לנובו: 3,800 ש' לתיקון מחשב שלא היה תקול
תקלה אירעה בלפטופ היקר של י'. על בדיקה ראשונית במעבדה, גבו ממנו 180 שקל. האבחון: החלפת לוח אם ולוח hdmi. העלות: 3,800 שקל ואין הנחות. רק שמוכר בחנות אליה הלך כדי לקנות מחשב חדש, אמר לו שמדובר בשינוי קטן בהגדרות ולקח על זה אפס שקלים. לנובו: "אם יש ללקוח סייגים נוספים – נקבל את מחשבו חזרה למעבדה לבדיקת המקרה ללא עלות"
תקלה בלפטופ נפתרה הודות לשינוי בהגדרות, שנעשה באפס שקלים, אבל מוקדם יותר, במעבדה של לנובו, איבחנו אותה כתקלת חומרה וביקשו לגבות מהלקוח 3,800 שקל על תיקונה. כך טוען י', לקוח של לנובו, שמחזיק במחשב נייד lenovo yoga pro 3.
קרה לכם? כיתבו לנו >>
- המתין חודש לתיקון לנובו: אין חלקי חילוף
ייצוגית של 3.5 מיליון נגד יבואניות אסוס
צרכנים: סחבת ושירות סיוט ב-ASUS ישראל
"ב-29 במאי 2015 קניתי מחשב נייד של לנובו בחנות של רשת KSP בנהריה", סיפר ל-ynet. "ב-25 באוקטובר 2016, במהלך העבודה, הלפטופ שלי פתאום לא זיהה את כל יציאות המחשב, כולל את יציאות ה-USB ובדיעבד גם הייתה בעיה עם מסך המגע. המחשב זה החיים שלי כי אני מסיים דוקטורט, לכן השקעתי במחשב כל-כך יקר.
הלכתי לאיש מחשבים בפקולטה, שאמר לי שאני צריך לקחת אותו למעבדה. בחנות בה רכשתי את המחשב, אמרו לי לשלוח את המחשב לחברה. במעבדה אחרת אליה הלכתי, אמרו לי שעליי לשלוח את המחשב למעבדת CPM וייעצו לי לעשות הרחבת אחריות לפני שאני שולח את המחשב ללנובו, אך האחריות, כך מסתבר, הסתיימה במאי 2016. התקשרתי ללנובו, והם לא הסכימו לעשות הרחבת אחריות שכן טענו שהייתי צריך להרחיב אותה במהלך שלושת החודשים האחרונים של שנת האחריות".
180 שקל + 3,800 שקל ואין הנחות
ב-27 באוקטובר 2016, הוא נתן לחבר למסור את המחשב שלו ל-CPM לבדיקה. "שילמתי על כך כ-180 שקל", הוא מספר. "ב-30 באוקטובר הגיעה תשובת המעבדה. קיבלתי הצעת מחיר מנציגה שאמרה שצריך להחליף לוח אם ולוח נוסף בעלות של 3,800 שקל. הופתעתי מאוד לנוכח גובה הסכום. ניסיתי לדבר איתה או עם אחראי, אך נאמר לי שאני צריך לפנות ללנובו.
"התקשרתי ללנובו, דיברתי עם נציג ועם נציגה מאוד לא נחמדה, ניסיתי להסביר להם שלא הגיוני שאחרי שנה וחצי מחשב נדפק בצורה כזאת, כך שאני צריך לשלם על תיקון כה יקר. ביקשתי כתובת מייל או מספר טלפון של ההנהלה. נתנו לי כתובת מייל, שלחתי מייל אך תשובה לא קיבלתי. החלטתי לא לתקן את המחשב כרגע, אלא לחשוב על זה. אולי אחפש הצעה אחרת, אולי אקנה מחשב חדש, אולי בלית ברירה אתקן אותו בסכום הזה.
"אם הם היו קצת יותר נחמדים, יכולתי לשלם ביוקר"
"ב-3 בנובמבר יאיר נסע לסדנה באיטליה עם המחשב, בלית ברירה. "המחשב עבד, אך לא היה ניתן להעלות אליו דרך USB מצגת שהכנתי והשתמשתי בו ללא מסך המגע, אלא כמחשב 'רגיל'. כשחזרתי, החלטתי לקנות בצער רב מחשב חדש.
"הלכתי לחנות בשם עופר מחשבים בנהריה והתעניינתי במחשב חדש. הבאתי איתי את המחשב שלי כדי להעביר למחשב החדש שאקנה כל מיני תוכנות שאני משתמש בהן. עדיין קיוויתי שיהיה אפשר לעשות זאת, אפילו שה-USB לא עבר. הבעלים הסתכל על המחשב ואמר לי שיש סימון שמסך המגע הוא במצב disable . הוא שינה את ההגדרות ואז הכל חזר לקדמותו, כולל ה-USB. הוא לקח על זה אפס שקלים. זה מדהים. אם לנובו היו קצת יותר נחמדים ויותר אמפאתיים והיו קצת באים לקראתי, הייתי עושה את התיקון ומשלם ביוקר על תיקון שלכאורה אינו נדרש".
תגובות
בלנובו מסרו בתגובה: "מחשב לנובו זה התקבל במעבדתנו לראשונה ב-27 באוקטובר בתלונה בנוגע ליציאות USB לא תקינות. מבדיקה נמצא שאכן יש תקלה בהעברת מתח ליציאות USB ועל כן היציאות עובדות לסירוגין. מאחר והמחשב לא היה תחת אחריות, נמסרה ללקוח הצעת מחיר להחלפת לוח אם ולוח hdmi. הלקוח לא הסכים לקבלה ודרש תיקון באחריות. מאחר והלקוח לא אישר את התיקון המוצע - המחשב שוחרר ללא תיקון. בתלונת הלקוח הוא מציין שמסך המגע שלו היה במצב מבוטל במנהל ההתקנים אך דבר זה אינו קשור להתקני ה-USB. אם יש ללקוח סייגים נוספים – נקבל את מחשבו חזרה למעבדה לבדיקת המקרה ללא עלות".
יאיר מסר בתגובה: "הבעיה מלכתחילה היתה גם במסך המגע וגם ביציאות ה-USB. היציאות לא 'עבדו לסירוגין', כפי שנטען, הן לא עבדו בכלל. כעת, אחרי העזרה של בעל החנות, הן עובדות כרגיל".
איש מחשבים שאינו קשור לאירוע, הסביר ל-ynet שכנראה שיאיר או מישהו אחר "שיחק בטעות" בהגדרות של המחשב ובעל החנות פשוט החזיר את ההגדרות למצבן הקודם ולכן שתי הבעיות נפתרו.