ב.מ.וו סדרה 5 החדשה - אצלנו בתחילת 2017
ב.מ.וו הציגה את סדרה 5 החדשה, עם מראה שמזכיר את ה-7 הגדולה, צמיחה קלה במידות ומשקל נמוך מבעבר. לישראל היא צפויה להגיע ברבעון הראשון של 2017
ב.מ.וו חושפת סדרה 5 חדשה, ותתחיל לשווק אותה בישראל ברבעון הראשון של 2017. דור שביעי לסדרה 5 של ב.מ.וו נחשף היום (ה'), עם פלטפורמה חדשה ומראה שמזכיר את סדרה 7 הגדולה. מכונית הסלון היוקרתית תהיה קלה בעד 100 ק"ג מקודמתה, בהתאם למקובל כיום בתעשיית הרכב השואפת לקצץ במשקל במטרה לצמצם את צריכת הדלק ולשפר את הביצועים.
היצרנית הבווארית הצליחה בכך, למרות שממדי ה-5 גדלו במעט ותודות לשימוש מוגבר באלומיניום. האורך צמח בכ-3 ס"מ (494 ס"מ), הרוחב בס"מ (187 ס"מ) והגובה נותר כמעט זהה - 147 ס"מ בסיס הגלגלים צמח רק במעט - 0.7 ס"מ ל-297.5 ס"מ, אך לטענת היצרנית הוא הגדול בקטגוריה. תא המטען גדל ב-10 ליטרים ל-530 ליטר.
עיצוב סדרה 5 החדשה מזכיר - ולא במקרה כמובן - את סדרה 7 הנוכחית, עם יחידות תאורה גדולות מלפנים המשתלבות בסבכה קדמית מזוהה למקדם הגרר הנמוך בקטגוריה (0.22cd), בין היתר בזכות מעין תריס הנפתח ונסגר חשמלית בהתאם לצורך. עיצוב הפנים מגיע אף הוא מספינת הדגל של היצרנית, עם לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך "10.25 במרכז הקונסולה הניתן להפעלה בעזרת מגע, חוגת I-Drive או מחוות יד.
היצע המנועים עבר בירושה מהדגם היוצא עם תוספות כוח קלות, ובעיקר שינוי בשמות הדגם. הרלוונטיים לישראל הם מנועי טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר והספק מרבי של 252 כ"ס ב-530 (7 כ"ס יותר מה-528 היוצאת), ושישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 340 כ"ס ב-540 (תוספת של 34 כ"ס לעומת ה-535 המוחלפת). שני המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה-קבועה בגרסת xDrive.
בעתיד צפויה להצטרף להיצע גם 520, גרסת הספק נמוך למנוע הארבעה צילינדרים עם 190 כ"ס בלבד, וגרסה היברידית-נטענת (פלאג-אין) המשלבת בין מנוע 2.0 ליטר מוגדש למנוע חשמלי, המפיקים יחד 252 כ"ס עם טווח נסיעה חשמלי של 45 ק"מ, צריכת דלק רשמית ממוצעת של 50 ק"מ לליטר, ופליטת מזהמים של 46 גרם CO2 לק"מ.
מערכת המיתלים עושה כעת שימוש מוגבר באלומיניום על-מנת להפחית את המשקל הבלתי-מוקפץ בפרט. היא תוצע בגרסת מתלים רגילים ללא אפשרות כיול, בולמים וקפיצים מוקשחים ומונמכים ובגרסת עם בולמים אדפטיביים, המשנים את קשיחותם.
סדרה 5 תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות נהיגה אוטונומית-חלקית באמצעות מערכת שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, הפועלות עד מהירות של 210 קמ"ש, עם אפשרות למעבר מסלולים - בדומה למרצדס E קלאס - בעת איתות, כמו-גם מערכת זיהוי תמרורים המתאימה את מהירות בקרת השיוט. תהיה גם מערכת תקשורת בין דגמי היצרנית (V2V) אשר תאפשר לקבל התראה על סכנות שונות בהמשך הדרך.