יינות ביתן בפ"ת מכר סירופים שפג תוקפם
שוב מוצרים שתוקפם פג נמכרים בלי מפריע: הפעם, בסניף סביונים של יינות ביתן. לקוח מצא מדף שלם של סירופים של חברות שונות שתוקפם פג בין 7 בספטמבר ל-4 באוקטובר. יינות ביתן: "עם עדכון הלקוח בדבר התקלה, הוסרו המוצרים באופן מיידי מהמדף"
שימו לב לתאריך, כי לא תמיד אפשר לסמוך על הסופר: ב-16 באוקטובר, אמיר הגיע לסניף סביונים פ"ת של רשת יינות ביתן וביקש לקנות סירופ להכנת משקה. הוא ניגש למדף ובקבוק אחר בקבוק נשאו לטענתו תאריכי תפוגת תוקף - שחלפו מזמן. בין תאריכי התפוגה שמצא במדף, 7 בספטמבר היה הקדום ביותר. לצד בקבוקים אלה, נמכרו בקבוקים עם תוקף שפג ב-18 בספטמבר וב-4 באוקטובר. לצידם נמכר בקבוק בתוקף: 20 באפריל 2017, מה שמעיד על תקופת תוקף ארוכה לסירופים כאלה.
צילמתם מוצרים פגי תוקף בסופר? יש לכם תלונה? כיתבו לנו >>
"לא האמנתי שהיה שם סירופ שהתוקף שלו פג בתחילת ספטמבר", אמר לynet. "קראתי לסגנית מנהל הסניף והלכתי איתה למדף. הראיתי לה שאלה סירופים של כמה חברות (ויטמינצ'יק ועסיס של אסם, פריגת של קוקה קולה ומרמולייט - אלה המותגים שמופיעים בתמונות שצילם. מ.ק). היא אמרה לי שהסדרנית לא נמצאת כבר חודש וחצי וזו הסיבה למה שעיני רואות.
"לא נשמע לי הגיוני שמוצר יישאר יותר מחודש על המדף אחרי שהוא כבר לא בתוקף, אפילו אם הסדרנית לא בעבודה. כשהיא ראתה שלא אעזוב אותה בשקט, היא הביאה עגלה והחלה להוריד את המוצרים מהמדף. היא מילאה את העגלה בלא מעט סירופים".
בשבוע שעבר, פרסמנו שסניף של סופר ברקת בגן יבנה מכר תרכובת מזון לתינוקות נוטרילון שתוקפה פג. גם שם טענה הלקוחה שמדובר במדף עליו הונחו כמה מוצרים פגי תוקף. בעלה של הלקוחה רכש שני מוצרים פגי תוקף לטענתה והתינוק שלהם, בן 9 חודשים, ניזון מהם. במקרה הנוכחי, הצרכן לא רכש את המוצר פג התוקף, שכן שם לב מבעוד מועד שהתוקף פג. ב-2014, צרכן גילה תבלינים פגי תוקף בסניף של שופרסל.
הסניף: "זה קורה כשהסדרן לא עובד כמו שצריך"
בסניף אמרו ל-ynet שהמוצרים אכן הוסרו מהמדף. "ביום ראשון מילאו עגלה והוציאו אותם למחסן להחזרות".
איך זה קורה?
"קורה כשהסדרן לא עובד כמו שצריך. והחגים..".
מיינות ביתן נמסר בתגובה: "עם עדכון הלקוח בדבר התקלה, הוסרו המוצרים באופן מיידי מן המדף על ידי מנהלת הסניף. אנו מבצעים בדיקות של כל מוצרי המדף בתדירות גבוהה בכדי להימנע מתקלות שכאלה".