שתף קטע נבחר
 

תערוכת פריז (חלק ה') - אודי RS3 סדאן, ב.מ.וו 750d וסיטרואן E-Mehari

תערוכת הרכב הבינלאומית בפריז נפתחה עם שלל דגמים חדשים ומעודכנים, אבות טיפוס מרהיבים וטכנולוגיה עתידנית. סיקור ישיר, חלק חמישי

דלתות תערוכת פריז נפתחו בסוף השבוע לקהל של מאות אלפי מבקרים. ולמרות שחלק ניכר מהדגמים המוצגים נחשף זה מכבר באתרי יצרניות ואף אצלנו, נותרו עדיין מספיק דגמים מפתיעים שפגשנו לראשונה.

 

אודי RS3 סדאן

אודי RS3 סדאן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

סופר-אקשן-משפחתי - אודי RS3 סדאן

אודי חשפה בתערוכת פריז את גרסת הסדאן ל-RS3. מנוע 5 צילינדרים מוגדש בנפח 2.5 ליטר מייצר כאן 400 כ"ס ו-48.9 קג"מ,  33 כ"ס ו-1.5 קג"מ יותר מהספורטבק 5 דלתות. הוא משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד וכמובן להנעה כפולה-קבועה, המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות (0.2 שניות פחות מהספורטבק) בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית, או 280 קמ"ש בלעדיה.

 

 

מנוע האלומיניום החדש קל ב-26 ק"ג, והורדת המשקל מהצי הקדמי אמרה לסייע גם בהפחתת תתג ההיגוי. המיתלים מוקשחים ומונמכים ב-2.5 ס"מ בהשוואה ל-A3 רגילה, ומלפנים יש דיסקים בקוטר 370 מ"מ, מאחור 310 מ"מ. ברשימת האופציות יש בלמי קרבון ובולמי זעזועים אדפטיביים.

 

סופר-דיזל - ב.מ.וו 750d

ב.מ.וו חשפה בפריז את סדרה 7 עם מנוע 6 צילינדרים מוגדש החזק בעולם. ל-750d מנוע בנפח צנוע יחסית של 3.0 ליטרים "בלבד", אך בסיוע סוללת של לא פחות מארבעה(!) מגדשי טורבו הוא מייצר 400 כ"ס, 19 כ"ס יותר מהמנוע היוצא שהסתפק בשלושה מגדשים. מרשימה לא פחות היא זמינות הכוח עם 45.9 קג"מ כבר ב-1,000 סל"ד ושיא המומנט 77.5 קג"מ מגיע ב-2,000 סל"ד.

 

 

יחידת הכוח משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. היא מאפשרת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, ובכך היא איטית בשתי עשיריות שנייה בלבד מה-750i בעלת מנוע V8 בנזין טווין-טורבו. גם כאן, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. פליטת המזהמים נמוכה יחסית (149 גרם CO2 לק"מ, 40 גרם פחות מה-750i) וצריכת דלק חסכונית (17.5 ק"מ לליטר, 5.2 ק"מ יותר לכל ליטר מגרסת הבנזין). ה-750d תוצע בישראל בשנה הבאה בהזמנה מיוחדת.

 

רטרו-שטח-ירוק - סיטרואן מאהרי חשמלית

מהצד השני של הסקאלה, סיטרואן חשפה את ה-E-Mehari, גרסת רטרו לרכב השטח הצרפתי הפופולרי מסוף שנות ה-60. בהתאם לגישה המינימליסטית של המקור, הרכב העדכני מציע מרכב עשוי פלסטיק, גג בד מותקן ומוסר ידנית ויריעות פלסטיק שקוף המשמשות כחלונות.

 

באופן מפתיע, כריות אוויר נעדרות מציוד הבטיחות התקני ואינן מוצעות אפילו כאופציה. ל-E-Mehari יחידת הנעה חשמלית המפיקה 67 כ"ס ובעלת טווח נסיעה של 200 ק"מ. היא תימכר רק בצרפת, תמורת 117 אלף שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים