שתף קטע נבחר
 

לראות ולהזדעזע: הפרסומות שלא ישאירו אתכם אדישים

בימינו, פרסומות לא תקינות פוליטית נתקלות בזעם רב ויורדות במהירות מהמסך. אבל פעם, לפני כמה כמה עשורים, פרסומות כאלה היו עניין שבשגרה, ועל המסך הוצגו סצנות שכיום אי אפשר להבין כיצד אושרו לשידור. לא תקין, גרסת הפרסומות הלא מצונזרות. חלק ב'

לאחר פרסום הכתבה עם מגוון הפרסומות לסיטואציות לא תקינות פוליטית, שלח לי אחד הקוראים את המודעה הבאה בכיכובו של הזמר האמריקאי העיוור, סטיבי וונדר, ש"מצהיר" שאם הוא היה יכול לשחק במשחקי טלוויזיה, הוא בטוח היה בוחר באטארי.

 

 

אחרי שגמרתי להזדעזע (ולבושתי: גם קצת לחייך), בדקתי והבנתי שזו בדיחה שמעולם לא אושרה על ידי חברת ATARI, ולמעשה מדובר במה שנקרא TAKE OFF על מודעה לחברת סינתיסייזרים שסטיבי וונדר פרסם בזמנו.

 

 

אבל גם אם הדוגמא שלמעלה היא רק בדיחה, הרי שבעבר פרסומאים ומשווקים לא בחלו בשום אמצעי כדי למכור לנו מוצרים. בארכיון שלי הצטברו דוגמאות נוספות שאם היה צריך להגדיר אותן בצמד מילים, הוא היה "אין לתאר".

 

מערכת היחסים שבין הגבר, האישה, הקפה והרכב המשפחתי

בכתבה הקודמת, הצגתי פרסומת למותג הקפה Folgers שהאמין בשנות ה-60, שהאנושות מתחלקת לשניים: גברים ששותים קפה ונשים שלא יודעות להכין אותו. אחת הפרסומות בסדרה הלכה צעד אחד רחוק יותר והדגימה כיצד קפה נמס איכותי יכול להציל נישואים של שוטר קשוח ואישה בלתי מתפקדת בעליל.

 

 

אם מפשפשים עוד קצת בארכיון הפרסומות בתחום הרכב, מגלים "מכרה זהב" של פרסומות שוביניסטיות מחפירות. הנה שתי פרסומות ברצף לצמיגים של GOODYEAR. הראשונה מסבירה לך, הגבר, שנותן לאשתו לנהוג, איך באמת צריך לנהוג איתה.

 

 

והשנייה מנסה לשכנע אותך כמה חשוב שתתקין צמיגים של GOODYEAR במכונית שאשתך נוהגת בה.

 

 

נלחצתם מתרחישי האימה של GOODYEAR? אז עכשיו תוכלו להירגע עם פרסומת שמדגימה כיצד כל אישה (גם כזו שיש לה קריירה מצליחה כקלדנית) יכולה להיות היא עצמה שהיא מגיעה הביתה. ואיך היא עושה את זה? נכון: כשהיא אופה עוגה.

 

 

חושנית וריחנית כמו ילדה קטנה

יצרנית פודינג ממש דואגת לעזור לאשה העסוקה (בניקיון הבית, טיפול בתינוקות והכנת הארוחות) להכין קינוח למשפחתך (וכך, כנראה, לפנות לך זמן גם לקפל קצת כביסה בזמנך הפנוי).

 

 

פדופיליה היא מסר פרסומי שפחות נפוץ היום, אבל ב-1975 פעלה יצרנית קרמים שניסתה לשכנע את הגבר, שאין דבר שיהפוך את בת הזוג שלך ליותר סקסית אם רק תקנה לה לחג המולד את סדרת הטיפוח, שתגרום לה להיות חושנית וריחנית כמו ילדה קטנה ותמימה.

 

 

ברוק שילדס ואליזבת הארלי בג'ינס ברזילאי

מתברר, שלא רק שפרסומות כאלה לא נחשבו לפוגעניות, אלא שהן התחילו טרנד שהגיע לשיאו ב-1981, כשברוק שילדס, במראה של נערה מתבגרת, רמזה שהיא לא לובשת תחתונים מתחת לג'ינס קלווין קליין החדש שלה.

 

 

והיי, אמרה יצרנית העטים BIC, כולם צוחקים על נשים, שחורים, הומואים ונכים. אז איך לעזאזל אפשר לבלוט? אה, כן, אולי פשוט נפיק פרסומת שלועגת לאסירי זכויות אדם וככה נמכור יותר עטים.

 

 

לקינוח, כדי להשאיר אתכם עם טעם טוב בפה, נקנח בפרסומת של גרופון שעשויה בטעם רע במיוחד. היא שודרה באחת מהפסקת המפרסומות במשחק הסופרבול, ומציגה את הדוגמנית אליזבת הארלי שמספרת עד כמה מסוכנת תופעת "גילוח" יערות הגשם בברזיל, וממשיכה בשמחה ש"בזכות העובדה שאני ועוד 100 נשים קנינו קופון בגרופון, אנחנו נהנות עכשיו מ"גילוח" בסגנון ברזילאי של המפשעה, וב-50% הנחה!". אכן, פרסום במיטבו.

 

 

 

הכותב הוא מומחה לשיווק ולמותגים ומייצג בישראל את ארגון ה-Superbrands הבינלאומי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים