שתף קטע נבחר

הנסיעה הוזלה, יש נהגי מוניות שלא הורידו את המחיר

נהגי המוניות היו אמורים להוריד את מחיר הנסיעה, אך לא כולם עשו זאת. משרד התחבורה מטיל את האחריות על הנהגים, אך אלו טוענים שלא ניתן להם מספיק זמן לעדכן את המונים: "יש 24 אלף נהגים ושתי חברות מונים". המשרד לא מסר מה גובה הקנס שיוטל: "בימים הקרובים נבצע אכיפה נגד נהגי המוניות שטרם עדכנו את המחיר החדש"

הנסיעה במונית הוזלה אבל לא בכל המוניות ירד המחיר: נוסעים נתקלו בנהגים שתעריף הנסיעה ההתחלתי שלהם עמד גם היום (ב') על 12.3 ש' במקום 11 ש'.

 

כך למשל, בנסיעה מר"ג לגלילות שהוזמנה ב-16:00 דרך חברת המוניות "גט", הנהג הפעיל מונה לפי התעריף הישן. כתבת ynet נסעה במונית שגם בה – התעריפים לא התעדכנו. הנהג אמר לה "זה אוטומטי, אי אפשר לגעת בזה". לשאלה: "המונים שלכם מכוונים לפי התעריף?", ענה: "בטח חובה. אני לא עובר אחרת טסט". לשאלה: "מי מעדכן את המונים?", ענה: "החברות מוניטקס וחברת קופונית".

 
צילום: רעות רימרמן

צילום: רעות רימרמן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

במשרד התחבורה מסרו כי המשרד עדכן את ארגוני המוניות והאחריות היא על החברות והנהגים, אך לא הגיבו לשאלות ynet כיצד יקנסו את הנהגים שלא עדכנו את המונים בזמן. כמו כן לא מסרו מה טווח הזמן שניתן לנהגים להתארגנות, שכן בארץ פועלות שתי חברות שמפעילות את המונים במוניות והאחריות על עדכון המונים מוטלת עליהן, אך על הנהגים להגיע פיזית לחברות כדי לעדכן את המונים וכשמדובר בכ-24 אלף נהגים - העומס גדול.

 

בענף המוניות אומרים שהבעיה היא במשרד התחבורה: שלא נתן טווח זמנים לעדכן את המונים ולא הוציא הודעה מסודרת לנהגים. יחד עם זאת, לא מוטלת חובה על משרדי ממשלה להוציא הודעות על עדכוני חוק.

 

"24 אלף נהגים, תורים של 5-4 שעות" 

גורם בענף אמר ל-ynet: "משרד התחבורה לא הוציא שום עדכון לנהגים על לוח זמנים לעדכון המונים. ההוראה של אגף התקציבים במשרד התחבורה אמורה היתה לקבל אישור של משרד המשפטים ואמור היה לצאת מכתב לנהגים ומכתב כזה לא הגיע לנהגים", טוען הגורם.

 

"האחריות לעדכן את המונים היא על חברות המונים, אך על הנהגים להגיע אליהן לעדכן את המונה. רק שעליהם לעשות זאת תוך זמן לא ידוע של ימים, כי בדרך כלל נותנים כמה ימי היערכות לדבר כזה. כשבמקרה הזה, משרד התחבורה לא מודיע כמה ימי היערכות יש לנהגים.

 

"יש 24 אלף נהגים, חלקם נהגי יום וחלקם נהגי לילה. אלה שעובדים בלילה לא יכולים לעדכן את המונה בלילה כי הסניפים של חברות המונים סגורים. גם בשעות היום לא פשוט. כרגע יש עומסים מטורפים, תורים של 5-4 שעות בסניפים המרכזיים של החברות. לוקח 10 דקות לעדכן מונה אחד. יש סניף אחד באזור שמטפל בכל נהגי ת"א, זה הגיוני? למה אין תקשור לנהגים? למה משרד התחבורה לא מטפל?"

 

"שלחנו עדכון בדיסק און קי לתחנות המוניות" 

הבעלים של חברת קופונית יהושוע מזרחי, אמר ל-ynet: "בדרך כלל הליך העדכון, גם בעליית מחירים, לוקח שבוע ימים. יש כ-24 אלף נהגים זה לוקח יום, אף על פי שאנחנו נותנים דיסק און קי לתחנות המוניות והנהגים מתעדכנים דרכן. נכון להיום התקינו את העדכון 60%-70% מהנהגים שעובדים איתנו. אנחנו מהווים 40% מהשוק".

 

אז בינתיים הציבור משלם יותר.

 

"כאמור, גם בעליית מחירים מעדכנים מאוחר. יש מספר גדול של נהגים וזה בלתי אפשרי שזה יתבצע תוך יום יומיים. אני מניח שעד יום רביעי, חמישי זה יסתיים. בנוסף משרד התחבורה לא שלח הפעם הודעה לתקשורת והנהגים שמעו על כך מפה לאוזן".

 

אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעמידה בו.

 

"כיום כמעט כל נהגי המוניות יודעים וגם הנוסעים יודעים והם מעירים לנהגים והם מגיעים אלינו".

 

אלו שאין להם תחנה או עובדים עם אפליקציה, צריכים להגיע אליכם?

 

"כן, אבל יש לנו סניפים בכל הארץ: חיפה, ירושלים, ב"ש, אילת, אשדוד, צפת. מעבר לזה כאמור, בכל תחנה יש את הצ'יפ שמעדכן את המונים, כבר שבוע מלפני עדכון המחירים".

 

תעריפי הנסיעה במוניות "ספיישל" היו אמורים לרדת ב-3 בנובמבר בכ-10.5% מ-12.3 שקל ל-11 ש' (או ל-8.8 שקלים באילת), כשההבדל בין תעריף 1 (תעריף יום) לבין תעריף 2 (שבת ולילה – 5:29-21:00) קשור באינטרוולים בין הפעימות (1 שניות או 78.4 מטרים עד 15 ק"מ או תעריף 2: 9 שניות או 63 מטרים עד 15 ק"מ).



 

ממשרד התחבורה נמסר: "על פי התקנות, כל נהגי המוניות המיוחדות (ספיישל) אמורים לעדכן את המונים בתעריף הנסיעה החדש ב-3 בנובמבר 2016 (מועד פרסום הצו). משרד התחבורה עדכן את נציגי ארגוני המוניות ואת חברת המונים ב-21 בספטמבר וב-27 באוקטובר והנחה אותם להיערך לעדכון המונים (עוד בטרם פורסם הצו), בתעריף החדש שנקבע.

 

"בכוונת משרד התחבורה לבצע בימים הקרובים אכיפה נגד נהגי המוניות שטרם עדכנו את המחיר החדש. מחיר הנסיעה ההתחלתי ירד מ-12.3 שקלים ל-11 שקלים. במידה והנוסע שילם מחיר גבוה יותר מהמחיר שנקבע, ניתן לפנות בתלונה לאגף הפיקוח במשרד התחבורה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים