אלה האמריקאיות שאתם ממש רוצים, ואין בארץ
שוק הרכב הישראלי מציע כיום מגוון עצום של דגמים לכל כיס וסגנון נהיגה, אך חסר מספר מפתיע של דגמים אמריקאיים. קבלו רשימה, לחצו על היבואנים
פורד F150 ראפטור - 60 אלף דולר
הטנדר הקיצוני ביותר שמיוצר כיום בארה"ב החל את דרכו כתרגיל יחסי ציבור לשיפור תדמית חטיבת הספורט של פורד - SVT, אבל הוא הפך במהרה ללהיט מבוקש הרבה יותר מקצב הייצור של המפעל במישיגן. הדור השני שנמכר מעתה בארה"ב מתבסס על מרכב אלומיניום של ה-F150 הנוכחי, כולל דיאטה חריפה של 226 ק"ג. המנוע בנפח 3.5 ליטר, טורבו בנזין (במקום V8 בנפח 6.2 ליטר) מפיק 450 כ"ס ומחובר לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.
תיבת העברה מציעה הנעה אחורית, כפולה קבועה, נעילה לדיפרנציאל המרכזי והילוך כוח. הדיפרנציאל הקדמי הוא כעת מוגבל החלקה (מסוג טורסן) והאחורי בעל נעילה מלאה. בולמי פוקס רייסינג "3 מקנים מהלך מתלה של 33 ס"מ מלפנים ו-35.3 ס"מ מאחור וצמיגי BFGoodrich AT במידה 35X12.5R17 מאפשרים הורדת כוח יעילה יותר לקרקע.
דודג' צ'ארג'ר הלקאט - 68 אלף דולר
הסדאן המוכרת של דודג' משמשת גם כניידת הרשמית של המשטרה האמריקאית,
ומוצעת בשוק הפרטי בגרסת-על המכונה הלקאט,
וזכאית לתואר הסדאן החזקה בעולם. מנוע V8 עם מגדש על מפיק 707 כ"ס שמשוגרים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות.
כדי להעביר את הכוח לאספלט, להלקאט צמיגי פירלי P Zero Nero במידה 275/40R20, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין, מוטות מייצבים מעובים ובלמים של ברמבו.
קאדילאק אסקלייד - 73 אלף דולר
רכב הפנאי-כמו-שטח האמריקאי הוא הדגם הרווחי ביותר עבור קאדילאק. בדור הרביעי והנוכחי הוא מציג שדרוג מסיבי באיכות תא הנוסעים ומוצע כבעבר בגרסה קצרה (במונחים אמריקאים כמובן) עם 518 ס"מ בין הפגושים, או בגרסת ESV עם 570 ס"מ של אורך, ואפשרות להסעה של בין 6 ל-8 נוסעים בשני המקרים.
לא בטוח אבל שצריכת הדלק ונימוסי הכביש יכולים להתחרות בריינג' רובר. יש לו מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר המפיק 420 כ"ס, והוא מבוסס על שלדת סולם עם סרן קשיח מאחור של הטאהו, התורמים למשקל עצמי של כ-2.7 טון. אך בעיצוב המזוהה והכל-כך אמריקאי אף אחד לא יטעה.
שברולט קורבט ZO6 - החל מ-80 אלף דולר
הדור השביעי של מכונית הספורט האמריקאית כבר לא מתבייש להסתכל למתחרים מהצד השני של האטלנטי בלבן שבעיניים. היא מתבססת על מרכב אלומיניום חדש, מגנזיום וסיבי פחם להפחתת משקל, בתצורת מנוע קדמי ותיבת הילוכים אחורית על מנת לייצר חלוקת משקל מאוזנת של 50/50 קדימה/אחורה. גרסת ZO6 החזקה ביותר מצוידת במנוע V8 בנפח 6.2 ליטר שבסיוע מגדש-על מפיק 650 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים ידנית או 8 אוטומטית, המאפשרות זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות (3.4 שניות בידנית).
ל-ZO6 מרכב רחב יותר מהקורבט הרגילה (ב-5.6 ס"מ מלפנים ו-8 ס"מ מאחור), מסיטי אוויר המשפרים את כוח ההצמדה, קפיצים קשיחים יותר עם בולמי זעזועים אדפטיביים, צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ דביקים, בלמים קרמיים השוקלים 10 ק"ג פחות, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני ובורר עם חמישה מצבי נהיגה. בנוסף היא מציעה מערכת טלמטריה מתקדמת, שמתעדת את הנהיגה באמצעות מצלמה המשלבת נתונים כמו האצה, בלימה ותאוצה צידית על תוואי מסלול המירוצים ממערכת ה-GPS.
ווייפר ACR - החל מ-119 אלף דולר
ה-ACR היא ככל הנראה המכונית האמריקאית המהירה ביותר על מסלול שתוכלו לרכוש, והיא צפויה להקיף את מסלול הנורבורגרינג בפחות מ-7 דקות. בארה"ב היא כבר מחזיקה בשיאי הקפה בלא פחות מ-13 מסלולי מירוצים שונים.
המנוע נותר כמו בוויפר הרגילה V10 בנפח 8.0 ליטר עם 645 כ"ס, אבל השיפור המרכזי הא בכוח ההצמדה תודות לכנף אחורית מסיבית, ומסיט אוויר עצום מלפנים – שניהם עשויים קרבון וניתנים לכיוון ידני. חרירים ניתנים לפירוק במכסה המנוע מאפשרים הפחתה של מערבולות האוויר בבית הגלגל וקירור יעל יותר למנוע.
בגלל כוח ההצמדה הגדול המייצר התנגדות אווירודינמית, המהירות המרבית עומדת על 298 קמ"ש בלבד, 36 קמ"ש פחות מהגרסה הרגילה. מערכת המיתלים ניתנת לכיוון ידני ב-6 מצבי שיכוך והחזרה ו-3 מצבי גובה. הצמיגים יוצרו על ידי קומהו במיוחד לדגם (355/30R19 מאחור ו-295/25R19 מלפנים) והבלמים קרמיים של ברמבו (390 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור). בקרת היציבות מציעה 5 מצבים - מגשם לכביש חלק ועד ניתוק מוחלט לאמיצים בלבד.
טסלה מודל S P1000 - החל מ-121 אלף דולר
טסלה מודל P1000D S היא הגרסה חזקה ביותר של המכונית החשמלית המפורסמת בעולם, ובעיקר המכונית המהירה ביותר בייצור סדרתי כיום בתאוצה ל-96 קמ"ש - 2.5 שניות. זאת תודות למצברים גדולים יותר של 100kWh המעבירים כבעבר את הכוח לצמד מנועים חשמליים, האחד מלפנים מניע את הגלגלים הקדמיים והשני מאחור מניע את האחוריים. אלה מאפשרים למכונית הנעה כפולה קבועה.
נתון המהירות המירבית קצת פחות מרשים (במונחים יחסיים), אבל עדיין, 250 קמ"ש מרביים יכניסו אתכם בקלות לכותרות. טווח הנסיעה עומד על 613 ק"מ, מספיק כדי לנסוע מהחרמון לאילת עם עצירת קפה ברבת עמון. לכל זאת יש להוסיף את מערכת הנהיגה החצי-אוטונומית
המתקדמת ביותר כיום בתעשייה הרכב.
פורד GT - החל מ-400 אלף דולר (מוערך)
באמצע שנות ה-60 ולאחר שנכשלה ברכישת פרארי, החליט הנרי פורד השני על פרויקט ה-GT40 (מספר המציין את גובהה באינצ'ים), מכונית מירוץ שהייתה נקמה מתוקה לאנזו פרארי כשכבשה את מירוץ 24 שעות של לה-מאן ב-1966, עם מקומות ראשון שני ושלישי. יובל לאחר מכן, גרסת המירוץ של ה-GT הנוכחית (דור שלישי) הצליחה גם לקטוף את הניצחון בקטגורית GTE במירוץ הסיבולת המפרך והקשה בעולם.
ל-GT החדשה מרכב שעוצב במנהרת רוח ועשוי שילוב של סיבי פחם ואלומיניום האמורים לדברי היצרנית לספק את יחס ההספק-משקל הטוב ביותר למכונית בייצור סדרתי, אם כי טרם פורסמו נתונים טכניים מלאים ונתוני ביצועים. הפרטים שכן ידועים: ל-GT מנוע V6 כפול מגדשי טורבו בתצורה מרכזית המפיק יותר 600 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה אחורית. עוד פרטים טכניים כוללים זרועות מתלה ארוכות עם בולמי זעזועים אדפטיביים, צמיגי מישלן פיילוט סופר ספורט קאפ 2 שפותחו במיוחד עבורה ובלמים קרמיים של ברמבו.