקי "18 חדשים. לוח המחוונים שונה ויש גם בקרות ירידה במורד וסיוע בזינוק בעליה. אלינו הוא צפוי להגיע במהלך 2017.
אבל השינוי המשמעותי הוא במנוע חדש, הקטן בקטגוריה - 1.9 ליטר שמתוכנן לעמוד בתקני זיהום מחמירים. הוא טורבו-דיזל כמובן ומייצר הספק מכובד של 164 כ"ס ב-3,600 סל"ד ו-36.7 קג"מ כבר ב-2,000 סל"ד. הוא קל מקודמו ב-67 ק"ג ואמור לשפר בכך את התנהגות הכביש של הטנדר הגדול. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים חדשה של איסיין, המחליפה תיבת חמישה הילוכים בדגם הקודם ואמורה לחפות גם על חסרונם של כ-4 קג"מ.
לפי איסוזו, צריכת הדלק של המנוע הקטן יותר טובה מבעבר. יחד עם מיכל דלק בנפח 74 ליטר (תוספת של 6 ליטר), טווח הנסיעה צפוי להשתפר משמעותית.
בדרך לייצור - ב.מ.וו X2 קונספט
ה-X2 קונספט של ב.מ.וו שהוצג בפריז ויגיע לייצור בשנה הבאה, הוא למעשה אח-תאום-במראה-ספורטיבי ל-X1. שלא במקרה, הוא חולק עמו את פלטפורמת ההנעה הקדמית המשותפת גם למיני, כמו-גם את מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר טורבו-בנזין וטורבו-דיזל.
הוא לא נראה (עדיין?) כמו גרסת-קופה-4-דלתות לרכב הפנאי X1, אבל הוא כן מוגדר על-ידי היצרנית כמתאים למי שמחפש רכב פנאי דינמי, ייחודי ושימושי. הוא גם יציע כנראה גרסת הנעה כפולה, למי שמעוניין בכך.
בהשוואה ל-X1, החרטום משתפל מטה, יחידות התאורה צרות מאד וקו הגג נמוך עוד יותר, ומאפשר קורה A שמוצבת בזווית ממש חדה. בתי הגלגלים מודגשים ומכילים חישוקי ענק בקוטר "21. מאחור יש פגוש אגרסיבי עם שני מפלטי ענק דמויי לוע תותח.