שתף קטע נבחר
 

מדריך לסטודנט התפרן - מכונית ב-25 אלף שקל

שנת הלימודים בפתח ועדיין לא מצאתם רכב? קבלו מספר הצעות מעניינות במחיר שווה - כמעט - לכל נפש. גם כזו של סטודנט תפרן

מחפשים בנרות מכונית זולה לרכישה שתעשה עבורכם הכל בעלות נמוכה? יש לנו כמה הצעות מעניינות עבורכם.

 

צילום: אלי סגל, עריכה: אביתר כהן

צילום: אלי סגל, עריכה: אביתר כהן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אסור לשכוח: כל ההמלצות ניתנו על בסיס התרשמות חברי המערכת ומקורות מידע אמינים נוספים, ולא לפי בסיס נתונים רשמי. לכן, מכונית בעלת מוניטין אמינות עלולה בהחלט להתגלות כבעייתית עקב חוסר הקפדה של בעליה הקודמים. זכרו, אין תחליף לבדיקה מקצועית פרטנית. מצאתם מכונית שנראית ונוסעת היטב אבל אתם לא מעוניינים להשקיע בבדיקה במכון רישוי? גשו למוסך מתמחה ובקשו ממנו לבדוק את הרכב. הבדיקה תהיה בדרך כלל מקצועית ורלוונטית לא פחות, וזולה יותר.

 

סוזוקי אלטו

סוזוקי אלטו נחתה כאן ב-2009 והייתה ראשונה שירדה מתחת לרף 60 אלף השקלים. למעשה, על שמה רשומה הפריצה הגדולה של קטגוריית המיני הפופולארית, אשר לפני כן כמעט ולא הייתה רלוונטית. היא מצוידת במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (68 כ"ס) המשודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית או 5 ידנית. זו האחרונה עדיפה הן מבחינת צריכת דלק והן בכל הנוגע לניצול כוח המנוע הצנוע. תא הנוסעים פשוט למדי והספסל מאחור מציע מקום לצמד נוסעים ולא יותר, עם פתיחה חלקית בלבד לחלונות האחוריים. מנגד, היא מצוידת במערכת בקרת יציבות ו-6 כריות אוויר, כמו-גם תדמית אמינות מרשימה..

 

שנת ייצור: 2010-2011
חשוב לבדוק: את הבעלות הקודמת ברישיון הרכב. האלטו הייתה (ועדיין) נפוצה בחברות השכרה. עובדה זו משפיעה בדרך כלל על מצבה (ריבוי נהגים, קילומטרז', בלאי כולל) ובהתאם חייב להשפיע גם על מחיר הרכישה וסחירותה בהמשך. דאגו לשקלל באופן מדויק את מחיר המחירון בהתאם לפרמטרים השונים, ואל תשתכנעו לרכוש במחיר הנדרש על-ידי הסוחר או בעל המכונית הקודם. יש להניח שהוא "יתעלם" מנתונים אלה, לטובתו.
אופציות נוספות: פיז'ו 107 (2010-2011), יונדאי i10 (שנת 2009)

 

דייהטסו סיריון

 

לקטגוריית הסופר-מיני יתרון על מכוניות מקטגוריית המיני, ביחידות הנעה חזקות יותר, איכויות נסיעה (נוחות והתנהגות) משופרות וכמובן מרחב פנים עדיף. כל אלה הופכים אותן יעילות יותר, ומרחיבים את פוטנציאל השימוש גם לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר. דייהטסו סיריון היא אחת המכוניות המבוקשות בקטגוריה ברף מחיר זה. יחידת ההנעה מוכחת לאורך שנים ומגיעה מטויוטה יאריס - מנוע 1.3 ליטר (87 כ"ס) ותיבת 4 הילוכים אוטומטית. הביצועים וצריכת הדלק טובים ביחס למתחרות (אוטומטיות).

 

שנת ייצור: 2006-2008

חשוב לבדוק: גם הסיריון הייתה נפוצה בחברות השכרה, ויש לוודא ברישיון הרכב וכמובן - בעלים פרטי עדיף בדרך כלל. עוד חשוב לבדוק את מערכת הקירור הרגישה במיוחד לשימוש במי ברז, העלולים לפגוע ביעילותה ולהביא להתחממות מנוע.

אופציות נוספות: יונדאי גטס ידנית (2010), ניסאן מיקרה (2008-2009)

 

יונדאי i30

יונדאי i30 היא זו שהחלה את מהפכת האיכות של היצרן הקוריאני, עם קפיצת מדרגה ברורה בהשוואה לדגמים קודמים. ב-25 אלף שקלים תוכלו לרכוש כיום i30 משנת הייצור הראשונה (2008) עם מנוע בנפח 1.6 ליטר (124 כ"ס) ושודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית. לעומת מכוניות המיני והסופר-מיני, ה-i30 המשפחתית-קומפקטית מציעה תא נוסעים מרווח יותר, ביצועים עדיפים ואיכויות נסיעה גבוהות יותר. התשלום על כך הוא בצריכת דלק גבוהה משמעותית ועלויות טיפולים יקרות. יתרונה של היונדאי על מתחרותיה בקטגוריה משנים דומות, הוא באבזור בטיחות מתקדם לתקופה הכולל מערכת בקרת יציבות ו-6 כריות אוויר, כמו-גם מוניטין אמינות טוב למדי.

שנת ייצור: 2008
אופציות נוספות: מאזדה 3 (2006-2008), מיצובישי לאנסר (2008-2009), פורד פוקוס (2008-2009)

 

טויוטה יאריס TS

 

לסופר-מיני של טויוטה יש תדמית של מכונית שמרנית ו"זקנה", אבל יאריס TS היא אחת המכונית היותר-אטרקטיביות לחובב רכב דל-תקציב. היא שווקה רק במרכב בעל שלוש דלתות עם מנוע 1.5 ליטר (108 כ"ס) ותיבת 5 הילוכים ידנית. למרות שהביצועים רחוקים מלאיים על מכוניות ספורט, מיתלים נוקשים יותר והנמכת המרכב לעומת הגרסה ה"רגילה", מספקים התנהגות כביש מהנה ויכולת מתגמלת יחסית לעלות, וכל זאת בשילוב מוניטין אמינות טוב משמעותית מאלטרנטיבות אירופאיות.

 

חשוב לבדוק: לא מעט צעירים גילו בעבר את היכולת של היאריס TS, ולכן חשוב לבדוק היטב את אופי השימוש במכונית. בעיקר אם הותקנו בה שיפורים או בוצעו שינויים מכאניים אחרים העלולים לפגום באמינות.

שנת ייצור: 2003-2004

 

קיה ספורטאז'

הדור הראשון של קיה ספורטאז' לא נהנה מהפופולאריות של הדור הנוכחי - שהפך למכונית הנמכרת בישראל. אך בניגוד לרכב הפנאי של היום, הספורטאז' הראשון צויד במכלולים חסונים כמו סרן חי מאחור והנעה כפולה "אמיתית" עם הילוך כוח, שהקנו לו יכולת שטח אמיתית, כולל פוטנציאל עבירות מרשים לאחר התאמות קלות (הגבהה למשל). כל זאת עם ממד אמינות עליו יכולים רכבי שטח אחרים (למעט סוזוקי ויטארה) רק לחלום. בשנים האחרונות בהן נמכר הדור הראשון של הספורטאז', שווק רכב הפנאי עם מנוע 2.0 ליטר (118 כ"ס) במרכב 5 דלתות עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית, או במרכב 3 דלתות קצר עם גג ברזנט ותיבת 5 הילוכים ידנית. הרכב אמין למדי ובמקרה ומצאתם אחד שטופל ביד אוהבת ונשמר היטב, אל תהססו לשלם גם מעל מחירון.

 

שנת ייצור: 2002-2003
חשוב לבדוק: כמו ברכישת כל רכב שנסע בשטח (או בעל יכולת כזו), חשוב מאד להקפיד ולבדוק האם תחתית המרכב נפגעה. כך תדעו לא רק כיצד התייחסו לרכב בעליו הקודמים, אלא גם תוכלו לזהות מכוניות שאין טעם אפילו לקחת לבדיקה. תקינות מערכת הנעה ושילוב 4X4 חשובים אף הם. במקרה ואתם מעוניינים ברכב ששופר - בעיקר כזה שהוגבה - אל תתעצלו וקחו אותו לבדיקה ייעודית במוסך מתמחה.

אופציות נוספות: סוזוקי גרנד ויטרה 2001-2003

 

פיז'ו 206CC

 

פיז'ו 206CC עם גג קשיח נפתח הייתה אחת המכוניות הנחשקות בתחילת העשור הקודם, ואחת הפתוחות הפופולאריות באותן שנים. היא שווקה עם מנוע בנפח 1.6 ליטר (110 כ"ס) ותיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטומטית, ו-2.0 ליטר (138 כ"ס) עם תיבה ידנית. יש לא מעט כאלה, אך מספר ה-206CC שמסתובבות כשהן לא סובלות מהזנחה ארוכת שנים, קטן למדי. אם תמצאו אחת במצב טוב, אל תהססו.. הגרסה המומלצת - 1.6 ידנית.

 

שנת ייצור: 2001-2004

חשוב לבדוק: מנגנון פתיחת הגג נוטה להתקלקל, ויקר מאד לתיקון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים