ב.מ.וו מחשמלת - מציגה בארץ את ה-i3 וה-i8
יבואנית ב.מ.וו לישראל חשפה מספר דגמים שניתנים להטענה בעזרת מערכת החשמל. בראשם: ה-i3 הקומפקטית והכל-חשמלית וה-i8 הסופר-ספורטיבית. עמדות ההטענה כלולות במחיר
החשמליות של ב.מ.וו עושות סוף סוף עליה. ב.מ.וו i8 הסופר-ספורטיבית-היברידית ו-i3 הכל-חשמלית, הושקו בישראל לקראת תחילת שיווק על-ידי דלק מוטורס, יבואנית המותג הגרמני. לצדן של שתי הראשונות למשפחת "i" הנטענת מרשת החשמל, הוצגו גם שתי גרסאות היברידיות-נטענות של דגמים קיימים - 330 ו-X5. דלק מוטורס תספק ללקוחות עמדת טעינה ייעודית ביתית ללא עלות נוספת.
ב.מ.וו i3 - כמה עשרות ממנה צפויות לעלות על כבישי ישראל
סופר-ספורט, על חשמל
ב.מ.וו i8 מגיעה ארצה כארבע שנים לאחר שהוצגה בעולם. מרכב סיבי הפחם (פחות מ-1.5 טון) בעל הדלתות הנפתחות כלפי מעלה, זועק "ספורט" עם פרופורציות מקובלות בקטגוריה אקזוטית - גובה של 130 ס"מ בלבד, רוחב של 194 ס"מ ו-469 ס"מ לאורך, עם בסיס גלגלים נדיב יחסית של 280 ס"מ. היא מציעה ארבעה מושבים, אך מעשית היא מספקת בעיקר שני מבוגרים מלפנים.
ל-i8 מנוע טורבו-בנזין בעל שלושה צילינדרים ונפח של 1.5 ליטר, המניע גם דגמי מיני וב.מ.וו שונים. 231 כ"ס עוברים באמצעותו לגלגלים האחוריים, בזמן שאת הקדמיים מסובב מנוע חשמלי - הנטען גם מרשת החשמל - שמייצר 131 כ"ס נוספים. ביחד הם מאיצים את ה-i8 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש.
מצברי הליתיום-יון מאפשרים ל-i8 טווח חשמלי תיאורטי של 35 ק"מ. צריכת הדלק הרשמית הממוצעת עומדת על 47 ק"מ לליטר, ובכך היא מציעה טווח נסיעה כולל - חשמל ובנזין - של 600 ק"מ. אבזור ה-i8 עשיר בהתאם לתג המחיר העסיסי, עם מתלים אדפטיביים, מושבי עור מתכווננים חשמלית, מערכות בטיחות מתקדמות ומערכת שמע יוקרתית של הרמן קרדון. בנוסף היא מצוידת בחישוקי "20, חיישנים היקפיים, תצוגה עילית, מסך נתונים צבעוני ומסך תפעול מערכות נוספות, שניהם בגודל "8.8.
לפי הערכות מוקדמות, אמור היה מחירה של ה-i8 לעמוד על כמיליון שקלים. המחיר אותו חשפה אתמול דלק מוטורס עומד על 780 אלף שקלים.
סופר-מיני על חשמל
ה-i3 שחשפה דלק בישראל שונה מהותית מה-8 הספורטיבית. הסופר-מיני בעלת מרכב סיבי הפחמן שוקלת 1.2 טון בלבד למרות מצבריה. היא מציעה חמש דלתות - האחוריות נפתחות הפוך ("דלתות התאבדות") - ומקום לארבעה נוסעים. אורכה כמעט ארבעה מטרים, רוחבה 177 ס"מ, גובהה 158 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 257 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 260 ליטרים.
מנוע חשמלי אחורי מייצר 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ ומניע את הגלגלים האחוריים בסיוע תיבת הילוך בודד אוטומטית. הביצועים: 0 ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש, עם טווח נסיעה ריאלי - כך אנשי דלק - של 200 ק"מ (לעומת טווח מוצהר של ב.מ.וו העומד על 300 ק"מ לדבריהם). טעינה באמצעות שקע ביתי עד 80% מקיבולת הסוללה אורכת לפי ב.מ.וו פחות מחצי שעה משקע טעינה מהירה ייעודי. גרסת הכלאיים של ה-i3 המציעה גם מנוע קטן (650 סמ"ק, 37 כ"ס) המשמש לטעינת המצברים, לא תגיע ארצה.
ה-i3 המשווקת בישראל כוללת חישוקי "19, מערכת לחניה אוטונומית, חיישנים היקפיים עם מצלמות, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. מחירה של הסופר-מיני החשמלית יעמוד על 249 אלף שקלים.
וגם גרסאות היברידיות נטענות ל-X5 ו-3
בנוסף לשתי המכוניות הייחודיות שחשפה דלק, הוכרז על תחילת השיווק של שני דגמים מוכרים, הפעם עם גרסאות היברידיות-נטענות. ה-330e שייכת למשפחת סדרה 3 המוכרת והוותיקה, ותשווק מעתה גם עם מנוע 2.0 ליטר בנזין-מוגדש (של ה-320) עם 184 כ"ס, כשלצדו מנוע חשמלי עם 88 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 40 ק"מ והמהירות המרבית החשמלית היא 120 קמ"ש. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תסתיים תוך 6.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 50 ק"מ לליטר בממוצע עם פליטת 47 גרם CO2 לק"מ.
ה-330 ההיברידית-נטענת מאובזרת בדומה לרמת "לאקשרי" המוכרת ב-330i ה"רגילה", עם מושבי ספורט מעור מתכווננים חשמלית, חלון גג נפתח, חבילת בטיחות עשירה ועוד. המחיר: 290 אלף שקלים.
לצדה תשווק ה-X5 בגרסת xDrive40e בשתי רמות גימור. רכב הפנאי ההיברידי-נטען מצויד במנוע 2.0 ליטר בנזין-מוגדש ומנוע חשמלי, המייצרים ביחד 313 כ"ס לפי ב.מ.וו. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 29.5 ק"מ לליטר והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.8 שניות. כמו ה-330, גם ה-X5 מאובזר בנדיבות עם שלל מערכות בטיחות ונוחות מתקדמות. במחיר: 495 או 550 אלף בהתאם לגרסת האבזור.