סופית: AT&T תרכוש את טיים וורנר תמורת יותר מ-80 מיליארד דולר
העסקה הגדולה ביותר של השנה יוצאת לדרך: ספקית התקשורת תרכוש את הבעלים של HBO, CNN ו-Cartoon Network, בעסקה שתיצור ענקית מדיה, המציעה שירותי טלוויזיה, אינטרנט ותוכן. אנליסט: "זו היתה הצעה שקשה לסרב לה"
ספקית התקשורת האמריקאית AT&T תרכוש את חברת המדיה טיים וורנר בעסקה בשווי יותר מ-80 מיליארד דולר, שתיצור ענקית מדיה המציעה שירותי טלוויזיה ואינטרנט ואת התכנים המתלווים אליהם, כך לפי דיווח באתר CNBC שפרסמה סוכנות הידיעות בלומברג. דיווחים על מגעים בין החברות פורסמו בימים האחרונים, וכעת נראה כי העסקה על סף סיכום. אמש זינקה מניית טיים וורנר ב-7.8%, ואילו מניית AT&T איבדה 3%.
העסקה צפויה להיות הגדולה ביותר השנה, והיא גבוהה מהרכישה של חברת באייר את חברת הזרעים מונסנטו ב-66 מיליארד דולר, שהוכרזה במאי. המקורבים מציינים כי ההכרזה הרשמית על העסקה עשויה להתפרסם כבר ביום ראשון, אך במקביל מדגישים כי עוד לא התקבלה החלטה סופית, והעסקה אף עשויה להתבטל.
רכישת טיים וורנר תעניק ל- AT&T מגוון רשתות טלוויזיה, בהן HBO, ערוץ הסרטים המצוירים Cartoon Network ורשת החדשות CNN, אותן תוכל להציע למיליוני המנויים הקיימים לשירותי האינטרנט שלה. AT&T כבר נחשבת לחברת ערוצי הטלוויזיה בתשלום הגדולה בארה"ב, הודות לרכישתה בשנה שעברה את DirecTV ב-48.5 מיליארד דולר.
ההצעה לרכישת טיים וורנר היא חלק ממאמציו של מנכ"ל החברה רנדל סטיבנסון להפיכתה של AT&T לענקית מדיה ובידור. מוקדם יותר השנה הגישה החברה הצעת רכש לרשת סטארז (Starz), אולם הפסידה בסופו של דבר לליונסגייט, ששילמה עבור הרשת 4.4 מיליארד דולר.
"זו הצעה שיהיה קשה לסרב לה, וזו כנראה היתה הכוונה של AT&T", אמר לסוכנות בלומברג ג'ונתן צ'פלין, אנליסט בחברת ניו סטריט ריסרץ'. "אני אופתע אם מישהו יוכל להגיש הצעה גבוהה יותר".
עם זאת, המיזוג המתוכנן בין שתי החברות עלול להיתקל בקשיים בשלב אישור הרגולטורים. "קשה לחזות מה תהיה תגובת הרגולטורים", מודה האנליסט רוג'ר אנטנר. לדבריו, חוקים חדשים של הוועדה הפדרלית לתקשורת (FCC) מגבילים את הצמיחה של הספקיות בתעשיית הטלקום וכתוצאה מכך הן מחפשות לרכוש חברות מתחומי הטלוויזיה והמדיה.
בכל מקרה מנכ"ל טיים וורנר ג'ף בווקס נחשב כמי שמעוניין למכור את החברה במידה ויקבל הצעה שנחשבת בעיניו להוגנת. "אני חושב שזו דרך מעולה לבווקס לפרוש בסטייל", מסכם פרנק ביונדי, המנכ"ל לשעבר של ויאקום. "טיים וורנר הוא גם הנכס הזמין הטוב ביותר במדיה עבור AT&T".