שתף קטע נבחר
 

הדרך היצירתית למעלה: השנה של ויסוצקי

במהלך שיווקי ויצירתי מתמשך, הפכה ויסוצקי את התה ממשקה המזוהה עם חולים, זקנים ועובדי הסתדרות למשקה בריא, טרנדי וצעיר. זו הייתה השנה של ויסוצקי

בשיתוף Superbrands

 

הסיפור של תה ויסוצקי החל בשנת 1849, אז ייסד קלונימוס וולף ויסוצקי את חברת התה במוסקבה. השמועה על איכות התה של ויסוצקי פרשה כנפיים במהירות ומוצרי החברה החלו להימכר לחצר הצאר וברחבי רוסיה. לאור ההצלחה הוקמו חמישה מפעלים שסיפקו את הביקוש שהלך וגדל.

 

כתבות נוספות בערוץ Superbrand:

שירות דיגיטלי ומעוצב: השנה של מי עדן

 

בשנת 1904 נפתחים סניפים של תה ויסוצקי בפולין ובארצות אירופאיות נוספות. בשנת 1907 פותחת ויסוצקי את משרד הרכישות הראשי בלונדון - בירת התה העולמית, ולאחר מספר שנים הושק סניף בניו יורק כדי לשרת את קהילת המהגרים הרוסים, שמכירים ואוהבים את מוצרי החברה.

 

בשנת 1917, בעקבות המהפכה הקומוניסטית מולאמת החברה, המשפחה נמלטת מרוסיה ומרכז הפעילות עובר לפולין ולונדון.

 

בשנת 1936, עולה לארץ שמעון זידלר, ציוני נלהב, נצר למשפחת ויסוצקי, אשר ניהל עם אביו את החברה בפולין ומקים ברחוב אלנבי56 בתל אביב, בית אריזה ראשון לתה בישראל המנדטורית. בשנת 1957 נפטר שמעון זידלר ואשתו אידה נוטלת את ניהול החברה לידיה. במשך השנים עד פטירתה בשנת 1979, ויסוצקי שיגשגה וצמחה להיות חברת תה מובילה בישראל. אידה מקימה את בית ויסוצקי שבו פעל מפעל תה מתקדם כמו גם מטה החברה ומשרדיה, השוכנים בו עד היום.

 

בשנת 1993 רוכש שלום, בנם של שמעון ואידה את חלקה של אחותו בחברה והופך לבעלים היחיד שלה. בזכות חזונו ותחת ניהולו של שלום, הופכת ויסוצקי מחברה שמרנית לחברה פורצת דרך - בהרחבת מגוון המוצרים, פתיחת בתי תה בתל אביב ובחיפה, השקת משקה תה קר בבקבוקים והקמת מפעל תה משוכלל ומודרני בקדמת גליל. המפעל מצויד במיכון הטכנולוגי המתקדם ביותר בעולם ותוצרתו נמכרת בשוק המקומי ובשווקים בחו"ל.

 

בשנת 2013 הופכת ויסוצקי לקבוצה, שבבעלותה חטיבת התה, חטיבת שמן הזית זיתא שמפעלה נמצא בציפורית ואת חטיבת המאפים לחמי בנהריה.

 

ב-2014 מוקם מרכז לוגיסטי מודרני בשוהם ממנו מפיצה הקבוצה את מוצריה ומוצרי חברות מזון נוספות, באופן ישיר ל-7,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ. כמו כן מספקת החברה את מוצריה ללקוחות גדולים כגון צה"ל, אל על ולקוחות מוסדיים רבים אחרים.

 

ויסוצקי מחזקת את כוחה ומובילה את קטגוריית התה בישראל ומפתחת במקביל שווקי יצוא ברחבי תבל ביניהן- ארצות הברית, רוסיה, יפן, דרום אפריקה, בריטניה, צרפת ועוד.

 

מהפכת התה של ויסוצקי

התה נתפס בישראל עד סוף שנות ה-80 כמשקה המיועדים לקשישים, חולים ועובדי מדינה. כשקיבל לידיו את ניהול החברה, החליט שלום שכדי להגדיל את צריכת התה בישראל עליו לשנות את תדמית התה, להרחיב את מגוון המוצרים מעבר למוצרי התה השחור הקלאסי ובכך לחזק את המותג ויסוצקי עם ה-W האדום.

 

 (צילום: דן לב) (צילום: דן לב)
(צילום: דן לב)

בשוק המשקאות החמים הייתה לקטגוריית הקפה עדיפות על התה בשל המגוון הגדול שהציעה (שחור, נמס, הפוך, פילטר וכדומה). לעומתו, קטגוריית התה מנתה באותה תקופה תה שחור קלאסי בלבד. על מנת לגוון את הזדמנויות הצריכה וכשלב ראשון באסטרטגיה השיווקית, השיקה ויסוצקי בשנת 1989 סידרה שנקראה "הגן הקסום"- מגוון חליטות צמחים ופירות ללא קפאין בשקיקים ארוזים במעטפות שלא היו מקובלים עד אז. מיד לאחר מכן השיקה סדרה של תה שחור בטעמי פירות (תה נענע, תה לימון, תה פטל וכדומה).

 

כדי לחשוף את הצרכן למגוון העשיר של סדרות תה חדשות שפותחו, השיקה ויסוצקי בשנת 1994 תיבת תה שעוצבה במראה טרנדי צעיר. "תיבת הפיל" כללה מגוון של 15 סוגי תה וחליטות, התיבה שווקה בתחילה רק בבתי קפה ובמסעדות.

 

לאור הצלחתה השיקה ויסוצקי תיבה בת 8 טעמים לצרכן, שהפופולאריות שלה הביאה לשינוי דרמטי בהרגלי צריכת התה בישראל. התה שנתפס עד אז כמיושן וחד גוני, הפך כמעט בין לילה למשקה חם מועדף על ידי הצרכנים וכל אחד מצא את הטעמים החביבים עליו.

 

מהלך זה חיזק מאוד את תה ויסוצקי ואיפשר לה לשמור על עליונותה אל מול מוצרי תה מיובאים שהחלו להגיע לישראל ובראשם מותג התה הבינלאומי - ליפטון.

 

כשלב נוסף במימוש האסטרטגיה לרכוש את ליבם של הצעירים, לשנות את תדמית התה ואת הרגלי הצריכה שלהם, השיקה ויסוצקי בשנת 1996 לראשונה תה קר שפותח ויוצר על ידה בישראל, בבקבוק זכוכית מעוצב תחת המותג "אייס T". משקה שהיה ועדיין פופולארי מאוד בארה"ב.

 

את השקת האייס T ליווה סרטון פרסומת בכיכובה של הדוגמנית ויק, שנחשב לנועז בתקופה ההיא, יצר באזז בקרב הצרכנים הצעירים וחיבר אותם למשקאות התה.

 

כנדבך נוסף באסטרטגיה השיווקית להרחבת המגוון, השיקה ויסוצקי בשנת 1997 סדרה של תה פונקציונלי תחת השם vitalitea ובשנת 1999 החלה במהפכת התה הירוק, שעד לאותן שנים נחשב כמשקה אתני נישתי. לראשונה בישראל, השיקה ויסוצקי תה ירוק בתוספת טעמים טבעיים. כיום ידועות לכל תרומותיו הבריאותיות של התה הירוק ביניהן המלחמה בהזדקנות, כמו גם שיעור הקפאין הנמוך שבו. התה משווק בשקיקים עטופים במעטפות אטומות השומרות על איכות וטריות המוצרים.

 

ביסוס התה הירוק בשוק הישראלי היה תהליך איטי אך עקבי. הפריצה הגדולה הגיעה בשנת 2009, יחד עם טרנד הבריאות העולמי שהתגבר וסחף צרכנים רבים שהחלו לשתות תה ירוק על בסיס יומי. כיום עומד שיעור מכירות התה הירוק על 35% ממכירות החברה.

 

במטרה למנף את קטגוריית התה הירוק, ולאחר פיתוח שנמשך כשלוש שנים, הושק מחדש בשיתוף מבשלות בירה ישראל (מב"י) "ויסוצקי ICE" - סדרת משקאות חדשה בבקבוקי זכוכית המבוססת על פיתוח חדשני של חליטה אמיתית של עלי תה ירוק וצמחים במתיקות מופחתת. בשלב ראשון הושקו שני טעמים - נענע ולימונית-לואיזה בבקבוקים בנפח 350 מ"ל, המיועדים לשוק הקר, ובעתיד יורחב המגוון לטעמים נוספים ולמשקאות בבקבוקים משפחתיים.

 

וכך, במהלך אסטרטגי כולל שנמשך יותר מארבעים שנה, שינתה ויסוצקי את קטגוריית התה בישראל והפכה את התה למשקה פופולרי, בעל תדמית בריאותית, צעירה וטרנדית. שלום העמיד את איכות המוצרים בראש סולם הערכים של החברה, דואג לטפח את המשאב האנושי ואת יחסי העבודה בחברה באווירה משפחתית. הוא שם דגש רב על עיצוב ופיתוח אריזות שובות עין והפקת סרטי פרסום מרגשים.

 

כיום מייצרת ומשווקת ויסוצקי מגוון מוצרים רחב, הכולל את כל סוגי התה הקיימים בעולם - ביניהם תה קלאסי, תה ירוק, חליטות צמחים ופירות, תה אדום (רויבוש), תה לבן, תה פירות, תה פרימיום ותה בריאות. בסך הכל מיוצרים בויסוצקי למעלה מ-200 מוצרים שונים, המבססים את שליטתה ומובילותה של החברה בקטגוריית התה בישראל.

 

דברים שלא ידעת על ויסוצקי

חברת התה של ויסוצקי פועלת כבר 167 שנה.

הסניף של ויסוצקי בלונדון נוהל על ידי אשר צבי גינצבורג, הידוע בכינויו "אחד העם".

בשנות ה-60 פיתחה החברה את שקיק התה עם "סרט הכסף", וסרבה להשתמש בסיכות מתכת לחיבור התג לשקיק.

התה הירוק של ויסוצקי מהווה כיום 35% מכירות החברה.

ב-1983 הוציא שלום לאור את מגזין הכרומו לנשים ״עולם האשה״ והקים את סוכנות הדוגמניות הראשונה בישראל ״אימג״

מאז 1995 ויסוצקי מפעילה בית תה בסגנון אנגלי מתחת למשרדי החברה, ברחוב החשמונאים בתל אביב.

שלום זיידלר, היו"ר והבעלים של ויסוצקי, קרוי על שם סבו, נצר למשפ׳ ויסוצקי, שניהל את הסניף של חברת תה ויסוצקי בפולין.

הזמר הלאומי אריק אינשטיין ז"ל הופיע בסרטון פרסומת למוצרי החברה.

 

אבני דרך בחייו של ויסוצקי

1849 - קלונימוס וולף ויסוצקי מייסד חברת תה במוסקבה.

1904 - ויסוצקי פותחת סניפים באירופה.

1936 - מפעל ויסוצקי נחנך בארץ ישראל.

1961 - ויסוצקי עוברת לייצור תה בשקיקים.

1993 - שלום זידלר הופך לבעלים יחיד ומנכ"ל החברה.

1994 - ויסוצקי משיקה את "תיבת התה הקסומה".

1995 - נפתח בית התה בתל אביב, ושנה לאחר מכן גם בחיפה.

1996 - ויסוצקי משיקה תה קר.

1999 - ויסוצקי משיקה תה ירוק.

2005 - נחנך בקדמת גליל המפעל המודרני והמשוכלל במזרח התיכון.

2016 - השקת חליטת ויסוצקי ICE.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands


פורסם לראשונה 13/11/2016 20:11

 

לפנייה לכתב/ת
מומלצים