שתף קטע נבחר

רק רבע מהערעורים על הקנסות ברכבת הקלה מתקבלים

נתונים של חברת סיטיפס שהועברו לוועדת הכלכלה של הכנסת מלמדים, כי ישנם סיכויים נמוכים לקבלת ערעור על קנסות הפקחים ברכבת הקלה. במהלך שנת 2015 רק 27% מהערעורים שהוגשו לחברה או לוועדה החיצונית שעוסקת בנושא התקבלו. סיטיפס בתגובה: "העובדה כי רוב רובם של העררים נדחים מראה כי הרכבת הקלה פועלת על פי הוראות החוק ובהתאם להנחיות"

הרכבת הקלה מציינת חמש שנים להפעלתה בירושלים, ולצד ביקוש גבוה של כ-140 אלף נוסעים ביום, מאות תלונות מצטברות על היחס של פקחי הרכבת הקלה לנוסעים.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

ברכבת הקלה פועלת שיטת כרטוס פתוחה, בה הנוסעים קונים את הכרטיס לפני העלייה לרכבת הקלה, עולים לקרון ומעבירים את הכרטיס בפני מכונה אוטומטית. אך השיטה החדשה עוררה אלפי מקרים של בלבול וחוסר הבנה, עליהם נקנסים הנוסעים בסכום של 180 שקלים. כך למשל פקחים הזמינו ניידת משטרה לילדה בת 12, ובמקרים אחרים קנסו תיירים שלא ידעו כי יש להעביר את הכרטיס במכונת התיקוף בקרון.

 

הרכבת הקלה בירושלים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הרכבת הקלה בירושלים(צילום: EPA)

ברוב המקרים תגובתה של חברת סיטיפס, שאם אכן חלה אי הבנה או טעות, הנוסע מוזמן להגיש ערעור על הקנס העומד, כאמור, על 180 שקלים, והחברה תבחן את המקרה. אך נתונים של חברת סיטיפס שהועברו לוועדת הכלכלה של הכנסת מלמדים, כי הסיכויים לקבלת הערעור נמוכים: בשנת 2015 התקבלו רק 27% מהערעורים שהוגשו על קנסות שנתנו פקחי הרכבת הקלה. כאשר הערעור על הקנס נדחה יש לנוסע אפשרות להגיש ערר לוועדה חיצונית, אך גם שם הסיכויים קלושים, ו-80% מהעררים נדחים על ידי הוועדה.

 

הנתונים המוצגים מקוממים את עידן בלה, הנוסע כל יום ברכבת הקלה. "מצד אחד, המדיניות של סיטיפס מוצדקת כי אף אחד לא תומך באנשים שמתגנבים לרכבת בלי לשלם. אבל יש מקרים שסיטיפס לא עושה את המאמץ הדרוש כדי להבטיח שירות טוב ואיכותי לנוסעים, ולהתחשב במקרים מיוחדים של תקלות וחוסר הבנה. מתייחסים לסטודנטים בעלי חופשי-חודשי כמו עבריינים שלא שילמו על הרכבת. לפקחים אין שיקול דעת. הם לא מסתכלים על התיירת או הקשישה שלא מבינות איך לתקף את הכרטיס שלהם ופשוט נותנים להם קנס".

 

יוסי סעידוב, דובר "15 דקות" - ארגון צרכני התחבורה הציבורית מסר: "הקנסות הלא מוצדקים מוכיחים שסיטיפס פוגעת בתושבי ירושלים. על המדינה לעצור את המשא ומתן עם סיטיפס להארכת שלוחות הרכבת הקלה ולפתוח זאת למכרז".

 

בחברת סיטיפס הרכבת הקלה רואים את הנתונים על דחיית רוב הערעורים כהוכחה לכך שרוב הקנסות מוצדקים: "בעניין העררים - נוסע שקיבל קנס רשאי לערער על החלטת החברה בעניינו, ולפנות לוועדה חיצונית מטעם המדינה. העובדה כי רוב רובם של העררים על החלטת החברה נדחים על ידי ועדה חיצונית של המדינה, מראה כי הרכבת הקלה פועלת על פי הוראות החוק ובהתאם להנחיות המפורשות של משרד התחבורה בנושא".

 

הכתבה המלאה התפרסמה היום ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים