ההפתעות שמכינים לכם היבואנים עד סוף השנה
משפחתית קומפקטית, רכבי פנאי, יוקרתיות, ספורטיביות, אקזוטיות והיברדיות. שוק הרכב המקומי צפוי להפתיע בשבועות הקרובים עם מגוון דגמים חדשים. קבלו את הרשימה המלאה, כולל מחירים ומועדי הגעה
שברולט קרוז - כ-135 אלף שקלים (נובמבר)
יותר משנה אחרי שנחשפה לראשונה ובעוד שבועות ספורים, תנחת בארץ מחליפת הדור הראשון של המשפחתית מבית שברולט. בשונה מקודמתה שיוצרה בדרום קוריאה, הקרוז החדשה תגיע מהמפעל של הקונצרן האמריקאי במקסיקו. היא מתבססת על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ כמקובל בקטגוריה (1.5+ ס"מ) ועברה דיאטה מוצלחת של 113 ק"ג.
הקרוז תוצע עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש המוכר מאופל אסטרה (153 כ"ס) ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. בארה"ב מוצעת הקרוז עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו שמירה על נתיב, התראה על התנגשות ועצמים בשטחים מתים, כולל תנועה חוצה מאחור. עדיין לא ברור האם הם יוצעו גם כחלק מהמפרט המקומי. תג המחיר צפוי להיות גבוה במעט מהמקובל בקטגוריה ולעמוד על כ-135 אלף שקלים.
יונדאי איוניק - כ-135 אלף שקלים (נובמבר)
המכונית הראשונה של יונדאי פותחה כפלטפורמה ייחודית להנעה משולבת
או חשמלית, ותשווק אצלנו בגרסה היברידית (באירופה מוצעת גם גרסה חשמלית ובעתיד תהיה חשמלית-נטענת) המשלבת בין מנוע 1.6 בהזרקת בנזין ישירה ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 141 כ"ס, ומשודכים לתיבה כפולת-מצמד עם 6 הילוכים. אלה מאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות צריכת דלק רשמית של 29.4 ק"מ לליטר בממוצע ו-79 גרם CO2 לק"מ.
בשונה מדגמים אחרים של היצרנית בשוק המקומי, האיוניק תצויד במפרט הבטיחות המתקדם ש היצרית הקוריאנית שכולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה דינמית. תג המחיר הצפוי, כאשר תושק כאן תוך שבועות ספורים, צפוי להיות נמוך מטויוטה פריוס, המתחרה העיקרית. הערכת ynet: בין 135 ל-140 אלף שקלים.
סיאט אטקה - כ-140 אלף שקלים (דצמבר)
רכב הפנאי הראשון של סיאט מתבסס על פלטפורמה משותפת ללאון הקומפקטית. הוא בעל המידות הצנועות בקטגוריה, עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ. בשלב ראשון הוא יוצע עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש ו-150 כ"ס בשידוך לתיבת כפולת-מצמד עם 7 הילוכים והנעה קדמית. באירופה מוצע האטקה עם מערכות בטיחות מתקדמות ומקיפה כמו נהיגה אוטונומית עד 60 קמ"ש, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה אקטיבית לערנות הנהג והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור. לדברי היבואנית, מרביתן יוצעו כסטנדרט גם בארץ. תג המחיר חייב להיות תחרותי מול מובילי הקטגוריה - קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון - ולכן ינוע בין 140 ל-145 אלף שקלים.
פיז'ו 3008 - כ-140-145 אלף שקלים (דצמבר)
הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי של פיז'ו מבוסס על פלטפורמה משותפת ל-308 הקומפקטית, קל בכ-100 ק"ג מקודמו ומציע מראה קרבי-מסוקס מבעבר, כמקובל וכנדרש בקטגוריה. עיצוב הפנים חדש (i-Cockpit) עם קונסולה מרכזית הפונה לכיוון הנהג, ידית הילוכים בצורת ג'ויסטיק ולוח מחוונים דיגיטאלי. הוא יוצע עם מנועי טורבו-בנזין בעלי 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם 130 כ"ס, ו-4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר עם 165 כ"ס, כמו-גם טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 180 כ"ס בגרסת GT הבכירה.
כל המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. ל-3008 יש מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית במהירות נמוכה יחסית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על ערנות נהג ושטחים מתים, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית, אך אלה ככל הנראה לא יוצעו בגרסאות הבסיס. המחיר, כאשר יושק כאן בדצמבר, צפוי להתחיל ב-145 אלף שקל.
קיה נירו - כ-145 אלף שקלים (נובמבר)
רכב הפנאי ההיברידי קיה נירו, חולק פלטפורמה עם יונדאי איוניק ומציע אף הוא בסיס גלגלים של 270 ס"מ. בדומה לאיוניק, גם הוא יציע יחידת הנעה המשלבת בין מנוע בנפח 1.6 ליטר בהזרקת בנזין ישירה ומנוע חשמלי, המפיקים 141 כ"ס ומשודכים לתיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד. מקדם גרר ומשקל עצמי גבוהים יותר משפיעים לרעה על הביצועים; תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות (עוד 0.7 שניות), צריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר (3.1 ק"מ פחות לליטר) ופליטת מזהמים של 88 גרם CO2 לק"מ (9 גרם יותר).
גם הנירו יציע את כל מערכות הבטיחות המתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה דינמית. המחיר צפוי להיות גבוה מיונדאי כאשר יושק כאן בתחילת החודש הבא, וינוע בין 145 ל-150 אלף שקל.
אודי Q2 - פחות מ-200 אלף שקלים (דצמבר)
האח הקטן במשפחת הפנאי של אודי מתבסס על פלטפורמה משותפת ל-A3 הקומפקטית. בהשוואה לגרסת הספורטבק עם 5 דלתות, הוא קצר בכ-12 ס"מ (419 ס"מ), רחב בסנטימטר (179.4 ס"מ) וגבוה ב-8.3 מ"מ (150.8 ס"מ) - כמתבקש מרכב פנאי אופנתי. בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ (כ-3.5 ס"מ פחות מהספורטבק). הוא יוצע עם מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין המפיק 150 כ"ס, וישודך לתיבה כפולת-מצמד עם 7 יחסים והנעה קדמית. תג המחיר של גרסאות הבסיס צפוי לגרד מלמטה את ה-200 אלף שקל.
ב.מ.וו i3 היברידית - כ-220-250 אלף שקלים (נובמבר)
ב.מ.וו i3 שתוצג בקרוב בישראל, היא מכונית סופר-מיני (257 ס"מ בסיס גלגלים) בעלת מרכב העשוי סיבי פחם עם ארבע דלתות, כאשר האחוריות נפתחות הפוך ("דלתות התאבדות"). יש לה מנוע חשמלי המפיק 170 כ"ס ומחובר לגלגלים האחוריים. היא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות בדרך ל-150 קמ"ש מרביים, ומציעה טווח רשמי של 183 ק"מ בנסיעה משולבת עם מזגן או מערכת חימום פועלת.
בגרסה המצוידת במנוע בנזין תומך (נפח 650 סמ"ק, המגיע מקטנוע המנהלים C650) שמשמש כגנרטור טעינה, עומד טווח הנסיעה על 314 ק"מ בחישוב של סוללה טעונה במלואה ותשעה ליטרים בנזין (מיכל מלא). המחיר הסופי תלוי בשינוי שיטת המיסוי לרכב חדש שצפויה להתפרסם בינואר. לפי הנוסחה הנוכחית, הוא צפוי לעמוד על בין 220 ל-250 אלף שקלים.
אבארט 124 - כ-300 אלף שקלים (דצמבר)
הרודסטר האיטלקית מבוססת על מאזדה MX5, ותוצע סוף סוף בישראל בגרסת אבארט, עם מנוע מוגדש בנפח 1.4 ליטר, 170 כ"ס (10 כ"ס יותר ממנוע 2.0 ליטר האטמוספרי ב-MX5) ובעיקר זמינות כוח עדיפה עם 25.5 קג"מ (תוספת של 25%, 5.1 קג"מ) בסל"ד נמוך משמעותית - 2,500 סל"ד במקום 4,600. בשונה מה-MX5 היא תוצע בשלב ראשון רק עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, אבל הביצועים עדיפים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, 0.4 שניות פחות מהיפנית. ה-124 תוצע ברמת האבזור הבכירה הכוללת בולמי זעזועים של בילשטיין, בלמי ברמבו, דיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת פליטה מונזה ליברלי. תג המחיר צפוי להיות גבוה בהרבה מהיפנית, ולעמוד על כ-300 אלף שקל.
אודי A5 - החל מ-350 אלף שקלים (דצמבר)
הדור השני למכונית הקופה של אודי נראה אמנם כמו מתיחת פנים קלה, אך למעשה מדובר בדגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה משותפת ל-A4. הוא קל ב-90 ק"ג מקודמו תודות לשימוש באלומיניום, ותא הנוסעים עבר שינוי משמעותי עם לוח מחוונים דיגיטאלי (בגודל "12.3) המאפשר תצוגת נתונים משתנה, מסך תצוגה גדול במרכז הקונסולה ("8.3) הנשלט ממערכת MMI, פתחי אוורור לכל רוחב הקונסולה, ובורר ההילוכים בעיצוב מצערת מטוס.
היצע המנועים כולל 2.0 ליטר טורבו-בנזין בשתי רמות הספק - 190 כ"ס בבסיסית ו-250 כ"ס בגרסה הבכירה. שני המנועים ישודכו לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד עם הנעה קדמית בגרסת הבסיס וכפולה-קבועה בגרסה החזקה יותר. מעליהם תוצע ה-S5 עם מנוע V6 טורבו בנפח 3.0 ליטר המפיק 354 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטארית והנעה כפולה-קבועה. תג המחיר צפוי להיות יקר במעט - מעל 350 אלף שקלים לגרסת הבסיס, ועד יותר מ-600 אלף שקלים ל-S5.
וולוו S90 - החל מ-400 אלף שקלים (נובמבר)
יותר מעשור לאחר השקת ה-S80,
נוחתת בישראל מחליפה
שתנסה להתחרות בקטגוריית היוקרה מול מרצדס E קלאס ו
ב.מ.וו סדרה 5 החדשות
- הראשונה משווקת כאן זה מכבר, האחרת תגיע בתחילת 2017. היא מתבססת על פלטפורמה משותפת ל-XC90 ומציעה מידות נדיבות (294.1 ס"מ בסיס גלגלים). ה-S90 תשווק בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 254 כ"ס בגרסת T5, או 320 כ"ס בגרסת T6 בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית ב-T5, וכפולה ב-T6. בעתיד תצטרף גרסת T8 היברידית-נטענת עם 407 כ"ס.
ה-S90 תוצע כסטנדרט עם חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת נהיגה חצי אוטונומית המשלבת בין בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על נתיב, בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל בכניסה לצמתים, התרעה על עצמים בשטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, לערנות נהג וזיהוי תמרורים. בנוסף תוצע מערכת המזהה סטיה מהכביש ומהדקת בתגובה חגורות בטיחות, מגביהה את המושב ומפחיתה את הסיכוי לפגיעות בעמוד השדרה. תג המחיר המשוער ל-90S שתושק כאן בסוף החודש יתחיל ב-400 אלף שקל.
מרצדס GLC קופה - החל מ-400 אלף שקל (נובמבר)
גרסת הקופה לרכב הפנאי הקומפקטי של מרצדס, והמתחרה של ב.מ.וו X4, תוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המפיק 211 כ"ס ומשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. בהמשך יוצעו גם מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (170 או 204 כ"ס) או מנוע 3.0 ליטר בתצורת V6 עם 258 כ"ס, כמו-גם גרסת AMG עם מנוע V6 3.0 ליטר טווין-טורבו (367 כ"ס). תג המחיר צפוי להתחיל ב-400 אלף שקלים.
ב.מ.וו i8 היברידית - כ-800 אלף שקלים (נובמבר)
ה-i8 היא קופה ספורטיבית עם מרכב עשוי סיבי פחם ומנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין (המפיק 231 כ"ס) המונח במרכז ומניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית, יחד עם מנוע חשמלי (המפיק 96 כ"ס) המחובר לגלגלים הקדמיים דרך תמסורת עם 2 יחסים. ההספק המשולב עומד על 362 כ"ס ותודות להנעה כפולה הוא מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד בדרך ל-250 קמ"ש מרביים מוגבלים אלקטרונית. צריכת הדלק הרשמית עומדת ל 47.6 ק"מ לליטר, וטווח הנסיעה החשמלי המוצהר עומד על 37 ק"מ.
כמו ה-i3, גם במקרה של האחות הגדולה והספורטיבית, מחיר סופי ייקבע רק לאחר פרסום שיטת המיסוי החדשה. עם זאת, לפי הערכות הוא צפוי לעמוד על כ-800 אלף שקלים. כדאי להזכיר כי על הכביש הישראלי מסתובבות לפחות 10 מכוניות מדגם זה שהגיעו באמצעות הייבוא האישי.
אסטון מרטין DB11 - כ-1.9 מיליון שקלים (דצמבר)
המכונית החדשה מהיסוד הראשונה של אסטון מרטין ב-13 השנים האחרונות, מחליפת ה-DB9 הוותיקה, תנחת בישראל תוך זמן קצר. היא מתבססת על פלטפורמת אלומיניום חדשה לחלוטין, קשיחה משמעותית וקלה במעט, עם בסיס גלגלים ארוך ב-6.5 ס"מ (280.5 ס"מ) האמור לשפר את מרחב המחייה לנוסעים. היא מצוידת עדיין במנוע V12 מלפנים ותיבת הילוכים מאחור, על מנת לסייע בחלוקת המשקל. מנוע עם מגדש כפול בנפח 5.2 ליטר, מפיק 600 כ"ס (90 כ"ס יותר). תיבת 8 הילוכים אוטומטית מחליפה את התיבה הקודמת (6 הילוכים), ומאפשרת זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, ו-322 קמ"ש מרביים. תג המחיר צפוי לעמוד על 1.9 מיליון שקלים, וחמש יחידות כבר נמכרו לדברי היבואנית.