סכנה בכביש 89: תנועה ערה, ראות מוגבלת
בכביש שבו נהרגו אתמול אם ובנה בצפון מתריעים כבר שנים על סכנות הדרך: "זו פשוט רולטה. חבל שהכביש הזה עדיין קיים במתכונת הנוכחית, שמתאימה לשנות ה-80"
רק שברי זכוכיות וסרטי זירה של המשטרה העידו הבוקר (יום א') על מה שנותר משני כלי הרכב שהיו מעורבים אתמול בתאונה הקטלנית בכביש 89, תאונה שבה נהרגו רחלה (81) ובנה אסף (42) כץ. רק לפני שבוע קמו בני המשפחה מהשבעה על אביהם, זאב, שנפטר.
במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים אשתו של אסף ונהג המרצדס שהיה מעורב בתאונה. מצבה של האישה קשה ויציב, והנהג במצב בינוני-קשה. שניהם מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ. הפעוט בין השנתיים, בנו של אסף, מאושפז במצב קל.
בינתיים מתחזקות ההערכות כי נהג המרצדס הוא שגרם לתאונה, עת סטה מנתיבו ופגע ברכב הטויוטה שבו נסעו בני משפחת כץ. במשטרה סירבו לאשר את הדברים, בין השאר משום שנהג המרצדס טרם נחקר בשל מצבו הרפואי. אך ל-ynet נודע כי ממצאים בזירה מעידים שסטה ימינה, פגע במעקה ואז סטה בפתאומיות למרכז הכביש.
בכביש שבו אירעה התאונה נפח תנועה גבוה במיוחד, המתנהל בשני נתיבים בלבד ללא גדר הפרדה. שרית עובד מקיבוץ מצובה, העובדת בעכו, אמרה ל-ynet כי כל נסיעה ויציאה לכביש מסוכנת. "אין שדה ראייה ואתה לא יכול לדעת מה מחכה לך אחרי הפיתול הבא. זו פשוט רולטה וחבל שהכביש הזה עדיין קיים במתכונתו הנוכחית שמתאימה לשנות ה-80", אמרה.
במועצה האזורית מטה אשר, שחלק מהכביש עובר בתחומה (חלקו המערבי בנהריה), אומרים כי הם פועלים להרחבת הכביש, שהוא הציר היחיד לבית החולים. "המועצה עושה ככל יכולתה לקדם את הנושא מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל. לצערנו ישנם גורמים שאינם תלויים בנו שלא מאפשרים את המשך הרחבת הכביש".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לא ניתן למחוק בשבע שנים פיגור של 70 שנה. משרד התחבורה וחברת "נתיבי ישראל" סיימו את התכנון המוקדם של שדרוג כביש 89 בקטע שבין צומת כברי לנהריה. זאת במסגרת תכנית החומש של נתיבי ישראל. על פי התוכנית שגובשה, כביש 89 יהפוך לדרך דו-נתיבית, בעלת שני מסלולים לכל כיוון עם גדר הפרדה קשיחה בין המסלולים. בקרוב יוחל בקידום הזמינות של הפרויקט ובהכנות הנדרשות למכרז לביצוע העבודות. עלות הפרויקט נאמדת בכ-270 מיליון שקלים".