שתף קטע נבחר
 

הקשרים שיעזרו לעסק שלכם לצמוח

יזמים דרושים לכל העזרה האפשרית כדי לקדם את הרעיון שלהם ולהפוך אותו למציאות קיימת. כדי להשיג שותפים ולקוחות, יש לפתח חיבורים מרובים וטובים ככל האפשר, באמצעות אירועים חברתיים ושיחות חולין. מדריך

ה"נטוורקינג" נועד לעזור לבעל החלום להפוך את השאיפה למציאות אך בשביל ליצור קשרים משמעותיים יש להעז, לצאת מאזור הנחות ולהקשיב.  

 

מדריכים נוספים בערוץ הקריירה

מנהל פרויקט? כך תוביל את הארגון להצלחה

מחפשים עבודה ברשת? כך תצטלמו נכון לפרופיל העסקי

כך תשמרו על העובדים מרוצים בעסק צומח

 

מטרת ה"נטוורקינג", או בשמו העברי רישות עסקי, הוא לאפשר ליזם להגיע למשקיעים, שותפים, לקוחות, עובדים נוספים וליזום קשר עם כל מי שיכול לעזור בקידום המיזם שלו. הנטוורקינג מבוסס על יצירת מחויבות ורצון של אחרים לעזור לך, על בסיס יצירת רשת קשרים לטווח הארוך. הנתינה בקשר חייבת להיות לא על מנת לקבל אלא מתוך רצון לעזור לאחר, צריך לתת הרבה יותר ממה שאתה חושב שאתה מקבל כדי שתיווצר שותפות אמיתית. לפניכם מספר טיפים כדי להפוך את יצירת הקשרים למהירה ומוצלחת.

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

 

צאו מהנוחות

בשלב הראשון חשוב לצאת מפינת הנוחות ולייצר קשר עם אנשים שאתה לא מכיר בכל הזדמנות ובכל מקום. יזם בהגדרה חייב לפרוץ את הגבולות של עצמו על מנת להצליח. יש להשתמש בכל החן, התעוזה, החוצפה הטובה והיצירתיות על מנת להשיג מטרות שאותם הצבת מבעוד מועד.

 

אירועים חברתיים

חשוב ללכת לכנסים ולאירועים אליהם מגיעים אנשים שרלוונטים לעסק שלכם וחשוב לחזור מכל אירוע כזה עם קשרים חזקים ולא לדבר רק עם אנשים שאתם כבר מכירים. לעיתים ניתן לבחור את האנשים אשר מעניינים אתכם מבעוד מועד וכך למקסם את הפרודוקטיביות של אותו הכנס.

 

"סמול טוק"

יש להשתמש בשיחת החולין ככלי ליצירת קשר אישי, אבל גם כדי להבין את הצרכים של האדם שעומד בפניך על מנת שתוכל לעזור לו ולייצר מעגל מחויבות. כמעט כל משקיע יאמר כי את החלטת ההשקעה שלו הוא מבסס על שני דברים מרכזיים: הרעיון שמוצג בפניו והתקשורת שיש לו עם היזם. בדקה הראשונה של השיחה, הצד שממול יידע אם אנו מעניינים אותו או לא. "סמול טוק" הוא הזדמנות נהדרת לייצר רושם שלא יחזור עוד.

 

פיתוח מיומנות

יש לפתח את מיומנות השאלה - לדעת מה לשאול בשיחה, את מיומנות ההקשבה - ללמוד על מי שאתה מדבר איתו ולהבין את הצרכים שלו ואת מיומנות החיבורים - להצליח לחבר שני צדדים וליצור קשר אליך. אנשים אוהבים שמקשיבים להם ומתעניינים בהם, ושאילת שאלות רלוונטיות יוצרת בצד האחר תחושה של עניין גובר מצד בן השיח שלהם. אם תקשיב - הרבה מהדברים שחשבת לשאול כבר יתבררו תוך כדי השיחה.

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

 

קשרים

חשוב לחדש קשרים ישנים ולשמור על קשרים קיימים על ידי המשך התקשורת בפייסבוק, בלינקדין, באי-מייל ובפגישות תקופתיות. המציאות הנוכחית מאפשרת לנו הרבה מאוד ערוצי תקשורת עם אנשים שבעבר היה קשה מאוד להגיע אליהם והרשתות החברתיות יוצרות זירה לתקשורת רציפה עם אנשים שחשובים להתפתחות העסק שלנו. גם אם הפייסבוק האישי שלך נראה לך כמרחב פרטי - חשוב שתשמור על האינטרסים גם שם, כלומר לא להתעסק בפוליטיקה ובנושאים שמעוררים מחלוקת.

 

פרגון

פרגון מניע לפעולה ולכן דאגו לסובב עצמם באנשים שמפרגנים לכם והיו נדיבים במידת הפרגון שאתם מרעיפים על קולגות בכלל ועל האנשים איתם נוצר קשר בפרט.

 

כרטיסי ביקור

כרטיס הביקור הוא התחלה של קשר, ואיתו הרבה יותר קל להמשיך בתקשורת לא פורמלית. הכינו הרגל קבוע בו אתם שומרים את כל כרטיסי הביקור שאספתם מכל מיני אירועים, דפדפו בהם וצרו קשר עם אנשים איתם לא שוחחתם זמן רב. יש לא מעט אנשים שלא היו מתאימים לכם בעבר אבל רלוונטים כעת.

 

הכותב הוא מנכ"ל "ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס" ומרצה ב-Powerball בנושא כלים ישומיים באומנות הנטוורקינג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום עצמי
זיו מנדל
צילום עצמי
מומלצים