מעצמת מובייל - יצוא ישראלי שלא הכרתם
מכון היצוא, מקיים השנה בוועידת המובייל מפגשי B2B בין חברות מובייל בינלאומיות לחברות ישראליות, במסגרת המאמץ ליזום שיתופי פעולה שיסייעו ליצוא הישראלי. "החברות הישראליות חושבות גלובלית והתעשייה בארץ מראה הרבה מאוד חדשנות, הרבה מאוד יזמות, הרבה מאוד חשיבה מחוץ לקופסא"
היצוא הישראלי אמנם מצוי במשבר בשנים האחרונות, עם ירידות בייצוא סחורות ושירותים בחקלאות ובתעשייה, אך כשמתרשמים מבאי ועידת המובייל הרביעית, המתקיימת בימים אלו בת"א, הלב מתרחב מגאווה נוסח כחול-לבן.
כן, גם המדינות המאיימות לנשל אותנו מהתואר אומת הסטארט-אפ, טרם הצליחו לעמוד במשימה ואת זה ניתן היה לחוש ב-MOBLIE INOVATION TLV של מכון היצוא. המכון, שמסייע לחברות ישראליות להגדיל את מכירותיהן ברחבי העולם, החליט השנה לקיים בוועידת המובייל של כלכליסט המתקיים זו השנה השישית, מפגשי B2B בין חברות מובייל בינלאומיות לחברות ישראליות, במסגרת המאמץ ולפתוח דלתות ליצואנים ישראלים בחברות בינלאומיות וליזום שיתופי פעולה שיסייעו ליצוא הישראלי.
"מכון היצוא ממשיך לפעול כדי לחבר בין חברות טכנולוגיה ישראליות עם ענקיות עולמיות כמו HTC ו- Apple", סיפר ל-ynet רוני לב, מייסד בחברת FOCUUS, פלטפורמת ניטור וניתוח ביצועים אוטומטיים של קמפיינים במובייל. "בוועידת המובייל, המכון ייצר מפגשים מהירים בין חברות זרות וישראליות על בסיס ביקוש והתאמה נכונה ויעילה בין החברות".
אילן רוזנברג, מנהל ענף מובייל במכון היצוא מציין כי אירוע מובייל אינובשיין (Mobile Innovation TLV), הוא בעצם אירוע מפגשים של עסקיים שמכון היצוא מארגן בשיתוף מנהל סחר חוץ של משרד הכלכלה.
"במהלכו אנחנו בעצם מביאים את קהלי היעד של חברות המובייל פה בישראל, שזה יכול להיות המפעילים הסלולרים ויצרני המכשירים שהם קהלי היעד היותר מסורתיים נקרא להם, וזה יכול להיות קהלי היעד היותר חדשים של התחום, שזה לצורך העניין יצרני רכב שנמצאים פה. כולם מגיעים לפה ליומיים של פגישות ולהכיר את התעשייה ואת הטכנולוגיות שנמצאות בישראל".
לדברי רוזנברג, הייחודיות של תעשיית המובייל הישראלית, שהיא תעשייה מאוד קטנה אך למרות זאת היא מלאה בחדשנות. "החברות פה מההתחלה הן אוטומטית חושבות גלובלית - ולא לוקאלית. התעשייה פה בארץ, מראה הרבה מאוד חדשנות, הרבה מאוד יזמות, הרבה מאוד חשיבה מחוץ לקופסא".
בשיתוף מכון היצוא