סיאט לאון מתעדכנת - אצלנו בפברואר 2017
סיאט מעדכנת את הלאון הקומפקטית עם שינויי עיצוב קלים, תוספת מערכות בטיחות ומנוע מוגדש חדש בנפח ליטר. לפי הערכות, המחיר יהיה אטרקטיבי מבעבר
שינויי העיצוב לגרסאות האצ'בק 5 דלתות וסטיישן ST, קלים ומתרכזים בתאורת לד מלפנים ומאחור, פגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים ופנסי ערפל צרים, כמו-גם חישוקים קלים בעיצוב שונה. בפנים תציע הלאון בלם יד חשמלי, מתג התנעה עם מפתח חכם, טעינה אלחוטית לסמארטפון, אפשרות לבחירת תאורת אווירה משתנה בין 8 צבעים ומסך מגע בגודל "8 ("5 או "6.5 בעבר) עם אפשרות צימוד דרך Apple CarPlay או Android Auto.
השינוי המשמעותי ביותר הוא במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שיחליף את ה-1.2 ליטר טורבו. הוא מפיק 115 כ"ס (5 כ"ס יותר) ו-20.4 קג"מ (2.6 קג"מ יותר) המשפרים את הביצועים. בנוסף הוא צפוי להיות חסכוני יותר בצריכת הדלק ומזהם פחות, אם כי סיאט טרם פרסמה פרטים מלאים. שימוש באלומיניום מאפשר למנוע להשיל 20 ק"ג, ולסייע להתנהגות טובה יותר. הלאון תשווק עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד או 6 הילוכים ידנית.
מנוע 1.4 ליטר טורבו מפיק כעת 150 כ"ס ומצויד במערכת לניתוק אספקת הדלק לצמד הצילינדרים בזמן שהעומס על המנוע נמוך, ובכך לסייע לצריכת הדלק. בשונה מהדגם הקודם שהוצע רק עם תיבת 6 הילוכים ידנית, הגרסה העדכנית תשודך גם לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד. מנוע 1.8 ליטר טורבו נותר ללא שינוי עם 180 כ"ס ותיבת 7 הילוכים אוטומטית. עדכון גרסת הקופרה הספורטיבית צפוי לתחילת השנה, בין היתר עם תוספת כוח שעשוי לחצות לראשונה את רף ה-300.
הלאון תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו נהיגה אוטונומית עד 60 קמ"ש, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות נמוכים לגבוהים) - ציוד תקני בישראל רק בגרסאות הבכירות (1.4 ו-1.8 ליטר).