שתף קטע נבחר

 

הנפילה: "The Fall" הפכה למתישה

הטון הקודר שתמיד אפיין את "The Fall" משתלט עליה והופך אותה למשעממת בעונתה השלישית. למעשה, העלילה שלה הסתיימה עוד בעונה הקודמת, ואיתה גם הדרמה. הביקורת על הסדרה מבית BBC שהתפרסמה במגזין "פנאי פלוס"

"The Fall" היא סדרה שאיבדה כיוון. היא התחילה לאבד אותו כבר בעונתה השנייה הנמתחת - לא עניין של מה בכך כשמדובר בעונות בנות שישה פרקים בלבד - ובעונה השלישית כבר מאבדת אותו לגמרי. כל פרק נדמה היה לי כנצח, כל שוט מתארך הרבה מעבר למה שנדרש לו, הכל לטובת תחזוק אותה אווירה כבדה, עגמומית ומבשרת רעות המאפיינת את דרמת המתח הפסיכולוגית של ה־BBC. אבל גם אם אווירת הנכאים הזו עדיין שרירה וקיימת בעונה השלישית וגם אם לטון הספציפי הזה שלה בהחלט יש קהל - מזוכיסטי, אבל מה אני יודע - באמת שהיא מתישה מכדי שתצדיק את הזמן שהיא דורשת מכם.

 

העונה החדשה ממשיכה מהנקודה בה הותרנו את רב־פקד סטלה גיבסון (ג'יליאן אנדרסון), הרוצח הסדרתי פול ספקטור (ג'יימי דורנן), אשתו (ברונה ווא), הקורבן האחרון שלו רוז סטאג (וואלן קיין) ויתר גיבורי הסדרה, אחרי הקליפהאנגר הדרמטי של סוף עונה 2, במהלכו נורה ונפצע ספקטור בעת שהוביל את המשטרה אל הרכב בו כלא את רוז. כעת, סטלה מממשיכה להתמודד עם מפקדה הנרפה (ג'ון לינץ') וניצבת בפני חקירה בדבר החלטותיה לאורך החקירה, בעוד ספקטור מחלים מפציעתו בבית החולים וטוען לאמנזיה. רוז, מצדה, מנסה להתאושש מהטראומה שחוותה בידיו של ספקטור בעוד אשתו, סאלי אן הנואשת, מסומנת גם היא על ידי המשטרה כמי שנתנה לבעלה אליבי שקרי.

 

אבל אל תתנו לכל הפרטים הללו לבלבל אתכם: ל־"The Fall" נגמרה העלילה כבר באמצע עונתה השנייה, כשספקטור נתפס על ידי סטלה. מאז, היא מנסה להמשיך קדימה על אדי אותה עלילה ראשונית - קריפית, מותחת באופן כמעט בלתי נסבל וממכרת - מבלי להבין שבהיעדר תשובה ראויה ל"למה אנחנו פה? למה אנחנו עושים את זה?", קשה לתחזק דרמה. כבר אין לה באמת תשובות ראויות לשאלות הללו, לסדרה, לא באופן הכבר גלוי בו היא ממקמת את הגיבורה המבריקה שלה בסביבה מקצועית פטריארכלית ומגבילה (סטלה אשכרה אומרת את זה, במילים האלו, בשלב מסוים), ולא באופן בו היא מתעקשת להמשיך ולחלוב מתח מסיטואציות מופרכות (האם פול עלול לתקוף את הרופאה המטפלת בו, שדומה באופן מדהים לאבטיפוס הנשים אותן הוא נוהג לתקוף? עובדה שחומקת מעיני הבלשים המיומנים שממלאים את בית החולים, אגב).

 

ואולי החטא החמור ביותר בעונה זו, חטא שהתחיל כבר לבצבץ בעונתה הקודמת של "The Fall", הוא שהיא פשוט הפכה לאפורה, למשעממת. הטון הקודר שלה אמור היה להיות כלי בשירות האג'נדה שלה בדבר יחסי הכוחות בין גברים לנשים - גם בסביבה המקצועית וגם במציאות המועצמת והקיצונית של הרוצח ספקטור - וכך היה, כשהחלה. כעת, בעונתה השלישית, דומה שהפך לחזות הכל, מסך עשן שנועד להסתיר את ריקנותה, ולי כבר נמאס מזה לגמרי.

 

משודר ב־yes LONDON ב־yesVOD

 

הביקורת התפרסמה במגזין "פנאי פלוס"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים