משרד התחבורה בפניית פרסה - מתיר את ההוברבורד לשימוש
משרד התחבורה אסר בתחילה על שיווק הכלי החדשני בטענה שאינו יציב מספיק, לאחר שיותר ויותר מדינות התירו את מכירתו, הוחלט להסיר את האיסור גם כאן
מצעצוע לכלי תחבורה: משרד התחבורה החליט להתיר את השימוש בהוברבורד, הכינוי שניתן לרכב החשמלי-אישי בעל משטח עמידה ושני גלגלים בדומה לסגוויי, אך ללא כל מוט ההיגוי.
תחבורה אלטרנטיבית: סגוויי מיני-פרו משווק בישראל
כפי שנחשף בעבר ב"ידיעות אחרונות", בתחילה אסר משרד התחבורה את השימוש, בטענה כי אינו יציב מספיק. בנוסף טענו במשרד כי המדינה אינה מעוניינת להגדיל את מספר הכלים החשמליים להם מותר לנסוע על המדרכה. אולם בחודש שעבר פירסם המשרד מסמך תקינה מעודכן, המשייך את ההוברבורד לקטגוריית הסגוויי - "רכינוע" בעברית - ומאפשר לכן יבוא ומכירה חוקית של הכלי בישראל. לדברי גורם במשרד, "כשהתברר שיותר ויותר מדינות מתירות את מכירתו של הכלי הזה, הוחלט כי אין מניעה להתיר את שיווקו".
כך יחויב הכלי באותן מגבלות המוטלות על הסגוויי ודומיו: רכיבה רק מגיל 16, הגבלת המהירות ל-13 קמ"ש, רוחב של עד 90 ס"מ, ומשקל, יחד עם הרוכב, של עד 160 ק"ג. בניגוד לאופניים חשמליים, לכלים בקטגוריית רכינוע מותר לנסוע על מדרכה.
שינוי זה צפוי להאיץ את מכירות ההוברבורד בארץ. למרות שהוגדר עד עתה כבלתי חוקי, נמכר הכלי בחנויות תמורת 2,000 שקלים ויותר. מאות כלים כבר נעים בארץ, ומשמשים בעיקר בני נוער. גם איסור השימוש באופניים חשמליים מתחת לגיל 16, והבטחה לאכיפת התקנה בידי פקחים עירוניים, עשויה להעביר רוכבים צעירים לכלי החדש, אף שנאסר עליהם לרכוב גם עליו. בין היצרנים שהחלו למכור כלים כאלה נמצאת גם סגוויי עצמה.
יצוין כי רוב ההוברבורדים מגיעים למהירות הגבוהה מ-20 קמ"ש, ועוד לא ברור כמה קפדניות יהיו בדיקות המכס ומשרד התחבורה לגבי ביצועיהם, במטרה למנוע יבוא כלים מהירים יותר. טווח הנסיעה של הכלים נע בין 12 ל-30 ק"מ.