פולקסוואגן גולף מעודכנת - בישראל במהלך 2017
אחת המכוניות הנמכרות בהיסטוריה עוברת מתיחת פנים של אמצע החיים. לישראל צפויה הגולף המחודשת להגיע במהלך השנה הבאה
בהתאם לדרך בה נהגה פולקסווגן במהלך כל דורות הגולף עד עתה, גם מתיחת הפנים הנוכחית שמרנית בעיקרה. לא מפתיע, שכן יצרניות רכב נוהגות להמנע מסיכונים מיותרים כאשר מדובר בדגם מאד חשוב ורווחי. בהתאם, השינויים העיצוביים קטנים ומסתכמים ביחידות תאורת מוגדלות משולבות לד מלא מלפנים, פגוש קדמי אחר עם פתחי אוורור מוגדלים, חישוקים בעיצוב שונה וצמד מפלטים מאחור המעניקים חזות מעט ספורטיבית יותר, בהשראת ה-GTI.
בתא הנוסעים ניכרים שינויים גדולים יותר, עם לוח מחוונים דיגיטאלי ("12) בעל תצוגת נתונים משתנה ומסך מגע ("9.2) עם מערכת מצלמות היקפית, ו-Apple CarPlay או Android Auto שיוצעו כאופציה. גרסאות הבסיס יצוידו במסך מגע בגודל "8 בלבד - לעומת "6.5 כיום.
בנוסף יוצעו בגולף העדכנית כל מערכות הבטיחות המתקדמות לרבות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות ל"זחילת פקקים", התראה (אקטיבית, הבולמת את הרכב בשוליים) לעירנות נהג והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.
השינוי בהיצע המנועים יתבטא ביחידת בנזין מוגדשת בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) עם מערכת ניתוק צילינדרים בעומס נמוך. גרסה נוספת למנוע זה תייצר 130 כ"ס ותצויד בנוסף במערכת להשבתת מנוע מלאה בירידות. מערכת זו אפשרית בזכות מצברים מוגדלים המציעים מתח נחוץ למערכות חיוניות כמו בלמים והגה. צמד המנועים מציג צריכת דלק של 20.4 ו-21.7 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 110 או 104 גרם CO2 לק"מ בהתאמה. עוד לא ברור האם לצדם ישווקו גם הטורבו-בנזין הנוכחיים, כולל 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 115 כ"ס ו-1.4 ליטר בשתי רמות הספק 125 ו-150 כ"ס.
ה-GTI זוכה גם לחיזוק מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 230 או 245 כ"ס בגרסת "פרפורמנס" (ביצועים), תוספת של 10 ו-15 כ"ס בהתאמה. בנוסף מסרה היצרנית כי תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד חדשה תחליף את תיבת 6 הילוכים שהוצעה עד כה בגרסאות החזקות.
גרסת E החשמלית שתיחשף בתערוכת לוס אנג'לס בשבוע הבא, כוללת מצברים מוגדלים מ-24.2kWh ל-38.5kWh, ועל כן היא בעלת טווח נסיעה של כ-300 ק"מ. עוד לא ברור אילו מהגרסאות יגיע לישראל כאשר תושק כאן הגולף המעודכנת.