מיני קאנטרימן חדשה - בישראל במרס 2017
מיני חושפת את הקאנטרימן החדשה שמציעה עיצוב עדכני, תא נוסעים מרווח מבעבר ויחידות הנעה מודרניות - כולל היברידית-נטענת. בישראל היא צפויה לנחות בעד חודשים ספורים
מיני משיקה דור חדש לרכב הפנאי קאנטרימן, שבועות ספורים לפני חשיפתו בתערוכת לוס אנג'לס ומספר חודשים לפני שיגיע לישראל.
הדור השני של הקאנטרימן גדול מקודמו
כמעט בכל מימד, לא פחות מ-20 ס"מ לאורך ו-3 ס"מ לרוחב, עם בסיס גלגלים שצמח משמעותית ב-7.5 ס"מ ל-267 ס"מ בסך הכל - זהה לב.מ.וו X1,
שכן מדובר בפלטפורמת ההנעה הקדמית המשותפת לשתי היצרניות. נתונים אלה אמורים לסייע למרווח רגליים גדול ב-5 ס"מ לפי היצרנית, ולהוסיף 100 ליטרים של נפח לתא המטען (450 ליטר בסך הכל). העיצוב החיצוני עודכן בעיקר בחזית עם יחידות תאורה רחבות וסבכה קדמית קטנה יותר. שינויים נוספים כוללים מגני סף מודגשים מפלסטיק שחור מסביב למרכב, יחידות תאורה אחוריות גדולות יותר ופסי גגון מסיביים.
מד מהירות עבר למיקום הגיוני יותר מאחורי ההגה, מד הסל"ד קטן לכן מבעבר, וגם מתגי פתיחת החלונות עברו ממרכז הקונסולה לדלתות - שוב, בהתאם למקובל בתעשייה. במרכז הקונסולה מתנוסס מסך תצוגה בגודל "6.5 או "8.8 כאופציה בתשלום. הקאנטרימן תוצע גם עם מערכת בטיחות מתקדמות הכוללת התראה על התנגשות (כולל זיהוי הולכי רגל) ובלימה אוטונומית במהירות עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית ומערכת זיהוי תמרורים. עדיין לא ברור אילו מהן - אם בכלל - יגיעו ארצה.
היצע המנועים הרלוונטי לשוק הישראל כולל צמד מנועי טורבו-בנזין. 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 136 כ"ס (14 כ"ס יותר מבעבר) ומשודך לתיבה ידנית או אוטומטית (6 הילוכים) בגרסת קופר, וארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 192 כ"ס (עוד 2 כ"ס) בקופר S, בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטיות עם 8 הילוכים. שתי הגרסאות יוצעו עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה (ALL4) כאופציה.
בנוסף תוצע גרסה היברידית-נטענת
המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר (136 כ"ס) עם הנעה קדמית, תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומנוע חשמלי (88 כ"ס) המניע את הגלגלים האחוריים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה. ההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו-39.3 קג"מ, ההופכים אותה לחזקה ביותר בהיצע הדגמים ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות - 0.6 שניות פחות מהקופר S.
המנוע החשמלי ניזון ממצבר ליתיום-יון 7.6 kWh המותקן בחלקו האחורי, ומאפשר נסיעה ללא שימוש במנוע הבנזין עד מהירות 125 קמ"ש ולמרחק של 40 ק"מ. טעינה מלאה של המצברים תארך לטענת ב.מ.וו 3 שעות ו-15 דקות, או שעתיים ו-15 באמצעות טעינה מהירה.