שתף קטע נבחר

60 שניות על כיסי אוויר

הם מהחששות הכבדים שיש לנו כשאנחנו עולים למטוס, אנחנו מאוד סובלים מהם, אבל הם לא מסוכנים כמו שאולי חשבתם. כל מה שרציתם לדעת על כיסי אוויר במטוסים ב-60 שניות

60 שניות על כיסי אוויר

60 שניות על כיסי אוויר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

טיסת נוסעים רגילה מתבצעת בגובה של בין עשרה ל-11 קילומטרים מעל לפני הקרקע. בגובה הזה, הפרשי הטמפרטורה יכולים לשנות את דחיסות האוויר. כלומר, הכיס הוא חלק מסוים באטמוספירה שבו האוויר נמצא בלחץ שונה משאר האזור. העניין משפיע ישירות על הטיסה בגלל הכנפיים, שלא מצליחות "לחתוך" את האוויר כמו במצב נורמלי.

כיסי אוויר פחות מסוכנים. ברקים קצת יותר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כיסי אוויר פחות מסוכנים. ברקים קצת יותר(צילום: shutterstock)

הסיבה להיווצרות הכיס היא זרמים אנכיים, שנוצרים כמעט מעל לכל אזור שבו ישנו שקע ברומטרי, או בשפה פשוטה, מערבולת עננים. ככל שחוסר היציבות קיצוני יותר, האוויר עולה מהר יותר. במקרים נדירים נוצר גם ואקום במרכז המערבולת, ואז מתרחש הסיוט של כל אחד מאיתנו, כאשר המטוס "נופל" כמה מטרים עד שהוא חוזר למסלול.

 (צילום: אלי סגל) (צילום: אלי סגל)
(צילום: אלי סגל)

אז האם זה מסוכן? בדרך כלל, לא. מטוסי הנוסעים של היום עמידים בפני כיסי אוויר והפרשי לחץ שונים, ויכולים לטוס כמעט בכל תנאי מזג האוויר הקיימים. הטייסים יכולים גם לעקוף מערבולות אוויר קשות שהם מדווחים עליהן, למרות שלא את כולן אפשר לחזות.

 

ואל תשכחו: גם כיום, מטוס הוא אחד מכלי התחבורה הבטוחים ביותר שיש.

 

עדכונים נוספים כל הזמן גם בעמוד הפייסבוק של ynet חופש

 

 


פורסם לראשונה 09/12/2016 09:22

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל
איך נגרם כיס אוויר?
צילום: אלי סגל
מומלצים