קאן אם מאבריק X3 בישראל. המחיר: החל מ-173 אלף שקל
קאן אם מאבריק X3 נוחת בישראל לנפץ את הדומיננטיות האמריקאית בתחום רכבי הפנאי הקלים. מערך מתלים מתקדם ומנוע מוגדש חזק יסייעו בכך, יחד עם תג-מחיר שיתחיל ב-173 אלף שקל
עופר אבניר, יבואנית קאן אם, משיקה את המאבריק X3,
רכב שטח SBS החזק והיקר בישראל, שיתחרה בקצה העליון של הקטגוריה
מול פולריס RZR טורבו. למרות שהיקף המכירות הקטגוריה (SBS טורבו) מונה רק כ-200 יחידות כיום, באבניר מקווים למסור לא פחות מ-160 עד כ-200 כלים בשנה. טווח המחירים יתחיל ב-173 אלף שקלים לגרסת הבסיס, ויגיע עד 200 אלף שקלים לגרסה הבכירה. המאבריק הרגיל ימשיך להיות משווק לצד ה-X3 רק בגרסת בסיס לא מוגדשת.
קאן אם מאבריק X3
למרות שמו המוכר, ה-X3 שונה לחלוטין מהמאבריק. הוא מתבסס על שלדת צינורות מסיבית קשיחה ב-53 אחוזים וקלה ב-20 אחוזים מהמתחרים לדברי היצרנית. ה-X3 מוצע בשלוש גרסאות - R ו-XDS הזהות מכאנית ונבדלות באבזור ו-XRS שמציעה מערך מתלים שונה שמספק מהלך מתלה ארוך (55.9 ס"מ מלפנים ו-61 ס"מ מאחור לעומת 50.8 ס"מ בכל הפינות בדגמי הבסיס) עם בולמי זעזועים מסיביים. גרסת XRS רחבה ב-20.4 ס"מ (182.9 ס"מ) ובעלת מרווח גחון גדול ב-2.5 ס"מ (38.1 ס"מ) מהגרסה הרגילה. לכל הגרסאות בסיס גלגלים של 259.1 ס"מ, מיקום מושבים נמוך מהמאבריק המוכר ותצורת מנוע אחורית, האומרים לסייע לשיפור היציבות הכיוונית.
המנוע מגיע מבית רוטקס, 3 צילינדרים בנפח 900 סמ"ק מוגדש טורבו המספק 154 כ"ס ו-18.5 קג"מ. הוא משודך לתמסורת ואריאטור שעברה שינויים וחיזוקים על-מנת לעמוד בעומסים גבוהים יותר, ומכוילת לספק תגובת מצערת מיידית תוך שמירה של המנוע ברצועת הכוח היעילה כדי להקטין את השהיית הטורבו. אלה המאפשרים תאוצה ל-96 קמ"ש ב-4.5 שניות, עשירית שנייה יותר מפורשה 911.
לתקופת ההשקה תציע עופר אבניר את ה-X3 בהנחה של 7,000 שקלים וחבילת אבזור מקיפה בשווי 25 אלף שקלים.
קאן אם מאבריק X3