שתף קטע נבחר

 

בזמן שישנתם: עבודות הרכבת עברו לצד השני של הכביש

150 פועלים, שבע שעות עבודה והעתקה מושלמת של אתר עבודות הרכבת הקלה אל הצד השני של רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן כדי למנוע עומסי תנועה. איך זה נראה? צפו

 

אותם נתיבים רק בצד השני. העבודות    (צילום: אסף מגל)

אותם נתיבים רק בצד השני. העבודות    (צילום: אסף מגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:


אתר העבודות של תחנת ביאליק של הרכבת הקלה הועתק הלילה (ד') מצד אחד של רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן לצדו השני. העבודות ארכו שבע שעות בדיוק, וכללו סימוני כבישים והזזת רמזורים ומעקי בטיחות. מעתה המכוניות שייסעו במקום ינועו על לוחות בטון ענקיים שמתחתם ייסלל מתווה הקו האדום. "הרכבת במטרופולין תל אביב תצא בדיוק לפי לוחות הזמנים שנקבעו בשנת 2021", הבטיח מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און.

 

בחודשים האחרונים, כך מסבירים בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), עבדו הפועלים בחפירה והצבת לוחות בטון בצד אחד של רחוב ז'בוטינסקי, כדי שמכוניות והולכי רגל יוכלו לנוע מעליו כשמתחת לפני הקרקע עובדים הפועלים על סלילת מתווה הקו האדום של הרכבת. "בסופו של דבר נוכל לעבוד מתחת לאדמה באזור התחנה בלי להפריע לתנועה שעל פני הרחוב", הסביר קרן זוהר, מנהל ביצוע הקו האדום.

 

 

 (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
(צילום: אסף מגל)

העבודות בתחנת ביאליק (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
העבודות בתחנת ביאליק(צילום: אסף מגל)

 

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)
 

תושבי האזור, שהלכו לישון אתמול עם רמזורים ומחסומים, התעוררו בבוקר שאחרי להסדרי תנועה חדשים ותקווה למציאות נוחה יותר. 150 פועלים עבדו בצורה מופתית. חלק החלו בפירוק רמזורים והצבתם במקומות חדשים, אחרים בהצבת גדרות ומעקי בטיחות, נוספים צבעו מחדש את הכביש והיתר המשיכו בעבודות האחרונות לקראת הפיכת אתר העבודות הישן לכביש פעיל. "מחר בבוקר אנשים ייסעו על הדק מבטון ויקומו למציאות חדשה ברחוב עד שנסיים את העבודות", הסביר זוהר.  

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

לאורך הקו האדום ייפרסו תחנות מתחת לפני אדמה כדי לא לתקוע את צירי התנועה המרכזיים. "בינתיים, יצקנו את הקירות הדרומיים

של התחנה ועכשיו עוברים לשלב הבא", הסביר מנהל תחנת ביאליק, תמיר אלון. "דק הבטון משתרע על פני 1,800 מ"ר ומכיל 1,350 טונות של בטון ו-400 טונות פלדה. החלל שנוצר בין הכביש לאדמה יאפשר לנו להמשיך מכאן את החפירות בעוד כ-25 מטרים לפחות. בתוך המחילות יש צינורות ניקוז למים וגשם, ובקרוב גם נחבר חשמל כי העבודות העיקריות בשנים הבאות יהיו מתחת לפני האדמה".

 

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און, שהגיע לפקח על העבודות מקרוב, הצהיר שהעבודות יסתיימו במועד שנקבע: "עד עכשיו אנחנו עומדים בלוחות הזמנים ואין לנו כוונה לעצור. חבלי הלידה היו קשים, אבל היום גם מי שהתנגד בהתחלה מבין שמדובר בפרויקט שישפר את איכות החיים של תושבי גוש דן ובכלל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף מגל
עבודות העתקה. בדיוק מושלם
צילום: אסף מגל
מומלצים