העיצומים באל על מחריפים: ארבע טיסות בוטלו או נדחו
ארבע טיסות שהיו אמורות להמריא הערב בוטלו ברגע האחרון או נדחו. ההנהלה טוענת שהטייסים עדכנו שהם חולים או שלא ענו לטלפון. ועד הטייסים מגיב: "פוגעים בנוסעים בגלל ניהול כושל"
העיצומים בחברת אל על מחריפים וארבע טיסות שהיו אמורות להמריא הערב (שבת) בוטלו ברגע האחרון או נדחו. טיסה אחת הועברה למטוס חכור. בהנהלה מאשימים את הטייסים ב"התנהלות שערורייתית" שפוגעת קשות בחברה ובציבור הנוסעים.
ביום שני הקרוב יתכנסו כ-6,000 עובדי אל על להצבעות חשאיות על עתיד החברה, במהלכן ינסו לאסוף רוב כדי שההסתדרות תוכל לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש להכריז על סכסוך עבודה בחברת התעופה, אך בינתיים, כך טוענת הנהלת אל על, מחריפים הטייסים את השיבושים ופוגעים קשות בנוסעים.
הטיסה לבייג'ינג (LY95) שהייתה אמורה להמריא בשעה 22:30 נדחתה בעשר שעות וחצי לשעה 8:00 בבוקר. הטיסה לבנגקוק (LY81) בוטלה. טיסה לניוארק (LY27) בוטלה, וטיסת הדגל של החברה לניו-יורק (LY1) הועברה למטוס חכור של חברת התעופה הספרדית "פריוולג' סטייל".
"להנהלת אל על נודע כי בעקבות מפגש חירום שערכו היום הטייסים, בראשות הקברניט ניר צוק, הוחלט על החרפת העיצומים", נמסר בהודעת אל על. "התוצאות נראות כבר בשטח וכתוצאה מכך, נכון לעכשיו ארבע טיסות שהיו מאוישות להיום בערב בוטלו, נדחו או הועברו למטוסים חכורים. אנו רואים בחומרה התנהלות זו הפוגעת בנוסעים ובעובדי החברה - הדיילים, אנשי הקרקע והתחזוקה הנאלצים לשאת בתוצאות להתנהלותם הפרועה של הטייסים בראשות קברניט ניר צוק. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על הפגיעה ונחושים להחזיר את הפעילות בחברה לסדרה".
הנהלת החברה פרסמה את פניותה לטייסים סניסיונותיה לאייש את הטיסה לבייג'ינג, אך לטענתה הקברניט והקצין הראשון הפכו לחולים לקראת השעה 16:00 בצהריים. 17 קברניטים, שאליהם פנו היו חולים אף הם, לא ענו לטלפונים או שהסכימו לטוס רק בכיוון אחד. מתוך 16 קצינים ראשונים, אך אחד לא ענה לטלפון ושניים הודיעו כי הם חולים.
מוועד טייסי אל על נמסר כי "טייס אחד חסר, ובמקומו נמצאים כרגע 10-6 קצינים ראשונים ועוד לפחות שישה קברניטים המוכנים להוציא את הטיסה ולשוב מיד על מנת להמשיך את תכנונם החודשי. כולל מנהל הצי - איש הנהלה! אולם אטימות החברה וניהולה הכושל מעדיפים לפגוע במאות נוסעים נוספים. מנכ"ל המרוויח חמישה מיליון שקלים וזה מה שהוא מוציא תחת ידיו בשנת שיא לחברה, לא ראוי לתפקידו".