60 שניות על כיסי אוויר
הם מהחששות הכבדים שיש לנו כשאנחנו עולים למטוס, אנחנו מאוד סובלים מהם, אבל הם לא מסוכנים כמו שאולי חשבתם. כל מה שרציתם לדעת על כיסי אוויר במטוסים ב-60 שניות
טיסת נוסעים רגילה מתבצעת בגובה של בין עשרה ל-11 קילומטרים מעל לפני הקרקע. בגובה הזה, הפרשי הטמפרטורה יכולים לשנות את דחיסות האוויר. כלומר, הכיס הוא חלק מסוים באטמוספירה שבו האוויר נמצא בלחץ שונה משאר האזור. העניין משפיע ישירות על הטיסה בגלל הכנפיים, שלא מצליחות "לחתוך" את האוויר כמו במצב נורמלי.
הסיבה להיווצרות הכיס היא זרמים אנכיים, שנוצרים כמעט מעל לכל אזור שבו ישנו שקע ברומטרי, או בשפה פשוטה, מערבולת עננים. ככל שחוסר היציבות קיצוני יותר, האוויר עולה מהר יותר. במקרים נדירים נוצר גם ואקום במרכז המערבולת, ואז מתרחש הסיוט של כל אחד מאיתנו, כאשר המטוס "נופל" כמה מטרים עד שהוא חוזר למסלול.
אז האם זה מסוכן? בדרך כלל, לא. מטוסי הנוסעים של היום עמידים בפני כיסי אוויר והפרשי לחץ שונים, ויכולים לטוס כמעט בכל תנאי מזג האוויר הקיימים. הטייסים יכולים גם לעקוף מערבולות אוויר קשות שהם מדווחים עליהן, למרות שלא את כולן אפשר לחזות.
ואל תשכחו: גם כיום, מטוס הוא אחד מכלי התחבורה הבטוחים ביותר שיש.
עדכונים נוספים כל הזמן גם בעמוד הפייסבוק של ynet חופש