ישראל ויפן חתמו על הסכם תעופה
הרוח המזרחית בענף התעופה נמשכת: האם בקרוב נראה גם חברות תעופה יפניות בישראל, או שאל על תטוס ליפן? הסכם תעופה חדש נחתם בין שר התחבורה לשגריר יפן בישראל
ישראל ויפן חתמו על הסכם תעופה חדש שיאפשר לחברות תעופה ישראליות לבצע טיסות ישירות לכל יעד ביפן. החתימה על ההסכם החדש נערכה בין שר התחבורה, ישראל כץ ושגריר יפן בישראל, קוג'י טומיטה.
הסכם התעופה החדש מאפשר לחברות תעופה ישראליות לבצע טיסות ישירות לכל יעד ביפן, ובכלל זה לנמל התעופה הבינלאומי הראשי נריטה שבטוקיו. במקביל יוכלו חברות תעופה יפניות לטוס מטוקיו ישירות לישראל. ההסכם נחתם לאחר שיחות שהתקיימו בשנה שעברה בטוקיו בין נציגים של רשות התעופה האזרחית של שתי המדינות והוא למעשה מעדכן הסכם שנחתם לפני כ-15 שנים.
על פי ההסכם, שתי המדינות יוכלו לבצע עד 14 טיסות סדירות בכל סוגי המטוסים הקיימים. בעבר הוטלה מגבלה על סוגי המטוסים הישראלים שרשאים לנחות ביפן. בנוסף יוכלו חברות ישראליות להטיס מטענים מנמל התעופה בן גוריון למדינה שלישית דרך יפן, וכן לחתום על הסכם "קוד שרינג" עם חברות תעופה ממדינה שלישית.
שר התחבורה כץ אמר בעקבות חתימת ההסכם כי "השמיים למזרח ממשיכים להיפתח והנוסעים הישראלים מרוויחים". השר ציין את החלטתה של חברת התעופה של הונג קונג, קתאי פסיפיק, להתחיל לבצע טיסות ישירות לישראל.
יצוין כי כיום אין כלל טיסות ישירות בין ישראל ליפן, זאת משום שהיפנים לא נתנו לאל על "סלוטים" שיאפשרו לה לבצע טיסות ישירות לטוקיו. עם זאת, מדי פעם מבצעת חברת אל על טיסות מיוחדות לאוסקה שמביאות לישראל עובדים של חברת האצות היפנית הפועלת באילת. את הטיסות חזרה, מוכרים כחבילות נופש וטיולים מאורגנים לישראלים.
מבדיקת ynet עולה כי אל על אינה מתכוונת בשלב זה לטוס ליפן. לעומת זאת, לפני מספר חודשים התארחה בישראל משלחת יפנית גדולה, שכללה בין היתר את יו"ר מועצת המנהלים של חברת ג'אפן איירליינס, מאסארו אונישי. אז הוא הצהיר כי החברה תטוס לישראל, אך לא נקב בתאריך.