שתף קטע נבחר

 

המשבר באל על: מאמצים לפשרה, העובדים הפגינו

נציגי עובדי החברה וההנהלה נפגשים הערב בתיווך ההסתדרות בניסיון למנוע סכסוך עבודה. הטייסים מנסים לגייס לצדם את כלל העובדים: "ההנהלה מטעה אתכם". בבוקר מחו העובדים במשרדי החברה, ובערב המשיכו ביטולי טיסות על רקע המשבר. בדיקת ynet: פי 3.5 יותר איחורים בשל עיצומי הטייסים

 

יו"ר ההסתדרות בכניסה לפגישה    (צילום: ליאור פז)

יו"ר ההסתדרות בכניסה לפגישה    (צילום: ליאור פז)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

שעת הכרעה: יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כינס הערב (ב') פגישה יחד עם נציגי הנהלת חברת התעופה אל על ונציגי ועד העובדים כדי לשים סוף למשבר שפוקד את החברה וכשברקע מרחפי איומי ההסתדרות והעובדים להכריז על סכסוך עבודה בחברה. לפני הפגישה אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי "נעשה הכול לטובת האזרחים, לטובת החברה ולטובת העובדים. המטרה על הפרק היא לנסות להביא רגיעה".

 

הטייסים, שמובילים את העיצומים והשיבושים בשבועות האחרונים, השאירו לעובדי החברה מכתב שבו טענו: "ההנהלה מנסה להטעות אתכם שהבעיה היא רק הטייסים". שעה קלה לפני הפגישה בוטלה טיסה נוספת של החברה לבנגקוק על רקע העיצומים.

יו"ר ההסתדרות בכניסה לפגישה (צילום: ליאור פז) (צילום: ליאור פז)
יו"ר ההסתדרות בכניסה לפגישה(צילום: ליאור פז)

מנכ"ל אל על דוד מימון (צילום: ליאור פז) (צילום: ליאור פז)
מנכ"ל אל על דוד מימון(צילום: ליאור פז)

"לצערנו הרב, ממשיכים הטייסים, בהנהגתו של קברניט ניר צוק, בהתנהלות שערורייתית לשבש את טיסות אל על ולפגוע בנוסעים ובחברה", נמסר מהחברה. "בשל עיצומי הטייסים וחוסר ההיענות שלהם לאייש טיסות, בוטלה טיסה 081 לבנגקוק שהייתה אמורה לצאת הערב. טיסה 027 לניו יורק שאמורה לצאת הערב תצא במטוס חכור".

 

מחאת עובדי אל על במשרדי החברה

מחאת עובדי אל על במשרדי החברה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"אנו שבים ומודיעים כי נציגות טייסי החברה ממשיכה לפגוע בחברה", נמסר מהנהלת החברה. "אנחנו מתנצלים בפני הנוסעים על הפגיעה ונחושים להחזיר את הפעילות בחברה לסדרה".

 (צילום: ועד עובדי אל על) (צילום: ועד עובדי אל על)
(צילום: ועד עובדי אל על)
 (צילום: ועד עובדי אל על) (צילום: ועד עובדי אל על)
(צילום: ועד עובדי אל על)
 

עובדי חברה רבים נעמדו הבוקר על במה שהוקמה במתחם המשרדים של אל על, ובין היתר מחו על נושא המטוסים החכורים, העובדים הזמניים, תנאי עבודתם ושכרם. לאחר ההפגנה התקיימו אסיפות הסברה לעובדים, שבמהלכן הציגו נציגי ההסתדרות והעובדים את כוונתם לפנות לבית הדין לעבודה בכדי שיוכרז סכסוך עבודה בחברה. בימים הקרובים, אם לא תחול התקדמות בפגישה שיקיימו הערב נציגי העובדים וההנהלה עם יו"ר ההסתדרות, ייערכו העובדים לקראת הצבעה חשאית שבסופה ייקבע לאן פני החברה.

 

"כוחנו באחדותנו, זה מאבק להסדרת מגוון נושאים חשובים לעובדי אל על", הצהיר יו"ר נציגות העובדים, אבי אייזנר. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אמר: "נושא העובדים הזמניים באל על נוגע ללבי, ואותי לימדו כשנכנסתי לעבודה שיש בחברה את 'ספטמבר השחור' – שבו אחרי חמש שנים מפטרים את העובדים הזמניים. הגיע הזמן לסיים את האי-ודאות התעסוקתית הזאת".

 

הטיסות מתעכבות והציבור משלם

בימים האחרונים נרשמו חילוקי דעות רבים בקרב העובדים סביב הסוגיה אם לפעול בצוותא עם הטייסים או שמא לפעול לשיפור זכויות העובדים בלבד. הרקע לכך בין היתר הוא שכרם הגבוה של הטייסים, שנאמד בגובה עשרות אלפי שקלים בממוצע מדי חודש. לפי נתוני החברה, כמה טייסים אף משתכרים יותר מ-100 אלף שקלים בחודש.

 

נציגי הטייסים השאירו הבוקר מכתב בתאי הדיילים ובו ביקשו את תמיכתם. "בשבוע האחרון אנו עדים לשקרים, לחצאי אמיתות ולסילוף עובדות נגד טייסי אל על", כתבו הטייסים, ופירטו כי בחברה קיים מחסור בטייסים וכי שכרם נגזר מכך. "ההנהלה נהנית להציג את תלושי השכר של הטייסים, אנחנו לא מתיימרים להתלונן, אבל יש לדעת שכל טייס נדרש לעבוד ב-200 אחוז משרה, אז התלוש הוא בהתאם".

מנסים להימנע מסכסוך עבודה (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
מנסים להימנע מסכסוך עבודה(צילום: Gettyimages)
 

בהמשך כתבו הטייסים: "אנחנו יודעים שלא תאפשרו את מסע ההכפשה הזה נגד הטייסים לבלבל אתכם. המשכורת של עובדי אל על נשחקה בעשרות אחוזים והתנאים הולכים ונרמסים".

 

ממסמכים שהגיעו לידי ynet עולה כי בין 1 באוקטובר 2015 ל-30 ביוני 2016, התקופה שבה החלו הטייסים להעלות את דרישותיהם מול ההנהלה, עלו שיעורי האיחורים באל על פי 3.5 לעומת התקופה בשנה שקדמה לה. כך, מבין 20,513 טיסות רק 15,230 (74%) המריאו בזמן.

 

מנתוני הדו"חות הפנימיים באל על עולה כי לצד תקלות במטוסים (444 מקרים), חלק ניכר מהאיחורים (335 טיסות) התרחשו כשטייסים לא הופיעו לעבודה בזמן. כתוצאה מכך אף נגרמו עיכובים עקיפים בטיסות המשך ל-242 טיסות. רק לשם השוואה, בשנת 2015 באותה התקופה חלו רק 134 איחורים של טייסים והנזקים העקיפים השפיעו על 57 טיסות בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים