שתף קטע נבחר

 

אני רק שאלה: האתרים שייתנו לכם תשובות

לא מצליחים לסדר את התצוגה בלפטופ? זקוקים לעצה ברכישת סמארטפון? שלל אפליקציות ואתרים יענו לכם (בעיקר באנגלית) על כל שאלה - ולרוב אפילו בחינם. המדריך למשתמש הנבוך

בעולם שרק הופך יותר טכנולוגי מיום ליום, שבו כולנו תלויים בסמארטפונים, באפליקציות, בשירותי אינטרנט ובגאדג'טים שלנו, רבים ממה שנדמה - ולא רק מבוגרים - מרגישים אבודים, ופשוט לא מבינים איך עובד העולם החדש הזה.

 

הפתרון הפופולרי הוא לפנות למכר או לקרוב משפחה ש"מבין בטכנולוגיה" או "מומחה מחשבים". זה צפוי להיות מופגז כמעט מדי יום במטר שאלות ובקשות בנושאי טכנולוגיה: איך מסדרים את תצוגת המחשב? למה ה-Waze לא פועל? איך מגבים תמונות? איזה מחשב נייד לקנות? ועוד.

 

למי שלא רוצים להיות תלויים באחרים מוצעים כיום יותר ויותר שירותים, שמנסים לתת מענה ל"מאותגרי טכנולוגיה", כך שיוכלו להסתדר גם בכוחות עצמם. הבשורה הרעה: בישראל ובעברית עדיין קיים מחסור בשירותים טובים כאלה, והדרך שלנו לעצמאות טכנולוגית עדיין ארוכה.

 

לפניכם כמה מהאתרים ומהאפליקציות המומלצים, שיעזרו לכם לפענח באופן עצמאי את העולם הטכנולוגי.

 

העוזר החכם Drippler

אפליקציית Drippler (חינם לאייפון ולאנדרואיד) הישראלית פועלת כבר כמה שנים, וזוכה להצלחה לא מבוטלת דווקא בקרב "גיקים" וחובבי טכנולוגיה. היא התמקדה בעבר בתוכן טכנולוגי, שחושף בפני משתמשי הסלולריים טיפים, חדשות, מדריכים וכתבות רלוונטיות למכשיר הספציפי שלהם ולתחומי העניין שלהם. בהמשך החלה Drippler להפעיל פורומים של שאלות ותשובות על בעיות טכניות, עם גולשים העונים לגולשים.

 

 

לאחרונה השיקה החברה את האפליקציה שלה מחדש - כשהפעם הדגש הוא על סיוע טכנולוגי חכם ותמיכה טכנית לפי דרישה, במטרה לעזור לכם לפתור כל בעיה טכנולוגית שנתקלתם בה, עם דגש על הסמארטפון. האפליקציה מיועדת רק לקהל דובר אנגלית, ולא תומכת בעברית.

 

"לאנשים קשה להסתדר לבד, כי הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר מאוד. אם אתה לא בעניין קשה לשמור על הקצב", אומר מתן תלמי, מנכ"ל החברה. איך זה עובד? בשלב הראשון המשתמש נכנס באפליקציה לצ'אט עם "בוט" - סייען-רובוט אוטומטי חכם בשם Wiz. תשאלו אותו שאלה, והוא ינסה לעזור לכם - לפחות כשמדובר בסוגיות בסיסיות למדי. אם תשאלו אותו, למשל, "איך להאריך את חיי הסוללה", תקבלו רשימת אפליקציות המסייעות בכך, ולינק לכתבה מבלוג פופולרי עם מדריך בנושא. תשובות דומות יתקבלו אם תשאלו, למשל, "איך לגבות את התמונות שלי?"

  

נקסוס במתנה

ברגע שהשאלות הופכות ספציפיות ומורכבות יותר, ה"בוט" יציע להעביר אתכם ל"וויזרס", "אשפים" - מומחי טכנולוגיה בשר-ודם, שישוחחו עימכם בצ'אט ויסייעו בפתרון הבעיה - בחינם. בצ'אט תוכלו לשאול כל שאלה, והמשיב ינסה לסייע כמיטב יכולתו. אנחנו קיבלנו, למשל, בחור בשם רוהאן, שאותו שאלנו כיצד לגבות את אנשי הקשר במכשיר הגלאקסי שלנו. לאחר המתנה של חצי יום הוא השיב לנו בפירוט. החוויה טובה ומועילה - גם אם במקרה הזה התשובה לא הייתה מושלמת: אחת הפעולות שהציע לא נוסחה באופן ברור מספיק, והיה צורך בהבהרה נוספת. בנוסף, מצאנו דרך מהירה יותר לסנכרן את אנשי הקשר.

 

תלמי מסביר, כי "לאורך זמן, ה'בוט' האוטומטי הופך לחכם יותר על סמך הבעיות והתקלות שכבר טופלו, ולוקח על עצמו יותר ויותר".

 

ל-Drippler יש קהילה המונה כרגע כ־1,500 מומחים כאלה, רובם מארה"ב, ותיקים בתחום, שעברו סינון הכולל שאלון טכני. הם עושים הכל בהתנדבות, מתוך תחושת סיפוק או רצון אמיתי לסייע לאחרים. "החבר'ה שעושים את זה נהנים ושותפים למשימה. הם מקבלים נקודות ודירוגים על הביצועים, ופרסים למצטיינים. אנחנו בהחלט לא מתכוונים לגזור קופון על מתנדבים, ורואים את הקהילה כחלק מהצוות", אומר תלמי.

 

אגב, מתברר, כי הסיוע הוא לא רק בתחום הטכני. תלמי מספר, כי אחרי שמשתמש ממלזיה התלונן כי בחנות "גוגל פליי" המקומית לא ניתן לרכוש מכשיר נקסוס, המומחה מהצד השני פשוט שלח לו במתנה את מכשיר הנקסוס הישן שלו.

 

וכמובן יש את תוכנית "המדריך" של אולפן ynet    (צילום: אלי סגל אורי דוידוביץ')

וכמובן יש את תוכנית "המדריך" של אולפן ynet    (צילום: אלי סגל אורי דוידוביץ')

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

האופציה העברית

אתר ישראלי בשם "משתדרגים", mishtadregim.co.il, מנסה לסייע למבוגרים ולבני גיל הזהב להיכנס לעולם הטכנולוגי של סמארטפונים, טאבלטים ורשתות חברתיות. האתר עמוס במדריכים מפורטים, המחולקים לנושאים שונים, ויכולים לסייע רבות לכלל ציבור המשתמשים, ולא רק למבוגרים. אפשר למצוא כאן מדריכים כיצד להתחבר לרשת אלחוטית באייפון ובגלקסי, איך לצלם, איך לשנות צלצול, איך לפתוח פרופיל בפייסבוק, כיצד לפתוח מייל, איך להשתמש באפליקציית Waze ועוד. לא כל המדריכים עדכניים, אך הם מלווים בהסברים מפורטים ובתמונות.

 

אפשרות נוספת היא פנייה למספר מוקדי סיוע טכני טלפוניים שפועלים בישראל. הבעיה: הם לרוב יקרים למדי. אתר Help PC, בכתובת helppc.co.il, מציע "חבילות שירות" לטלפונים סלולריים, הכוללות סיוע מרחוק וגם אחריות תיקונים ב־23.70 שקל לחודש. האתר כולל גם מדריכים, אם כי לא ממש עדכניים. המדריכים המקודמים בעמוד הראשי, למשל, עוסקים ב"חלונות 8" ובגלקסי S5.

 

אתר נוסף הוא supportonline.co.il, שמציע שירות טלפוני המבטיח טיפול "בכל בעיה דיגיטלית". לקוח מזדמן ישלם 3 שקלים לדקה, ובאתר מוצעות חבילות שירות במחירים קבועים.

 

איזה גאדג'ט לקנות?

הרבה אנשים נתקלים לא רק בבעיות טכניות, אלא גם בשאלות צרכניות - איזה מכשיר אלקטרוני הכי כדאי לקנות? המבחר מסחרר, ההשוואה קשה, וקל לאבד את הרגליים והידיים. אתר Wirecutter, בכתובת thewirecutter.com, יגיד לכם איזה מכשיר הכי מצטיין בתחומו ואיזה הכי כדאי לרכוש, בלי להיכנס להשוואות סבוכות ופרטניות.

 

גם אם אתם לא מבינים יותר מדי בטכנולוגיה, האתר הזה עושה לכם חיים קלים. הנה דוגמאות: מהו הסמארטפון המוזל הטוב ביותר? Moto G4 של מוטורולה. הטאבלט הכי טוב? אייפד אייר 2. מי שרוצה להעמיק ימצא גם מדריכי קנייה מפורטים יותר. אתר WireCutter הוקם ב־2011 על ידי בריאן לאם, לשעבר עורך באתר הגאדג'טים "גיזמודו", וממש לאחרונה נרכש ב-30 מיליון דולר על ידי "ניו-יורק טיימס".

 

אם אתם רוצים לרכוש סמארטפון אנדרואיד ומתלבטים איזה, גם גוגל עצמה תוכל לסייע. אתר בשם Which Phone, בכתובת android.com/phones/whichphone, יעזור לכם למצוא את המכשיר הכי מתאים עבורכם. מדובר במעין מדריך אינטראקטיבי: יוצגו לכם שאלות לגבי הצרכים שלכם ואופי השימוש בטלפון. בשלב הראשון תצטרכו לבחור למה ישמש אתכם הסמארטפון (כושר, גיימינג, שיחות, וידיאו, תמונות וכו'). בהמשך תישאלו שאלות נוספות, ספציפיות יותר. כדאי לנדב כמה שיותר פרטים ולבחור כמה שיותר אפשרויות כדי לחדד את הבחירה. בסוף יוצגו לכם מכשירים מומלצים, שגם אותם ניתן לסנן לפי מחיר וגודל.

 

חפשו בגוגל

מפתיע עד כמה, כמה בעידן הנוכחי, אנשים לא מודעים לעיתים לכמות ולאיכות המידע הזמין ברשת באמצעות חיפוש קל. אם נתקלתם בבעיה טכנית או שאלה כלשהי במחשב או בסמארטפון, כמעט בטוח שמישהו אחר נתקל בבעיה דומה בעבר, כנראה כבר העלה את השאלה בפורום כלשהו באינטרנט - וגם קיבל עליה תשובות איכותיות. הרשת מלאה בפורומים טכניים כאלה, בעברית ובאנגלית, בנושאי חלונות, מק, אנדרואיד, אייפון ושאר מכשירים ומערכות הפעלה.

 

גוגל הגדילה לעשות, וחוסכת לכם אפילו את השיטוט בתוך האתרים. הרבה פעמים התשובות לשאלות שלכם יופיעו בראש תוצאות החיפוש, כך שאפילו לא צריך להקליק על לינק. חפשו למשל "איך לצלם מסך באייפון 7", ותקבלו בעמוד רשימת התוצאות עצמו תיבה עם מדריך (באנגלית) כיצד לעשות זאת.

 

הטיפים הקטנים

 

ויש עוד כמה אתרים מעולים (בחו"ל) שמתמקדים בעצות, מדריכים, טיפים ופתרון בעיות:

 

• LifeWire - אתר חדש מבית קבוצת About.com, מנסה לתת תשובות לסוגיות טכנולוגיות בלשון בהירה ופשוטה. יש שם מדריכים How To, מדריכי תיקונים ופתרון בעיות, מדריכי קנייה ועוד. בין המדריכים המככבים כעת בדף הראשי: "איך להפוך את האייפון למאובטח יותר?" "הסמארטפונים הטובים ביותר", "איך לפתור בעיות התחברות ל־WiFi באייפד?" ועוד. www.lifewire.com.

 

maketecheasier.com - כולל גם הוא מדריכים שונים כמו "איך להתגבר על אזורים מתים ב־WiFi הביתי?" "התוכנות הכי טובות למחשב החלונות שלכם", ועוד.

 

• LifeHacker - מעלה בכל יום אינספור טיפים וסודות קטנים, שיכולים לשפר לכם את חיי היומיום בדרכים מפתיעות - מה שמכונה באנגלית "לייף-האק", ומכאן שם האתר. רוב האייטמים מיועדים לחובבי טכנולוגיה, אבל תמצאו שם גם מדריכים אחרים, במגוון מסחרר. lifehacker.com.

 

הכתבה פורסמה היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
תשובה לכל שאלה. כמעט (אילוסטרציה)
צילום: shutterstock
מומלצים