מחקר בארה"ב: התקשורת עוינת את טראמפ ועדינה עם קלינטון
מכון מחקר עקב במשך שלושה חודשים אחר סיקור מערכת הבחירות ברשתות טלוויזיה מרכזיות בארה"ב: 91% מהכתבות על טראמפ היו שליליות, "קלטת הסקס" שלו זכתה ליותר מפי שניים סיקור מאשר פרשות המיילים וההתעלפות של קלינטון יחדיו
לאורך מערכת הבחירות בארצות הברית טען דונלד טראמפ לא אחת, ובייחוד בשבועות האחרונים, כי התקשורת האמריקנית שמרבה לתקוף אותו, פועלת בשירות יריבתו הילרי קלינטון. מחקר חדש של המרכז האמריקני לחקר התקשורת (MRC) נותן חיזוק לדבריו של טראמפ ומוצא כי רוב מוחץ מהסיקור החדשותי בנושא טראמפ בשלושת החודשים האחרונים היה עוין כלפי המועמד הרפובליקני לנשיאות.
עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ
אתר החדשות האמריקני "פוליטיקו" דיווח אתמול (יום ג') כי המחקר ניתח סך של 588 כתבות בנושא הבחירות שהופיעו במהדורות הערב של רשתות ABC, CBS ו-NBC בין התאריכים 29 ביולי ל-20 באוקטובר, ומצא לא רק כי טראמפ זכה לסיקור חדשותי גדול משמעותית משל קלינטון, אלא ש-91 אחוזים מהכתבות שעסקו בו היו שליליות.
קלינטון, לפי המחקר, זכתה ליחס עדין מכלי התקשורת שנבדקו. "גם כשהם היו ביקורתיים כלפיה - על הסתרת דלקת הריאות שלה או לאורך חקירת ה-FBI בפרשת המיילים - כתבי רשתות החדשות תמיד שמרו על טון מכבד לאורך הסיקור שלהם", נכתב במחקר. "זה לא היה המקרה אצל טראמפ, שנחבט ותואר כמי שמגלם את 'הפוליטיקה של הפחד', או כאדם 'מסוכן', 'וולגרי', או כ'בריון שונא נשים' שהעליב נתחים מכריעים מציבור הבוחרים האמריקני".
ההקלטה משנת 2005, שבה תועד טראמפ משמיע אמירות סקסיסטיות ופוגעניות כלפי נשים, קיבלה את זמן המסך הגדול ביותר במהדורות החדשות של שלוש הרשתות - 102 דקות במצטבר. לשם השוואה, אייטמים שעסקו בבריאותה של הילרי קלינטון ובפרשת המיילים, קיבלו יחד זמן מסך של 93 דקות.
כמו כן נמצא כי הרשתות העניקו 440 דקות, או 56 אחוזים מסך הסיקור שלהן בנושא טראמפ, ל"שערוריות אישיות" של המועמד הרפובליקני לעומת 185 דקות (38 אחוזים) לשערוריות של המועמדת הדמוקרטית.
"הנתונים לא ממש מפתיעים אותי", אמר מנהל המחקר ריץ' נוייס. "אני חושב שרוב האנשים קיבלו את הרושם שהתקשורת הממוסדת עוינת כלפי טראמפ. מהדורות החדשות בטלוויזיה בשלושת החודשים האחרונים נתנו לדמוקרטים בדיוק את הקמפיין שהם רצו".
טראמפ השיק השבוע תוכנית חדשות לילית בעמוד הפייסבוק שלו בניסיון – כפי שמגדירים זאת אנשיו – להפעיל משקל נגד מול "התקשורת השמאלנית" שתוקפת אותו ומנסה לדבריו לסייע לקלינטון לנצח אותו בבחירות.
התוכנית ששמה "בשידור חי ממגדל טראמפ" תשודר דרך עמוד הפייסבוק של טראמפ מדי לילה בשעה 01:30 שעון ישראל. בתוכנית הראשונה, שנמשכה כשעתיים, צפו 1.1 מיליון בני אדם והיא זכתה בזמן אמת ל-30 אלף שיתופים בפייסבוק. "זה ניסיון שלנו להגיע אליכם", אמרו המנחים בתוכנית הבכורה. במשך כחצי שעה שידרו המנחים מ"חדר המלחמה" של טראמפ, ולאחר מכן עבר השידור לעצרת תמיכה בטראמפ בטמפה שבפלורידה.