מחקר: רוכבים על הרשת בדרך לבית הלבן
ממחקר שערך האנליסט גלעד לוטן עולה כי במטות המועמדים לנשיאות "משחקים" עם האלגוריתם של טוויטר כדי להפוך את המועמד או אמירותיו ליותר "טרנדים"
מערכת הבחירות האמריקנית מתנהלת בין היתר בטוויטר וביתר הרשתות החברתיות - לא פחות מאשר בכלי התקשורת המסורתיים. גלעד לוטן, אנליסט שערך מחקר על השימוש ברשתות החברתיות בקרב המתמודדים לנשיאות, הסביר בראיון לאולפן ynet כיצד המטות של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ משתמשים בכלי הזה: "אחרי העימות הראשון היה זה ההאשטג trumpwon#. התומכים של טראמפ הצביעו על זה ואמרו הנה הוכחה שהוא ניצח, התומכים של הילרי אמרו: רגע, מה המשמעות של זה, מה זה אומר ש-trumpwon# הוא נושא טרנדי ובאמצעות הסתכלות על ה-DATA אפשר היה להבין מה קרה".
לוטן הוסיף כי במחקר שערך נמצא כי יש קבוצות שיודעות "לשחק" עם האלגוריתם של טוויטר ולגרום להשטאג להגיע למצב של טרנדינג בכל העולם, "כתובות ה-IP שלהם היו כביכול מכל העולם והיו מסונכרנים אז כולם בבת אחת. הם התחילו להשתמש בהשטאג באותו זמן. וככל שהסתכלנו יותר ויותר על הדאטה היה ברור שהאנשים האלה מסונכרנים".
ומי משני המועמדים פועל נכון יותר ברשת? "אני חושב שכל אחד מהמועמדים יודע ממש לדבר אל הקהל שלו, אבל לאו דווקא לחצות לקהל התומכים של השני", הוא אמר. "מה שאנחנו רואים זה שקודם כל הרשתות החברתיות מאוד חשובות בזמן הבחירות, ויש יותר ויותר אנשים שיודעים לשחק איתן, ולגרום לתוכן שלו להגיע לראש הרשימה בטרנדים ומערכת ההמלצות ברשתות החברתיות. אז קבוצות שיודעות יותר לשחק עם האלגוריתמים. וגם לתחזק את התומכים אז מה שטראמפ עושה נגיד, דברים שהוא אומר עוזרים לו למצוא תומכים חדשים, אז כן אנחנו רואים שרשתות חברתיות עוזרות להגיע לתומכים שאולי היה קשה להגיע אליהם בעבר".