שתף קטע נבחר
 

גם דלק מוטורס רוצה ג'יפון - מאזדה CX3 אצלנו ב-2017

דלק מוטורס, יבואנית מותג מאזדה לישראל, תשיק ב-2017 שני דגמי פנאי - הג'יפון CX3 שהוצג לפני כשנתיים ויורשו של ה-CX5 הנוכחי

מתקפת רכבי הפנאי של מאזדה. אחת הקטגוריות החזקות בשוק הרכב הישראלי, רכבי פנאי על בסיס מכוניות סופר-מיני, תקבל חיזוק ניכר בסביבות חודש יוני 2017. במועד זה מתוכנן לנחות כאן ה-CX3 של היצרנית היפנית מאזדה, רכב פנאי קטן המבוסס על מאזדה 2. הג'יפון הוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס שנערכה בנובמבר 2014, ומאז עשה חייל רק בחו"ל. לישראל הוא צפוי היה להגיע אשתקד, אך היצע מכוניות מוגבל הותיר אותו מחוץ לגבולות הארץ. יחד עמו צפויה להגיע הגרסה העדכנית שהוצגה לאחרונה ל-CX5 הגדול ממנו.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

2014: מאזדה מתכננת להביא את ה-CX3 לישראל

מאזדה חושפת קדימון ל-CX5 חדש - בישראל באמצע 2017

 

חסרונו של ה-CX3 מאולם התצוגה של מאזדה בישראל הורגש היטב. בעוד מתחרים דוגמת ניסאן (ג'וק) עשו חייל עם ג'יפון פשוט ואופנתי, נאלצה דלק מוטורס להסתדר בלי ולוותר על נתח משמעותי של שוק הרכב המקומי. במקביל להצלחה של הג'יפונים הקטנים המבוססים על פלטפורמות סופר-מיני, הפכה הקטגוריה שמעל - קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ודומיהם - לפופולארית עוד יותר, והייתה אחראית לרכב הנמכר ביותר בישראל, לראשונה בהיסטוריה של שוק הרכב המקומי. ה-CX5 זכה אמנם אף הוא להצלחה, אבל היבואנית לא הייתה מסוגלת להתמודד כשווה מול שוות במלחמת המחירים שהתפתחה מאז השיקה טלקאר את קיה ספורטאז'.

 



 

ה־CX3, שההצלחה הגדולה לה זכה בחו"ל הקשתה על דלק מוטורס לקבל ממנו הקצאות, יגיע אלינו במפרט שונה ויוצא דופן בקטגוריה אליה הוא שייך. מנוע בנפח 2.0 ליטר (150 כ"ס), תיבה אוטומטית ואבזור נדיב במיוחד. בהתאם, הוא צפוי לעלות כמעט 150 אלף שקלים, ובכך יהיה לא רק יקר באופן ניכר ממתחריו הישירים בחו"ל, אלא יקר גם מרכבי הפנאי הקומפקטיים והפופולריים. יש להניח כי דלק מוטורס גם אינה מייעדת לו הצלחה מסחררת דוגמת הספורטאז'-טוסון, ותסתפק בקהל שיבקש משהו שונה.

 

ה-CX3 מציע בחו"ל חבילת בטיחות יוצאת דופן, כולל בקרת שיוט חכמה מבוססת רדאר, אורות דרך גבוהים אדפטיביים ועוקבי פניה, התרעה על רכב חוצה מאחור, רכב מהצד וסטיה מנתיב הנסיעה, אורכו של ה-CX3 עומד על 427 ס"מ, רוחבו 176 ס"מ וגובהו 153 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 257 ס"מ. בכך הוא מתאים עצמו במידות בין הג'וק הוותיק לספורטאז' הנוכחי. במבחן ריסוק שנערך ל-CX3 לפני כשנה זכה רכב הפנאי בציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד. לטענת עורכי המבחן, חסרונן של מערכות בטיחות מתקדמות דוגמת בלימה אוטונומית, מנעו ממנו את הכוכב החמישי.

 

ה־CX5 דור-2 יציע גם בגרסתו העדכנית חמישה מקומות ישיבה בלבד, אך יהיה נוח ומהודר יותר. הוא גם ארוך במקצת מצמד המתחרים הקוריאנים. מי שירצה בכל זאת רכב פנאי עם יכולת שטח מסוימת ושבעה מקומות ישיבה, יוכל לבחור ב-CX9 שצפוי לנחות לקראת סוף 2017. מדובר בדגם שנוצר עבור השוק האמריקאי ויתמודד בארץ בעיקר מול יונדאי סנטה-פה וקיה סורנטו, עם תמחור דומה להם, אך יקר מרכב פנאי פופולארים אחרים בעלי שבעה מקומות ישיבה ובראשם מיצובישי אאוטלנדר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים