החברה שהציעה קו סלולרי חינם תמורת פרסומות נעלמה
חברת AdTone הפסיקה לספק שירותי סלולר ללקוחות שלה. שירות הלקוחות מושבת, לקוחות מתלוננים על קווים שלא עובדים וחלקם מספרים שקיבלו הודעת סמס לפיה עליהם להתנייד לחברה אחרת: "אנו נאלצים להקפיא את פעילותנו כדי להחליף רשת מארחת"
אינטרנט שלא עובד, שירות לקוחות ללא מענה ואז השבתת הקו לחלוטין: זה מה שחוו לקוחות AdTone בימים האחרונים. חלק מהלקוחות של החברה, שהציעה החל מאפריל 2016 קו סלולר חינם תמורת שיתוף פרסומות , קיבלו בימים האחרונים הודעת סמס שלפיה שירותי החברה יושבתו ועליהם לעבור לחברת סלולר אחרת בטרם הקו שלהם ייעלם.
שילמתם לחברה והיא הפסיקה לפעול או נעלמה? כיתבו לנו >>
"בעקבות תקלות חוזרות, אנו נאלצים להקפיא את פעילותנו כדי להחליף רשת מארחת. אנו מבקשים מכם לבצע ניוד לחברה אחרת לא יאוחר מ-7 ימים, על מנת לשמור על מספרכם. אנו מתנצלים על אי הנעימות ופועלים על מנת לפתור את הקשיים ולחזור לפעילות תקינה יותר. עמכם הסליחה הנהלת אדטון/טלפרי".
לקוחה: "אין שיחות ואין אינטרנט" חנויות: "כבר לא מוכרים את הסים שלהם"
הלקוחות מציפים את עמוד הפייסבוק של החברה בשאלות, כמו למשל, מי יחזיר להם את הכסף על כרטיס הסים שקנו ועלה להם כ-200-80 שקל. אם כי יש לקוח שטוען שביקשו ממנו 350 שקל. כרגע - נראה שאין מענה בעמוד. עוד קודם לכן, החברה הפסיקה למכור כרטיסי סים דרך אתר האינטרנט שלה ועברה למכירה דרך חנויות ציוד סלולרי בלבד.
"חיכינו לסימים חודשיים וכבר התחלנו להשתמש, אבל לפני 4 ימים נעלמה הקליטה ועד היום אי אפשר להשיג אותם", כתבה לקוחה. לקוחה נוספת כתבה: "גם לי אין שיחות ואינטרנט כבר במשך שבוע וגם לא עונים. מישהו מהחברה אולי יכול להסביר למה?". לקוח אחר כתב: "גם לנו ניתקו את האינטרנט ולא עונים, קנינו סים ואי אפשר כבר להשיג אותם, רימו אותנו בגדול".
באחת החנויות שמכרו את כרטיסי הסים של החברה באשדוד אמרו ל-ynet שאין להם כבר סימים של החברה. "אין לאף חנות כרגע, הפסיקו למכור אותם". בחנות בת"א אמרו ל-ynet שמכרו את הסים של החברה ב-200 שקל (מחיר גבוה לכל הדעות. סים עולה כיום 39-49 שקל בחברות הסלולר הזולות), אבל כרגע הופסקה המכירה כי החברה בבעיה עם ספק הרשת שלה (סלאקט, שעושה שימוש בתשתית של פלאפון - מ.ק). "זה זמני, הם מתכוונים לעבור ל-HOT מובייל", אמרו לנו בחנות.
החברה הציעה פרסומות כנעימת המתנה
AdTone ניסתה להגיע ל-50 אלף נרשמים, במטרה להשיק שירות סלולר חינם (שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה בנפח 3 ג'יגה), תמורת "שידור" פרסומות של חברות מסחריות, שהיו אמורות לסבסד את השירות ללקוחות. המודל: הלקוחות לא משלמים על השירות, רק על הסים תשלום חד פעמי - ומי שיתקשר אליהם, יאזין לפרסומות בעת ההמתנה למענה. בעצם הפרסומות ישמשו כצליל המתנה.
הלקוחות אמורים היו לקבל סמסים שיווקיים בתדירות של פעמיים בשבוע. עם השקת השירות, אמר ל-ynet היזם, אלירן גפן, כי תוך שנה ייתכן שיתחיל לגבות כסף מהלקוחות. עם זאת, החברה נהגה לגבות תשלום על הוספת נפח גלישה: 9 שקל לג'יגה, בטווח של עד 5 ג'יגה. חבילה של 5 ג'יגה עלתה 17 שקל לחודש ולא סיפקה שיחות לחו"ל. גפן טען שהצטרפו לשירות כ-500-400 לקוחות.
לשאלה מדוע לקוחות יסכימו מרצונם לספוג תכנים פרסומיים בעולם בו הם רק מנסים להתחמק מהודעות סמס מציקות ושיחות טלפון של משווקים, ענה גפן: "זה לא הם שיקשיבו לפרסומות, אלא מי שמתקשר אליהם. ולגבי הסמסים - נשתדל שזה יקרה פעמיים בשבוע, ורק תכנים שקשורים בקופונים והטבות, לא קבר רחל".
תגובות
ב-HOT מובייל מסרו כי אין כוונה להתקשרות עם AdTone.
מחברת סלקט נמסר בתגובה: "במענה לפנייתך לעניין הפסקת פעילותה של AdTone, אלירן הינו לקוח עסקי במודל White Label של סלקט תקשורת, לא נוכל למסור פרטים עסקיים חסויים לגביו (כגון מחיר, מספר המנויים והרכב השירותים ללקוחות). ההחלטה לגבי המשך הפעילות שלו או מעבר למפעיל אחר נתונה בידיו, ההחלטה לגבי הרכב השירותים הניתנים ללקוחות תחת ה-White Label - נתונה אף היא בידיו ע"פ השיקולים העסקיים שלו".
חברת Adtone באמצעות עורך דינה, שלומי חי אדמוני, ממשרד קלוגמן - אדמוני, מסר את התגובה הבאה: "חברת Adtone הינה חברה פורצת דרך בתחומה, אשר ביקשה להשיק שירות חדש שבמרכזו הצרכן החלש ביותר. החברה פונה לאותם הצרכנים, נטולי יכולת כלכלית, שאין ברשותם כרטיס אשראי ואשר נזקקו לשלם מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה לחברות הסלולר השונות במסלול הידוע בכינויו 'הטוקמן'.
"יודגש ויובהר, החברה נמצאת בשלבי 'הפיילוט' בלבד וטרם החלה בשיווק המוני. על מנת לסבר את האוזן במסגרת 'הפיילוט' הופצו אלפים בודדים של כרטיסי SIM בלבד. מטבע הדברים בשלב זה, בטרם החלה החברה בשיווק המוני יתכנו שיבושים ותקלות אך זהו חלק אינטגרלי ואופייני ל'פיילוט'. בנוסף, בשל סיבות שלא ניתן לפרטם עתה, טרם החל השיווק ההמוני וזה יחל בקרוב ממש. החברה מוחה על הצגתה כמי שלא נותנת מענה לקהל לקוחותיה, שכן, כל מי שפונה למספר הטלפון שפורסם בהודעה שהופצה לצרכנים ושחלקה הובאה בכתבה זוכה למענה. אין לחברה אלא לתמוה מדוע הושמט מהכתבה מספר הטלפון שפורסם בהודעה המקורית שהופצה ואין לחברה אלא להצר על כך. אנו פונים לקהל לקוחותינו ליצור עמנו קשר בטל' 052-8555046 ואנו מתחייבים להמשיך ולפעול למען הצרכן החלש ביותר בשוק הישראלי".