3 השאלות שחייבים לשאול בכל פעם שהולכים לרופא
בניגוד לתקופות עבר בהן נחשב הרופא לאלוהים שכל דבריו קדושים, המטופל של היום מפקפק, קורא כל מידע אפשרי באינטרנט ומגיע כשהוא מבקש סדר בבליל המידע. תפקיד הרופא הוא להגיע לאבחנה ולרפא, אבל גם לסדר את הבלגן בראש. אלה 3 השאלות שאתם צריכים לשאול בכל ביקור
עולם הרפואה משתנה בקצב אדיר, ואיתו גם המטופלים: החולים מגיעים כיום לרופא כשהם כבר חרשו ברשת האינטרנט על כל פיסת מידע, קראו מאמרים ובאים מוכנים עם שאלות נוקבות. כן, המטופל של היום הוא לא המטופל של פעם, והרופא הוא בפירוש לא אלוהים שכל דבריו קדושים.
תפקידו העיקרי של הרופא הוא כמובן להגיע לאבחנה הנכונה, לשלוח לבדיקות ולרפא אתכם, אבל לא פחות מכך עליו להעניק לכם מידע מלא, לא רק משום שזכותכם המלאה לדעת הכל, אלא כי מרוב מבול המידע הזמין - המטופל יוצא מסוחרר עוד יותר.
אבל בחמש הדקות שיש לכל מטופל אצל הרופא לפעמים שוכחים, מתבלבלים ולעתים גם מתביישים. חוק זכויות החולה קובע מפורשות שהמידע הרפואי שייך לחולה ולא לרופא. לכן, יש שלוש שאלות שכדאי לזכור בכל ביקור ואותם לשאול את הרופא:
1. מה יש לי
2. מה הטיפול
3. מה צריך לעשות כדי להימנע.
שלוש השאלות האלה בעצם מסכמות את כל מה אתם צריכים לדעת על הבעיה הרפואית שלכם, על הטיפול, על המשך המעקב ובעיקר כיצד להימנע מהבעיה בהמשך. אז אל תתביישו, תשאלו. כי מגיע לכם לדעת הכל.