ב.מ.וו R nineT סקרמלבר במבחן - מנהרת הזמן
אופנת הרטרו שוטפת את העולם הדו-גלגלי ומשגרת עוד ועוד דגמים בטעם של פעם ובעולם של כאן ועכשיו. האם יש לסקרמבלר של ב.מ.וו הצדקה?
ב.מ.וו R nineT סקרמלבר נבנה כדי לענות על שתי דרישות: גלישה על הגל הנוסטלגי ששוטף את עולם האופנועים והיצע של גרסה מוזלת ל-R nineT המקורי. הוא מבוסס בכבדות על ה-R nineT הוותיק, אבל להבדיל מנטיית הכביש הברורה של המקור, הסקרמבלר נראה כמכוון לשטח, מבלי שמישהו - גם לא בב.מ.וו - באמת חושב שהוא יגיע לשם. במילים פשוטות: אופנוע שהמראה שלו חשוב לא פחות מאיך שהוא נוסע. אולי יותר.
טוב: מראה, יחידת הנעה, גימור
בסדר: חישוקים יצוקים, מחיר
טעון שיפור: נוחות מושב בנסיעה ארוכה
- עוד על דו-גלגלי: אוברדרייב
מתחרה: דוקאטי סקרמבלר
מחיר: 119 אלף שקלים
ציון: 8.5 מ-10
הסקרמבלר זוכה למספר שינויים לעומת האופנוע עליו הוא מבוסס, המעניקים לו מחד את המראה הנדרש ומאידך מוזילים אותו ב-16 אלף שקלים. החל במזלג פשוט יותר שמחליף את היחידה ההפוכה והמאד-איכותית של ה-R nineT, דרך חישוק "19 לפנים (כאילו-שטח, בהתאם לשם), מערכת פליטה שממוקמת גבוה יותר ומושב שעוצב מחדש. יש גם קליפרים רגילים ולא רדיאלים כמו בגרסה היקרה יותר. חבל רק שבמסגרת ההוזלה, נעלמו חישוקי השפיצים הנאים ובמקומם יש יחידות יצוקות ופחות מרשימות. רוצים שפיצים? שלמו אקסטרה.
יתרונות - התכשיט המינימליסטי הזה הוא משהו שתענוג להביט בו. כל רכיב, פינה ותפר מוקפדים ומעניקים תחושה שלא נעשה כאן דבר כלאחר יד. אחרי שגם מטפסים עליו ושולחים ידיים לעבר כידון גבוה ורחוק במקצת, ממשיכים להעריך את המינימליזם המעוצב. מנוע הבוקסר מקורר האוויר-שמן הישן יחסית מתעורר בנדנוד אופייני ומיד מזכיר לנו כמה הוא אהוב. חזק למדי ובעיקר גמיש מאוד, ואוסף נקודות זכות רבות על כרזימה ווקאלית-תפעולית. הביצועים טובים אמנם, אבל זה לא אופנוע שממהרים עליו. התפעול פשוט למדי, יש בקרת משיכה ניתנת לניתוק ו-ABS יעילה מאוד. וכרגיל עם דגמי הבוקסר, הוא קל מאוד לרכיבה ומעניק תחושה ביתית מהשניה הראשונה.
חסרונות - המזלג הפשוט מלפנים והגלגל הגדול יותר, פוגמים מעט בניהוג המשובח ובתחושות הביטחון בזמן הטיה לעומת דגם הבסיס. גם המושב פחות נוח מהזכור לנו. כנראה שלמראה נכון יש בכל זאת מחיר. מיגון הרוח סמלי בלבד ועם כל הכבוד למינימליזם - לוח מחוונים הכולל חיווי בודד למהירות, בלי יותר מדי מידע. גיחה קצרה ואמיצה לשטח הזכירה כי עם חישוקים יצוקים ומשקל של 220 ק"ג, לא מדובר כאן בחרגול שטח קליל. בתנועה עירונית צפופה גילינו קוטר סיבוב שמקשה על השתחלות בפקקים.
סיכום - הסקרמבלר מרגיש קודם כל כמו מוצר איכותי מאוד. בכל סוג של מפגש בין רוכב למכונה - מגע, ראיה, שמיעה - הוא משדר מסר ברור של ייחוד ואיכות. חבל רק שהוא מגיע ללא חישוקי שפיצים שהיו הופכים את הלוק הזה למושלם. וזה למעשה הסיפור. לא רמת הספיגה הסבירה של המזלג, או תפקודה (הטוב) של מערכת הבלימה. עיצוב, ייחוד והרגשה. הסקרמבלר של ב.מ.וו הופך כל רכיבה לסוג של אירוע. חבל רק שהפרמיה הנדרשת גבוהה למדי.
מנוע: טווין-בוקסר, 1,170 סמ"ק, ארבעה שסתומים לצילינדר, קירור אוויר-שמן
הספק מרבי: 110 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט מרבי: 11.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד
הינע: גל הינע, 6 הילוכים
בסיס גלגלים: 152 ס"מ
משקל (רטוב): 220 ק"ג
מיתלים קדמי-אחורי (מ"מ): מזלג טלסקופי (125)-מונושוק (140)
בלמים קדמי-אחורי (מ"מ): שני דיסקים (320)-דיסק (265)
מערכות עזר: ABS, TCS
תצרוכת דלק (מבחן): 14.4 ק"מ לליטר
מחיר: 119 אלף שקלים